اخبار جهان

هواوی اینترنت ۵.۵G با سرعت ۱۰ گیگابیت راه‌اندازی می‌کند

اتصال صد میلیارد دستگاه به اینترنتی سریع‌تر از 5G

هواوی برای حل چالش‌های شبکه‌های ۵G و ارائه سرعت‌های بالاتر به تعداد بیشتری دستگاه، ایده‌های جدیدی در سر دارد که یک نمونه آن، راه‌اندازی شبکه‌های ۵.۵G با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای ۱۰۰ میلیارد دستگاه است.

گان بین، مدیر ارشد بازاریابی راهکارهای بی‌سیم هواوی در اجلاس جهانی تحلیل‌گر هواوی ۲۰۲۲ (HAS) از ایده ۱+۱+N این شرکت برای دستیابی به سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد.

او در سخنرانی با موضوع «اکتشافی بی‌انتها برای آغاز سفر جدید به ۵G» درباره اینترنت ۵.۵G و رویکرد جدید شرکت هواوی این‌طور می‌گوید:

۵.۵G با ارائه‌ی تجربه‌ی فراگیر ۱۰ گیگابیت‌برثانیه برای ۱۰۰ میلیارد اتصال، تحویل محتوای دیجیتال و هوشمندسازی را بهبود می‌بخشد. هواوی به‌همراه شرکای خود، پهنای باند فوق‌العاده بالا، بازسازی طیف Uplink، رابط‌های هوای سبز، ELAA-MM و هوش بومی را بررسی می‌کند تا در ساخت شبکه‌های ۱+۱+N به اپراتورها کمک کند و قابلیت‌های شبکه را نیز ارتقا دهد.

شبکه‌های ۵G به صورت تئوری می‌توانند حداکثر سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را برای دستگاه‌ها فراهم کنند. حالا، هواوی می‌خواهد با افزودن یک لایه جدید بر شبکه ۵G پایه، امکان تجربه سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را برای دستگاه‌های بی‌شماری فراهم کند. در شبکه‌های ۵G فقط میلیون‌ها دستگاه می‌توانند به طور همزمان به یک شبکه وصل شده و سرعت زیاد با تاخیر کم داشته باشند.

هواوی می‌گوید در اینترنت ۵.۵G همان تاخیر چند میلی‌ثانیه‌ای شبکه‌های ۵G حفظ می‌شود ولی سرعت دو برابر خواهد شد. این نسل جدید از فناوری و شبکه‌ها می‌توانند، پذیرای طیف گسترده‌تری از دستگاه‌های متصل به اینترنت باشند.

غول چینی مخابرات و ارتباطات جهان که اکنون در صنعت ۵G نیز پیشرو است و استانداردهای او در غالب شبکه‌های فایوجی پیاده‌سازی می‌شود؛ می‌گوید برای دستیابی به شبکه‌های ۵.۵G با در نظر گرفتن رویکرد ۱+۱+N و سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، حداقل باید یک طیف یک گیگاهرتزی داشته باشیم.

هواوی برای اطمینان از پوشش مشترک بین باند C و باندهای بالاتر براساس آرایه‌های آنتن بسیار بزرگ، استفاده از آنتن بسیار بزرگ آرایه‌ی MIMO (ELAA-MM) را پیشنهاد کرده است.

هواوی هنوز مشخص نکرده است چه زمانی اولین شبکه ۵.۵G با سرعت واقعی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را راه‌اندازی می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
neowin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا