اخبار ایران

همراه اول سرویس «تلفای» یا مکالمه با وای‌فای را در ایام اربعین رونمایی کرد

همراه اول از راه‌اندازی و استفاده سرویس «تلفای» در ایام اربعین برای زائرین ایرانی واقع در کشور عراق خبر داد.

همراه اول مدت‌ها است که دارد سرویس تلفای را آزمایش می‌کند و اکنون به نظر می‌رسد؛ کشور عراق اولین جایی است که امکان استفاده از آن برای مشترکان این اپراتور فراهم شده است.

سرویس «تلفای» یا «مکالمه روی وای‌فای» یکی از سرویس‌های رایج موبایل در دنیا است که کاربران می‌توانند با اتصال به یک شبکه وای‌فای و بدون نیاز به آنتن یا شبکه موبایل؛ با دیگران مکالمه کنند.

این سرویس برای مواقعی مناسب است که دسترسی به شبکه موبایل وجود ندارد یا آنتن‌دهی ضعیف است. 

عراق و اربعین؛ نقطه شروع تلفای

در ایام اربعین؛ به خاطر ازدحام جمیعت در برخی نقاط مانند شهرهای نجف و کربلا یا برخی موکب‌های میان‌راهی؛ ممکن است سرویس موبایل همراه اول قطع شود. در این‌جا، می‌توان از سرویس تلفای استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی همراه اول؛ مشترکان این اپراتور می‌توانند اپلیکیشن «تلفای» را از روی گوگل پلی دانلود و نصب کنند. در ادامه؛ می‌توانند با اتصال به یک شبکه وای‌فای، همانند تماس‌های معمولی با دیگران صحبت کنند.

همراه اول می‌گوید تماس از طریق تلفای مشابه تماس عادی و از طریق شماره‌گیر گوشی تلفن همراه بوده و نیازی به اپلیکیشن های واسط نیست.

در سرویس تلفای، هزینه تماس همانند یک تماس عادی در داخل کشور ایران است و هزینه تماس‌های ورودی رایگان خواهد بود. بنابراین؛ هزینه رومینگ در سرویس تلفای منظور نمی‌شود.

اگرچه همراه اول این سرویس خود را خیلی دیر و تنها در دو سه روز پایانی ایام اربعین معرفی و راه‌اندازی کرد ولی باز امید می‌رود به‌زودی در سایر کشورها و داخل ایران نیز امکان استفاده داشته باشد.

ایرانسل نیز به صورت آزمایشی، سرویس تلفای خود را راه‌اندازی کرده است ولی هنوز به طور رسمی امکان استفاده از آن فراهم نیست!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

        1. با موبایل اندرویدی وارد لینک گوگل پلی این برنامه شوید و نصب کنید.
          گوگل پلی برای کاربران ایرانی مسدود است و باید با فیلترشکن وارد شوید.
          احتمالا همراه اول با تصور اینکه کاربران ایرانی ساکن در کشور عراق برای دانلود مراجعه می‌کنند؛ این اپ را روی گوگل پلی گذاشتند.
          هنوز امکان استفاده از این اپ در ایران میسر نیست!

          1. کی گفته میسر نیست؟!
            من خودم استفاده کردم خیلی خوب بود تعرفه مکالمه در هرجایی از دنیا باشید عادی حساب میشه تماس ورودی بدون هزینه ؛ تماس خروجی مثل همون هزینه ای که شما در حال حاضر دارید پرداخت می کنید و رومینگ هم محاسبه نمیشه منتها حجم اینترنت رو هم کم می کنه یعنی شما بعد از اینکه وارد برنامه شدید و شماره موبایل خودتون رو ثبت کردید یه پیامک براتون میاد که دیگه بعد از اون به سیم کارت احتیاج ندارید و این کار فقط از طرق WiFi امکان پذیر است! اینکه شما میگید امکان استفاده از این أپ در ایران میسر نیست احتمالاً با نت سیم کارت روی گوشی خودتون امتحان کردید که جواب نداده!
            در ضمن برای دانلود این أپ هر کاری کردم دانلود نشد یکی از دوستان یه روشی برای دانلود از گوگل پلی معرفی کرد که لازمه بگم برای دانلود از گوگل پلی می تونید از ربات تلگرام apkdl_bot استفاده کنید و لینک دانلود گوگل پلی رو به ربات بدید و بعدش به راحتی دانلود کنید بدون هیچ دردسری و بدون هیچ فیلترشکنی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا