اخبار جهانفناوریگجت

آیفون ۱۱ نخرید؛ تمام مدل‌های آیفون ۱۲ با پیشرفته‌ترین مودم ۵G عرضه می‌شوند

ظاهرا اپل می‌خواهد چیزی که در آیفون ۱۱ به مشتریان و طرفدارانش هدیه نکرده است را در آیفون ۱۲ جبران کند.

بزرگ‌ترین کمبود و کاستی آیفون‌های ۱۱ اپل، عدم پشتیبانی از شبکه‌های فایوجی بود.

در حالی‌که شرکت‌های سامسونگ، هواوی و غالب برندهای سازنده گوشی موبایل از مدل‌های ۵G خود رونمایی کردند و از سوی دیگر، شبکه‌های ۵G در سراسر امریکا به سرعت توسعه داده می‌شوند؛ آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل فاقد این ویژگی بودند تا کاربران ناامید شوند.

حالا، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های نزدیک به اپل نشان می‌دهد این شرکت در سال ۲۰۲۰ سه مدل آیفون جدید معرفی می‌کند که روی همه آن‌ها مودم اسنپدراگون X55 کوالکام نصب شده است تا از ۵G پشتیبانی کنند.

اپل می‌خواهد با قرار دادن مودم ۵G در همه مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ خود که شامل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هستند؛ به همه کاربران فرصت خریداری یک گوشی ۵G را بدهد. 

حتی اپل برای فروش بسیار بالای آیفون ۵G خیز برداشته است و گفته می‌شود دارد برای فروش بیش از ۸۰ میلیون آیفون ۱۲ برنامه‌ریزی می‌کند که از فروش ۷۵ میلیون آیفون ۱۱ بیشتر خواهد بود. 

چندین منبع نزدیک به اپل فاش کردند سری آیفون‌های ۱۲ این شرکت با مودم اسنپدراگون X55 کوالکام عرضه می‌شوند که در حال حاضر، پبشرفته‌ترین تراشه مودم ۵G در بازار است.

پیشرفته‌ترین مودم ۵G روی آیفون

اپل پس از پشت سر گذاشتن مشکلات حقوقی و دعواهای مالکیتی با کوالکام، دوباره به سوی این شرکت چرخش کرده و زمینه برای استفاده از مودم‌های ۵G کوالکام فراهم شده است؛ اگرچه اکنون تقاضا برای این مودم زیاد است و شاید به اپل فشار وارد شود.

از سوی دیگر، اپل واحد مودم‌های ۵G اینتل را هم خریداری و به مجموعه خودش اضافه کرده است ولی خیلی زود است تا شاهد اولین مودم‌های فایوجی ساخته شده اپل باشیم. گزارش‌ها نشان می‌دهند مودم‌های ۵G اپل در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ روی آیفون‌های جدید قرار می‌گیرند.

به این ترتیب، اپل با استفاده از مودم‌های X55 کوالکام به بزرگ‌ترین کمبود گوشی‌های آیفون پایان خواهد داد. اپل در آیفون‌های ۱۱ هم سراغ وای‌فای ۶ رفت تا نشان بدهد به امکانات ارتباطی اهمیت داده و علاقه‌مند است کاربرانش به بالاترین سرعت‌ها دسترسی داشته باشند.

کوالکام در فوریه ۲۰۱۹ از مودم چندگانه X55 خود رونمایی کرد و اکنون پرطرفدارترین مودم ۵G در میان اسمارت‌فون‌سازها است. این مودم که از ۴G و ۵G به طور همزمان پشتیبانی می‌کند؛ می‌تواند سرعتی حداکثر تا ۷ گیگابیت روی شبکه‌های موبایل به کاربران بدهد. سرعت آپلود هم ۳ گیگابیت خواهد بود.

در ۴G از مودم LTE Cat22 پشتیبانی می‌کند که سرعتی نزدیک به ۲.۵ گیگابیت به دست می‌دهد. در ۵G هم از شبکه‌های دارای فرکانس امواج میلی‌متری یا زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی کرده و با هر دو شبکه ۵G استاندارد و غیر استاندارد کار می‌کند. 

حالا، شما تصمیم‌گیرنده هستید که یک آیفون ۱۱ بخرید یا منتظر رونمایی از آیفون‌های ۱۲ باشید. تقریبا ۹ ماه تا رونمایی از آیفون‌های جدید زمان باقی مانده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا