اخبار ایران

قیمت حفاری فیبر نوری در تهران اعلام شد

اصلاح مصوبات پیشین رگولاتوری با هدف تسریع در فیبرکشی شهرها

کمیسیون تنظیم مقررات قیمت هر متر حفاری فیبر نوری در شهر تهران را ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

اما اپراتورها می‌گویند شهرداری تهران برحسب هر منقطه، برای هر متری حفاری از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان درخواست می‌کند.

کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه شماره ۵ جلسه ۳۵۴ هزینه حفاری در شهر تهران را اعلام کرد که ۴۰۰ هزار تومان برای هر متر حفاری فیبر نوری است.

همچنین، در این جلسه، برخی مصوبات جلسات ۳۳۹ و ۳۴۴ نیز اصلاح شد.

در این مصوبات، تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی برای نصب داکت/ساب‌‌داکت/میکروداکت و فیبرنوری و نصب تجهیزات در محل حفاری تعیین شده بود ولی اختصاص به مراکز استان، کلان‌شهرها و شهرهای غیر مرکز داشت و نامی از شهر تهران در آن‌ها نبود.

براساس اصلاح اخیر، دستگاه‌های اجرایی فقط ۱۵ روز فرصت دارند با درخواست اپراتورها برای حفاری موافقت کنند. پیش‌تر، این بازه زمانی ۲ ماه بود.

همین‌طور، در مصوبه رگولاتوری تاکید شده است که دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اجازه عبور زمینی را «یکباره و برای کل شهر مورد تقاضا» صادر کنند. همچنین مدت زمان بهره‌برداری از اجازه عبور زمینی برای دارنده پروانه «حداقل ۴۰ سال از تاریخ صدور مجوز» تعیین شده است.

اپراتورها هم باید ظرف مدت ۴ ماه پس از صدور مجوز، عملیات حفاری فیبر نوری خود را در شهر مشخص شده، آغاز کنند. قبلا، در مصوبات رگولاتوری این مدت، ۶ ماه بود.

این مصوبات در راستای تسریع عملیات توسعه فیبر نوری و رسیدن هر چه زودتر به ۲۰ میلیون پوشش فیبر در کشور است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا