اخبار جهان

اداره هوانوردی ایالات متحده: توسعه ۵G را متوقف کنید

دعوا بر سر استفاده از باند C در شبکه‌های فایوجی بالا گرفت

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) از دو اپراتور AT&T و ورایزون درخواسته کرده توسعه شبکه‌های ۵G روی باند C را متوقف کنند. پیش‌تر، FAA گفته بود ۵G می‌تواند باعث سقوط هواپیماها شود و جان انسان‌ها به خطر بیفتد.

FAA می‌گوید امواج رادیویی شبکه‌های فایوجی می‌توانند اختلال‌هایی در سیستم رادیویی هواپیماها و پروازها به وجود بیاورد. FAA از این دو اپراتور بزرگ و پیشرو در توسعه ۵G خواسته فعلا به مدت دو هفته توسعه شبکه‌های ۵G را به تعویق بیندازند.

نشریه رویترز که نامه «استیو دیکسون»، رئیس FAA و البته با امضا و تایید «پیت بودجج»، وزیر ترابری را منتشر کرده است؛ می‌گوید این دو اداره ایالات متحده از ورایزون و AT&T خواسته است به عنوان بخشی از طرح راهکار همزیستی ۵G در باند C و حمل و نقل امن پروازها، پیاده‌سازی این شبکه دو هفته عقب بیفتد.

باند C به امواج رادیویی بین ۴ تا ۸ هزار مگاهرتز مایکروویو گفته می‌شود که معمولا برای ارتباطات ماهواره‌ای و از راه دور به ویژه در شرایط بد آب و هوایی استفاده می‌شود.

سیستم‌های رادار هواشناسی و سیستم‌های رادیویی هواپیماها از باند C استفاده می‌کنند و زمانی که اپراتورهای امریکا حق استفاده از این باندهای رادیویی را به ارزش ۸۰ میلیارد دلار از دولت خریداری کردند؛ به شرطی این باندها واگذار شدند که تا ۶ ماه از آن‌ها استفاده کنند و اکنون اداره FAA ایالات متحده از آن‌ها خواسته به این مدت، دو هفته دیگر هم اضافه کنند.

FAA احتمال می‌دهد شبکه‌ها و امواج رادیویی ۵G می‌تواند اختلالاتی روی سیستم رادیویی هواپیماها در باند C ایجاد کند.

اپراتورها تایید کردند که چنین نامه‌ای را دریافت کرده و در حال بررسی آن هستند. دو اپراتور ورایزون و AT&T اعتقاد دارند صنعت هواپیمایی و هوافضای ایالات متحده می‌خواهد در استفاده از باند C و توسعه ۵G تاخیر ایجاد کند تا این اپراتورها ناچار شوند هزینه ارتقای ارتفاع‌سنج هواپیماها را از جیب خودشان پرداخت کنند.

FAA و صنعت هوانوردی قرار است از ماه ژانویه، سیستم فرودگاهی را ارتقا داده و فرودگاه‌هایی را شناسایی کنند که با توسعه شبکه‌های ۵G در خطر قرار می‌گیرند.

تا کنون، مناقشه‌های زیادی بر سر امواج رادیویی ۵G در جهان به راه افتاده است و هر از چند گاهی، مخالفان ۵G ادعا می‌کنند امواج این شبکه‌ها برای انسان‌ها مضر هستند. گروه صنعت بی‌سیم CTIA و همین‌طور IEEE بارها تاکید کردند که امواج رادیویی الکترومغناطیس زیر ۶ گیگاهرتز و میلی‌متری برای انسان هیچ‌گونه خطر و ضرری نداشته و کاملا ایمن هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا