اخبار ایران

سیم کارت گردشگری تکذیب شد

وزیر ارتباطات: گردشگران خارجی می‌توانند از اینترنت رومینگ استفاده کنند

وزیر ارتباطات گفت سیم کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و گردشگران خارجی می‌توانند از رومینگ استفاده کنند.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات امروز ۱۲ مهر ماه و در حاشیه نشست هیئت دولت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخ‌گوی سوالات آن‌ها بود.

اولین سوال هم درباره سیم کارت گردشگری بود که داغ‌ترین خبر دنیای اینترنت و فناوری در روزهای اخیر بوده و با واکنش بسیاری از اهالی رسانه و اینفلوئنسرها روبرو شده است.

وزیر ارتباطات گفت: «سیم‌کارت گردشگری تا این لحظه وجود ندارد.»

او در ادامه توضیح داد: «هرکس که وارد خاک ما شود، اپراتورهای ما با بیش از ۲۵۰ اپراتور قرارداد رومینگ دارند و هرکس می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند.»

سیم کارت بدون فیلتر گردشگری

منظور زارع‌پور، استفاده گردشگران از اینترنت رومینگ است که طبعا بدون فیلتر بوده و دیگر نیازی به استفاده از سیم کارت بدون فیلتر ایرانی ندارند. به اعتقاد او، گردشگران در ایران مشکلی بابت استفاده از اینترنت بدون فیلتر ندارند.

افزایش سرعت اینترنت ایران

وزیر ارتباطات از افزایش سرعت اینترنت ایران نیز خبر داد و گفت:

«درباره افزایش سرعت اینترنت در تلاش هستیم سرعت اینترنت ثابت و همراه اضافه شود؛ کارهای اساسی در حال انجام است و مردم ثمرش را اندکی با تأخیر احساس خواهند کرد.»

او اشاره کرد سرعت اینترنت ایران ۷۰ الی ۸۰ برابر می‌شود:

«میانگین سرعت اینترنت ثابت الان ۱۲ مگابیت بر ثانیه است که با سرعت‌هایی که ما می‌دهیم حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه است یعنی ۷۰، ۸۰ برابر می‌شود.»

زارع‌پور اعلام کرد اولین استانی که به‌طور کامل تمامی شهرهایش تحت پوشش قرار می‌گیرد، استان گلستان است که ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در حالی وزیر ارتباطات وجود سیم کارت گردشگری را تکذیب کرد که چندی پیش، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفته بود سیم‌کارت بدون فیلتر در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب شده است.

حتی معاون وزارت میراٍث فرهنگی از تشکیل جلسه‌ای با مدیران وزارت ارتباطات، دادستانی و نیروی انتظامی برای نحوه اجرای طرح سیم کارت گردشگری خبر داده بود.

سیم کارت گردشگری نیز مانند اینترنت طبقاتی، مشمول تایید و تکذیب‌های مکرر از سوی مدیران و مسئولین قرار گرفته تا کاملا مشخص و شفاف نشود آیا واقعا چنین سیم‌کارت‌هایی تهیه و عرضه شده یا خیر!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا