اخبار جهان

ظاهرا روترهای تی پی لینک بدون اجازه اطلاعات کاربران را به سرورهای آویرا می‌دهند

روترهای تی‌پی‌لینک طی ۲۴ ساعت ۸۰ هزار بار به سرور HomeShield آویرا درخواست می‌فرستند

چندی پیش سایت XDA گزارش داد روتر Deco X68 تی پی لینک بدون اجازه کاربر، داده‌های او را به سوی سرورهای آویرا ارسال می‌کند.

حالا، چند روز پیش، گزارش جدیدی منتشر شده که باز نشان می‌دهد روترهای تی پی لینک دارند داده‌های کاربران را به طور مخفیانه برای سرورهای آویرا می‌فرستند.

در این گزارش، کاربری به نام ArmoredCavalry به سایت ردیت اعلام کرده است طی ۲۴ ساعت، روتر آرچر AX3000 تی پی لینک بیش از ۸۰ هزار درخواست ارسال داده برای سرور Avira Safethings داشته است.

چندین سال است که شرکت تی پی لینک با شرکت امنیتی Avira برای محافظت از کاربران و دستگاه‌های شبکه آن‌ها همکاری می‌کند. SafeThings نیز یک پلتفرم برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربران به جهت مقابله با تهدیدات امنیتی است و کاملا مبتنی بر ابر پیاده‌سازی شده است.

روتر تی پی لینک

در توضیحات این پلتفرم آمده است که Avira SafeThings یک با روترهای خانگی ارتباط برقرار می‌کند تا داده‌های کاربران را جمع‌آوری کرده و اجازه دهد این کاربر بدون مشکل امنیتی یا تهدیدی از شبکه و اینترنت اشیا استفاده کند. آویرا گفته است که ارائه‌دهنده‌گان خدمات می‌توانند از طریق یک مرکز مدیریت API، گزارش‌های کاملی دریافت و این سرویس را مدیریت کنند. کاربران هم از طریق اپلیکیشن می‌توانند نظارت و کنترل کاملی روی دستگاه‌های خانگی داشته باشند.

آویرا می‌گوید کاربران کاملا می‌توانند کنترل دستگاه‌های خود را در اختیار داشته باشند ولی ظاهرا گزارش‌هایی که درباره روترهای تی پی لینک منتشر شده، نشان می‌دهد بدون اجازه کاربر، اطلاعات ان‌ها جمع‌آوری و برای سرویس SafeThings ارسال می‌شود.

ذر این گزارش‌ها آمده است که حتی وقتی سرویس HomeShield غیر فعال است هم روترهای تی‌پی‌لینک اقدام به ارسال اطلاعات کاربر می‌کنند.

تی پی لینک پیش‌تر گفته بود که طی یک به‌روزرسانی، این مشکل روترهای خود را برطرف می‌کند ولی گزارش منتشر شده در چند روز پیش، نشان می‌دهند هنوز این مشکل برقرار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
neowin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا