اخبار جهان

قطعی جهانی اینترنت باعث اختلال بانک‌ها، هواپیمایی‌ها و سایر خدمات آنلاین شد

قطعی چند دقیقه‌ای اینترنت می‌تواند بزرگ‌ترین وب‌سایت را با اختلال روبرو کند

روز پنج‌شنبه برای مدت کوتاهی اینترنت جهانی قطع می‌شود تا سرویس‌های آنلاین برخی وب‌سایت‌های بانک‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، بورس و موسسات مالی از کار بیفتند.

سایت بلومبرگ گزارش داد این قطعی جهانی اینترنت از سوی شرکت تکنولوژی آکامای (Akamai) بوده است که زیرساخت‌های شرکت‌هایی مانند بورس هنگ‌کنگ، بانک مرکزی استرالیا، شرکت بانکداری وست‌پک (Westpac) و چندین شرکت دیگر را در اختیار دارد.

بانک خزانه‌داری استرالیا روز پنجشنبه مجبور شد به دلیل «مشکلات فنی» یک عملیات خرید اوراق قرضه را متوقف کند. بانک مرکزی اعلام کرده که روند کار به پایان رسیده و وبسایت این شرکت حالا آماده و فعال است.

چند هفته پیش هم یک نقص نرم‌افزاری در پلتفرم ارائه محتوای شرکت فستلی (Fastly) باعث قطعی گسترده‌ای در ایالات متحده و چندین کشور دنیا شد و خدمات شرکت‌هایی مثل آمازون، شافی‌فای و استرایپ دچار اختلال‌هایی شدند.

آکامای در بیانیه‌ای گفت که از این موضوع مطلع و «در حال تلاش برای بازیابی خدمات در کمترین زمان ممکن است.»

وب‌سایت Downdetector که وب‌سایت‌های از کار افتاده و وب‌سایت‌هایی که خدمات‌رسانی نمی‌کنند را دنبال می‌کند ابتدا با صد‌ها شکایت کاربران درمورد از کار افتادن وب‌سایت شرکت‌ هواپیمایی Southwest، شرکت هوا پیمایی دلتا، و شرکت پردازش داده Automatic مواجه شد.

وب‌سایت‌های دیگری که از کار افتادگی را تجربه کردند؛ عبارتند از شرکت سرمایه‌گذاری ونگارد‌ (Vanguard)، ای‌ترید (E-Trade) و اتحادیه اعتبار نیروی دریایی فدرال.

بسیاری از این وب‌سایت‌ها در کمتر از یک ساعت احیا شدند و برخی دیگری به ارائه دهندگان دیگری ارجاع می‌دادند. برخی شرکت‌‌ها از جمله بورس هنگ‌کنگ و ساوس‌وست (Southwest) بدون توضیح اعلام کردند که در حال بررسی موضوع هستند. ساوس‌وست در پاسخی ایمیلی به پرسش‌ها گفت: «توقف اتصال تاثیری روی فعالیت ما نداشته است.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
bloomberg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا