اخبار جهان

در سال ۲۰۲۵ گوشی‌های ۵G اندرویدی ۶۵ درصد ارزان‌تر از آيفون‌های ۵G هستند

تا چند سال دیگر، نیمی از گوشی‌های بازار فایوجی و ارزان قیمت خواهند بود

اگر ۴ سال دیگر صبر کنید؛ می‌توانید یک گوشی اندرویدی ۵G بسیار ارزان‌تر از آیفون خریداری کنید.

موسسه تحقیقاتی «جونیپر»، می‌گوید در سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از گوشی‌های دنیا از شبکه‌های ۵G پشتیبانی می‌کنند و در یک بازار رقابتی، گوشی‌های اندرویدی ۵G در حدود ۶۵ درصد ارزان‌تر از آیفون‌های ۵G هستند.

موسسه جونیپر برآورد کرده است شبکه‌های ۵G تا سال ۲۰۲۵ همین‌طور به رشد خود ادامه دهند و هر سال شاهد عرضه گوشی‌های فایوجی بیشتری به بازار باشیم؛ در حالی‌که قیمت این گوشی‌ها در حال کاهش است.

این موسسه برآورد کرده است در سال جاری میلادی نیز درآمد حاصل از فروش موبایل‌های ۵G به ۱۰۸ میلیارد دلار می‌رسد و تا سال ۲۰۲۵ احتمالا این رقم با رشد ۳ برابری می‌تواند به رقمی در حدود ۳۳۷ میلیارد دلار نیز برسد.

جونیپر که به بررسی روند بازار از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ پرداخته و وضعیت برندها و گوشی‌های گوناگون ۵G در این بازار را ارزیابی و تحلیل کرده است؛ می‌گوید گوشی‌هایی در بازار فروش بیشتری دارند که ضمن پشتیبانی از فایوجی، بتوانند فناوری‌های نوظهوری ارائه داده و از نظر قیمتی نیز قابل رقابت در بازار باشند.

به همین دلیل، به مرور شاهد کاهش قیمت گوشی‌های فایوجی اندرویدی خواهیم بود و تا سال ۲۰۲۵ این گوشی‌ها حدود ۶۵ درصد ارزان‌تر از یک گوشی آیفون فایوجی هستند. همین مسئله باعث می‌شود که گوشی‌های اندرویدی بر بازار ۵G مسلط شوند و فروش بالاتری داشته باشند.

در کشورهای آمریکای لاتین، افریقا و آسیا گوشی‌های اندرویدی ۵G فروش فوق‌العاده بالایی خواهند داشت ولی در اروپا و امریکای شمالی، آیفون‌های ۵G نزدیک به ۴۰ درصد درآمد بازار را دارند و البته با تهدیدهایی نیز روبرو هستند. مشکل حق تعمیر گوشی‌های آیفون ۵G روی روند فروش بالای آن‌ها تاثیرگذار است. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند موبایل‌های قدیمی خود را تعمیر کنند تا سراغ خرید یک گوشی جدید بروند.

در حال حاضر هم گوشی‌‌های اندرویدی ۵G ارزان‌قیمتی وارد بازار شده است که اجازه می‌دهند کاربران با هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار یک گوشی برای اتصال به ۵G داشته باشند ولی گوشی‌های آیفون ۵G قیمت‌های چند برابر بیشتر دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا