اخبار جهان

اریکسون: هر روز یک میلیون کاربر جدید به ۵G وصل می‌شوند

تا پایان سال جاری ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت 5G داریم

اریکسون می‌گوید سرعت افزایش تعداد کاربران نسل پنجم شبکه‌های موبایل ۱ میلیون کاربر جدید در هر روز است. این سرعت بسیار زیاد و عجیب است و از سرعت توسعه هر کدام از نسل‌های پیشین شبکه‌های موبایل بیشتر است.

براساس گزارش شرکت اریکسون، تا پایان سال جاری میلادی ۵۸۰ میلیون کاربر و تا سال ۲۰۲۶ نزدیک به ۳٫۵ میلیارد مشترک فعال ۵G خواهیم داشت. چین با ۱٫۱ میلیارد مشترک تا انتهای سال ۲۰۲۶ در صدر تعداد کاربر ۵G قرار خواهد گرفت.

۵G دو سال زودتر از ۴G به این نرخ رشد دست پیدا کرده است. دلایل زیادی برای این رشد سرسام‌آور شبکه‌های ۵G مطرح است. تعداد زیاد دستگاه‌ها و محصولات پشتیبانی‌کننده از این فناوری و سرمایه‌گذاری زیاد و زودهنگام کشورهایی مانند چین باعث دستیابی به چنین نرخ رشدی شدند. امروزه، بیش از ۳۰۰ مدل گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از ۵G معرفی شدند.

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، تعداد مشترکین ۵G به ۷۰ میلیون نفر رسیده است و در انتهای سال ۲۰۲۶، ۶۰ درصد دنیا از اینترنت نسل پنجم استفاده خواهند کرد.

ناحیه شمال شرق آسیا به رهبری کشور چین، با ۱.۴ میلیارد مشترک، بخش اعظمی از کاربران اینترنت ۵G را تا پایان سال ۲۰۲۶ به خود اختصاص خواهند داد. از لحاظ نرخ نفوذ، آمریکای شمالی با ۸۴ درصد در صدر خواهد بود و شورای همکاری خلیج فارس با ۷۳ درصد در جایگاه دوم قرار خواهد داشت.

علاوه بر این منطقه‌ی آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه از لحاظ نرخ افزایش ترافیک مصرفی تا پایان ۲۰۲۶ جایگاه اول را خواهد داشت و با ۴۰۰ میلیون مشترک به نرخ رشدی برابر ۳۶ درصد و ۳۹ گیگابایت در ماه به ازای هر گوشی هوشمند دست پیدا خواهد کرد. این در حالی است که فعلاً تنها ۲ میلیون از ۱٫۱ میلیارد کاربر اینترنت موبایل در این منطقه مشترک ۵G هستند.

پاندمی کرونا و علاقه بیشتر مردم به ۵G

اریکسون پیش‌بینی می‌کند پاندمی ویروس کرونا نیز به رشد سریع نسل پنجم شبکه‌های موبایل منجر شده باشد. به‌ویژه، اینکه کاربران در این دوران خواستار پوشش‌دهی بهتر محیط‌های داخلی مانند خانه‌ها شدند.

برای مثال طبق یک نظرسنجی‌ که امسال توسط فروشندگان تجهیزات مخابراتی انجام شد، حداقل نیمی از مشترکان اینترنت ۵G در کره جنوبی از نحوه پوشش‌دهی در محیط‌های داخلی ناراضی بودند. در تایوان ۴۰ درصد مشترکان و در استرالیا ۲۴ درصد مشترکان همین مشکل را گزارش کردند.

دسترسی به محدوده سرعت ۵G منجر به تغییراتی در الگوی رفتار مصرف‌کنندگان شده است. حدود ۲۰ درصد از مشترکان در دنیا بعد از به‌روزرسانی به ۵G، استفاده از اینترنت وای‌فای در خانه و مکان‌های دیگر را به حداقل رسانده‌اند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا