اخبار ایران

۹۵۰ امین سایت ۵G همراه اول افتتاح شد

تعداد کل سایت‌های 5G کشور به عدد ۱۸۰۰ رسید

دیروز، ۲۵ اردیبهشت ماه، دومین سایت ۵G همراه اول در اراضی عباس آباد (کتابخانه ملی ایران) با فناوری نسل بالایی راه‌اندازی شد تا همراه اول صاحب ۹۵۰ سایت نسل پنجم در کل کشور شود.

در این مراسم که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شد و پروژه‌های بزرگ ارتباطی همراه اول در کشور رونمایی شد؛ سایت ۵G جدید همراه اول با حضور «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، رونمایی شد.

همراه اول با راه‌اندازی این سایت نسل پنجم شبکه‌های موبایل در عباس‌آباد تهران، تعداد کل سایت‌های ۵G فعال خود در سراسر کشور را به ۹۵۰ سایت رساند.

سایت 5G عباس آباد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: «از سال گذشته تاکنون توانستیم ۱۲۰۰ سایت ۵G به شبکه اضافه کنیم که با احتساب ۶۰۰ سایت قبلی، مجموعا به ۱۸۰۰ سایت نسل پنجمی رسیدیم.»

در تست سرعت ۵G که از سایت فایوجی جدید همراه اول در حضور وزیر ارتباطات گرفته شد؛ سرعت دانلود ۱۰۱۳ مگابیت بر ثانیه پای دکل ۵G به دست آمد.

همچنین در جریان آیین امضای قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات و توسعه صادرات، همراه اول به عنوان حامی صنعت و فرآیندهای بومی سازی فناوری در کشور، قرارداد «خرید ۱۰۰۰ عدد آنتن هیبرید ۳۲ پورت ‌تولید داخل» را با سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی امضا کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا