اخبار جهان

۵ ساعت قطعی سراسری اینترنت در سوریه به خاطر امتحانات دانش‌آموزان

شاید ۹ بار دیگر اینترنت کل کشور سوریه قطع شود

دولت سوریه دیروز صبح به خاطر برگزاری امتحانات سراسری دانش‌آموزان، اینترنت کل کشور را به مدت ۵ ساعت قطع کرد.

سایت Kentik گزارش داده است اینترنت کل کشور سوریه دیروز از ساعت ۴ الی ۸:۳۰ به وقت محلی برای جلوگیری از تقلب دانش‌آموزان قطع شده است.

اولین بار نیست که کشور سوریه اینترنت کل کشور را به خاطر جلوگیری از تقلب در امتحانات قطع می‌کند. سوریه در تابستان سال ۲۰۱۶ نیز چندین بار اینترنت را قطع کرده بود.

اگر دولت سوریه بخواهد برای برگزاری هر امتحان سراسری، اینترنت کل کشور را قطع کند؛ احتمالا باید ۸ الی ۹ بار دیگر اینترنت و به مدت چندین ساعت قطع می‌شود. سوریه قبلا در یک بازه زمانی ۱۰ روزه در تابستان ۲۰۱۶ حداقل ۹ بار اینترنت خود را هر بار حدود ۴ ساعت قطع کرده بود تا از تقلب در امتحانات مدارس جلوگیری کند.

به جز کشور سوریه، کشورهایی مانند عراق، الجزایر و سودان هم تجربه قطعی اینترنت به خاطر برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانش‌آموزان و دانش‌جویان را دارند. حتی در برخی از این کشورها، همه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای چندین ساعت از کار افتادند.

قطعی سراسری اینترنت در کشورهای مختلف با انتقادهای شدید سازمان‌های حقوق بشری مواجه شده است. سازمان ملل نیز در سال ۲۰۱۶ با تصویب قطع‌نامه‌ای ایجاد هرگونه اختلال در دسترسی به اینترنت را محکوم کرد و آن را ناقض حقوق بشر دانست.

کشورهایی که می‌خواهند از تقلب دانش‌آموزان و دانش‌جویان در امتحانات جلوگیری کنند؛ بهتر است از روش‌های دیگری جز قطعی اینترنت استفاده کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا