اخبار جهان

اینترنت استارلینک به ۲۵۰ هزار مشتری رسید

با وجود همه مشکلات از جمله طوفان خورشیدی، کمبود تراشه، نارضایتی مشتریان و ...

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در تازه‌ترین توییت خود خبر از ۲۵۰ هزار مشتری اینترنت استارلینک داد.

در ماه اوت سال گذشته، ایلان ماسک تعداد مشتریان استارلینک را ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرده بود و حالا به فاصله چند ماه بعد، ۱۵۰ هزار مشتری به این سرویس اینترنت ماهواره‌ای افزوده شده است.

البته، مدیرعامل اسپیس‌ایکس مشخص نکرده است این ۲۵۰ هزار مشتری، شمارش تعداد پایانه‌های فروخته شده و واگذار شده است یا کاربرانی که مشترک این سرویس شده و پول پرداخت کردند. چون، ده‌ها هزار نفر مشترک سرویس اینترنت استارلینک شدند ولی هنوز تجهیزات دیش و روتر و سخت‌افزارهای دیگر برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای را دریافت نکردند و در صف انتظار هستند.

تا به امروز، خدمات استارلینک در ۲۵ کشور دنیا برقرار شده است و اسپیس‌ایکس نزدیک به ۲۰۰ هزار ماهواره به فضا فرستاده است. مهرماه سال گذشته، ایلان ماسک باز هم در توییتی خبر داد کل کره زمین زیر پوشش ماهواره‌های این شرکت رفته است ولی برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت و تاخیر کمتر، ماهواره‌های بیشتری به فضا پرتاب می‌شود.

اینترنت استارلینک

اخیرا، اسپیس‌ایکس از سرویس اینترنت جدیدی به نام «استارلینک پریمیوم» رونمایی کرد که سرعتی تا ۵۰۰ مگابیت را تضمین می‌کند ولی بسیار گران‌تر از سرویس پایه است. اینترنت استارلینک پریمیوم هزینه‌ای ۲۵۰۰ دلاری برای خرید تجهیزات و ۵۰۰ دلار اشتراک ماهیانه نامحدود دارد.

سرویس اینترنت استارلینک پایه هزینه‌ای ۹۰ دلاری برای هر ماه و هزینه‌ای ۵۰۰ دلاری برای خرید تجهیزات دارد.

در ماه‌های اخیر، شرکت اسپیس‌ایکس با مشکلات و چالش‌های جدی روبرو بوده است. از کمبود تراشه در سطح جهانی و روند کند تولید دیش‌های استارلینک و تحویل به مشتریان یا برخی نارضایتی‌ها در کشورهای مختلف و اخیرا هم طوفان خورشیدی که نزدیک به ۴۰ ماهواره پرتاب شده این شرکت را از بین برد و از مدار زمین به بیرون پرتاب کرد.

به گزارش برخی منابع، در حال حاضر اسپیس ایکس ماهیانه نزدیک به ۲۵ میلیون دلار از استارلینک درآمد دارد ولی ایلان ماسک پیش‌بینی کرده است در آینده و با به دست گرفتن بخشی از بازار اینترنت و مخابرات جهان، به درآمدی ۵۰ میلیارد دلاری سالیانه برسند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
digitaltrends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا