اخبار ایران

پهنای‌باند استان کرمان به ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

وزیر ارتباطات با حضور در استان کرمان؛ چندین پروژه زیرساخت شبکه و پهنای‌باند این استان را افتتاح کرد. اکنون، استان کرمان از اینترنت پرسرعت در روستاهای خود برخوردار است و پهنای‌باند اینترنت آن به مرز ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. 

به گزارش رسانه‌ها، محمود واعظی بعدازظهر دیروز، ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمان و جمعی از مدیران ارشد این استان؛ ۱۹ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۴۵.۸۲ میلیارد ریال را افتتاح کرده است. 

پروژه دسترسی روستاهای این استان به اینترنت پر سرعت نسل چهار، افزایش پهنای باند دسترسی به اطلاعات و رسیدن به مرز ۲۰ گیگابیت بر ثانیه، توسعه ظرفیت شبکه اتصال به مرز ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه، افزایش ظرفیت شبکه دیتای استان کرمان از ۱۹ گیگابیت بر ثانیه به ۱۷۰ گیگابیت بر ثانیه و توسعه شبکه فیبر نوری از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر برخی از پروژه‌های افتتاح شده در دیروز هستند. 

وزیر ارتباطات در مراسم دیروز با اشاره به اختصاص و هزینه اعتباری بیش از ۲۰۴۵ میلیارد ریالی برای استان کرمان، اظهار داشت:

این اعتبار در پروژه‌های کابل فیبر نوری بین شهری، نسل ۳ و ۴ تلفن همراه و شبکه انتقال و شبکه پهنای‌باند استان هزینه شده است که گشایش بسیار خوبی برای زیرساخت‌ها و دسترسی استان کرمان بوجود آمده است.

وزارت ارتباطات امیدوار است با توسعه زیرساخت شبکه‌ای و مخابراتی اتفاق افتاده در تمام سطح استان کرمان؛ وضعیت اشتغال در این استان بهبود یافته و کسب‌وکارهای جدید و دولت الکترونیک رونق و رشد سریع‌تری داشته باشند. 

یکی از نیازهای اساسی کشور ایران؛ توسعه پهنای‌باند و زیرساخت‌های شبکه و اینترنت در استان‌های جنوبی کشور است. در این استان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، نسل جوان جویای کار با استعداد و انبوهی از استعدادهای درخشان وجود دارد ولی عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در تمام شهرها و روستاها و فراهم نبودن زیرساخت شبکه باعث می‌شود؛ رشد و شکوفایی لازم اتفاق نیفتد و شاهد رکود و عقب‌ماندگی علمی باشیم. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا