اخبار جهان

کدام کشور سریع‌ترین اینترنت ۵G را دارد؟

متوسط سرعت دانلود شبکه‌های 5G کشورهای مختلف چقدر است؟

علی‌رغم اینکه درباره سرعت ۵G اعدادی بالای یک گیگابیت گفته می‌شود ولی داده‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهند متوسط سرعت اینترنت ۵G هنوز زیر ۵۰۰ مگابیت است.

جدیدترین گزارش وب‌سایت SpeedCheck نشان می‌دهد کشور کره جنوبی با متوسط سرعت دانلود ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه، سریع‌ترین اینترنت ۵G دنیا را دارد. این آمار با بررسی تست‌های صورت گرفته کاربران در ماه‌های فوریه و مارس به دست آمده است.

کشور کره جنوبی جزو اولین کشورهایی بود که ۵G را توسعه داد و بعد به طور گسترده‌ای آن را همگانی کرد و به دست مصرف‌کننده رساند. بسیاری از ظرفیت‌های اپراتورهای موبایل این کشور به ۵G ارتقا پیدا کردند و مردم به راحتی قدرت دسترسی به ۵G را دارند.

پس از کره جنوبی، کشور تایوان با متوسط سرعت دانلود ۱۳۵.۳۶ مگابیت در رتبه دوم پرسرعت‌ترین کشور ۵G دنیا است. سرعت اینترنت ۵G کشور تایوان با کره جنوبی فاصله بسیار زیادی دارد و اصلا قابل مقایسه نیست.

کشورهای انگلیس، ژاپن و آلمان در رتبه‌های بعدی سریع‌ترین اینترنت ۵G هستند که به ترتیب از متوسط سرعت دانلود ۱۲۶.۴۹، ۱۲۴.۲۵ و ۱۲۰.۶۹ مگابیت سود می‌برند.

کشوری مانند ایالات متحده دارای متوسط سرعت دانلود ۴۳.۳۴ مگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های ۵G است که حدود ۱۰ برابر کمتر از کره جنوبی است. یکی از دلایل آن، پوشش ۵G بسیار کمتر ایالات متحده نسبت به کره جنوبی است. طبق آخرین آمارها، در مجموع حدود ۱۰ درصد کل کشور ایالات متحده زیر پوشش ۵G رفته است. در کره جنوبی ۲۰ درصد مردم به فایوجی دسترسی دارند.

موسسه SpeedCheck به هزینه‌های مصرف اینترنت فایوجی در کشورهای مختلف نیز اشاره کرده است. هزینه مصرف یک گیگابیت اینترنت فایوجی در امریکا ۱.۵ دلار و در کره جنوبی ۲.۳ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا