اخبار جهان

سامسونگ رکورد سرعت دانلود ۵G را شکست

دستیابی به سرعت ۸ گیگابیت بر ثانیه در محیط آزمایشگاهی و با ترکیب باندهای رادیویی مختلف

اگرچه درباره شبکه‌های ۵G سرعت‌های بالایی نظیر ۱۰ گیگابیت گفته می‌شود ولی در عمل و محیط‌های آزمایشگاهی، هنوز سرعت‌های دانلود بالایی ثبت نشده است.

حالا، شرکت سامسونگ با همکاری کوالکام موفق شده در محیط آزمایشگاهی به سرعت دانلود ۸ گیگابیت روی فرکانس‌های ۵G دست پیدا کند.

سامسونگ برای دستیابی به این سرعت بسیار بالا و هیجان‌انگیز، باندهای فرکانسی زیر ۶ گیگاهرتز اختصاصی ۵G را با باندهای امواج میلی‌متری (mmWave) ترکیب کرده است و از فناوری اتصال دوگانه رادیویی جدید (NR-DC) بهره می‌برد. در این روش، باند رادیویی ۸۰۰ مگاهرتز طیف امواج میلی‌متری و ۱۰۰ مگاهرتز طیف باند میانی با هم ترکیب شده‌اند.

سامسونگ در آزمایشگاه پلانو، تگزاس فقط از فناوری‌های بالا استفاده نکرده و فناوری‌های شبکه دسترسی رادیویی (RAN) و هسته (Core) کاملا مجازی، ماکرو فشرده mmWave 5G و رادیوی عظیم MIMO (چند خروجی چند ورودی) دارای ۲۵۶ مدولاسیون کیوآام (QAM) را نیز به خدمت گرفته تا به سرعت دانلود ۸ گیگابیت بر ثانیه برسد.

تست سرعت 5G

برای تست سرعت شبکه ۵G آزمایشگاهی، سامسونگ از مودم اسنپدراگون X65 5G کوالکام بهره برده که در حال حاضر سریع‌ترین و قوی‌ترین مودم فایوجی است.

سریع‌ترین شبکه‌های ۵G پیش از این آزمایش هم در اختیار شرکت سامسونگ بوده است. در مارس ۲۰۲۱، سامسونگ با ترکیب  فرکانس ۴۰ مگاهرتزی شبکه ۴G و فرکانس ۸۰۰ مگاهرتزی mmWave 5G به سرعت دانلود بالای ۵.۲۳ گیگابیت بر ثانیه رسید. در سال ۲۰۲۰ نیز سرعت ۵G تست شده سامسونگ نزدیک به ۴.۳ گیگابیت بر ثانیه بود. در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ نیز به ترتیب سرعت‌های ۲.۶۵ و ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود روی ۵G ثبت شده است تا بدانیم سامسونگ امسال رکورد بزرگی را زده و سرعت دانلود ۵G را به ۸ گیگابیت بر ثانیه رسانده است.

همان‌طور که اکثر خواننده‌های عزیز می‌دانند؛ این رکوردها و سرعت‌ها همگی در محیط‌های آزمایشگاهی و با تجهیزات و باندهای رادیویی خاص است و در عمل و کف خیابان، شبکه‌های ۵G کنونی، سرعت‌هایی به مراتب پایین‌تر و ضعیف‌تر دارند و کمتر شبکه ۵G آن هم در امواج میلی‌متری به سرعت ۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. غالب سرعت متوسط شبکه‌های ۵G در امواج زیر ۶ گیگاهرتز به زیر ۱۰۰۰ مگابیت می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidheadlines

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا