اخبار ایران

همراه اول به سرعت اینترنت یک گیگابیت روی شبکه ۴.۵G رسید

امروز شرکت همراه اول از برخی دستاوردها و محصولات‌اش با حضور وزیر ارتباطات رونمایی کرد.

مهم‌ترین خبر همراه اول، آزمایش سرعت اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه روی بستر شبکه‌های موبایل ۴.۵G بود. 

به گزارش روبط عمومی و سایت رسمی همراه اول، امروز رکورد سرعت اینترنت همراه در کشور شکسته شده و اینترنت یک گیگابیت روی شبکه موبایل این اپراتور در دسترس قرار گرفته است.

همراه اول در اطلاعیه خبری خود می‌گوید:

«در این مراسم برای اولین بار در کشور در بستر فناوری (MIMO)، رکورد سرعت اینترنت همراه شکسته شد. در حضور وزیر ارتباطات سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول به ثبت رسید که بیشترین سرعت ارائه شده در نسل ۴.۵ تلفن همراه کشور است.»

در ویدیویی که از ثبت رکورد سرعت یک گیگابیت در فضای مجازی منتشر شده است؛ مسئول تست این پروژه همراه اول به وزیر ارتباطات توضیح می‌دهد که این سرعت روی بستر فناوری MIMO 4×4 و تجمیع سه فرکانس رادیویی (Cary Aggregation 3) در فاز هشت همراه اول به دست آمده است.

همراه اول امیدوار است که به‌زودی بتواند این سرعت اینترنت نسل ۴.۵G را روی برخی از هات‌اسپات‌های آن برای کاربران قابل دسترس و استفاده کند.

گفتنی است که اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های موبایل LTE از دو سال پیش در برخی کشورهای دنیا استفاده می‌شود و اسمارت‌فون‌ها رده بالا دارای پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۳۵ به بعد می‌توانند از این سرعت پشتیبانی کنند.

در واقع برای استفاده از اینترنت یک گیگابیت نیاز به مودم LTE Cat16 داریم. این مودم روی گوشی‌های سری گلکسی اس ۸ سامسونگ برای اولین بار استفاده شده و پس از آن توسط شرکت‌های دیگر به کار گرفته شدند.

همراه اول مشخص نکرده دقیقا از چه زمانی کاربران این اپراتور می‌توانند اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنند. امیدواریم که آن روز هرچه زودتر از راه برسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان من یه مودم سیم کارت خور دارم MIMO 4×۴ رو نوشته روی جعبش میتونه همچین چیزی رو ساپورت کنه اما CAT 6 هست بنظرتون میتونم از این فناوری استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا