اخبار جهان

وای فای ۷ با سرعت ۳۳ گیگابیت بر ثانیه در سال ۲۰۲۳ به روترهای بی‌سیم اضافه می‌شود

ما هنوز وای فای ۶ را به خوبی نشناختیم

وای‌فای ۷، استاندارد نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم و روترها از راه رسیده است و بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. وای‌فای ۷ وعده سرعت سه برابر بیشتر از نسل فعلی وای‌فای را می‌دهد.

همیشه فناوری وای‌فای از نطر سرعت و کارایی از گزینه‌های سخت‌افزاری مانند اتصالات کابلی عقب‌تر بوده است ولی جدیدترین پیشرفت‌ها در این فناوری به کاهش این شکاف کمک می‌کند. نسل وای‌فای ۶ و ۶E با اختلاف کمی، سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را وعده دادند ولی وای‌فای ۷ در آینده‌ای نزدیک، سرعت ۳۳ گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر خواهند کرد.

در حالی‌که پیش‌نویس نهایی پروتکل جدید تا سال ۲۰۲۴ به طور رسمی در دسترس نخواهد بود؛ اما این موضوع مانع از حرکت شرکت‌هایی مانند کوالکام به سوی وای فای ۷ نمی‌شود. در حال حاضر، این شرکت به مشتریان خود وعده دسترسی زودهنگام به تراشه‌های وای فای ۷ را داده است؛ در حالی‌که هنوز چند سالی بیشتر از ورود وای‌فای ۶ و یک سال بیشتر از ورود وای‌فای ۶ ای نگذشته است. این‌طور که کوالکام می‌گوید؛ باید در سال ۲۰۲۳ منتظر ورود روترهای بی‌سیم وای فای ۷ باشیم.

کوالکام وای فای ۷

نیک کوچارفسکی، معاون ارشد و مدیرکل زیرساخت و شبکه‌های بی‌سیم کوالکام می‌گوید: «فناوری‌های کوالکام، عصر وای‌فای ۱۰ گیگابیت را با اولین تحویل محصولات به مشتریان از خانواده Wi-Fi 7 Networking Pro Series آغاز کرده است. این پلتفرم با ترکیبی از آخرین نوآوری‌های وای فای ۷ با معماری محصولات منحصربه‌فرد ما، راه‌حل‌هایی برای شبکه‌های سراری تا خانگی و شبکه‌های عمومی بسیار بزرگ و قدرتمند برای مکان‌های شلوغ امکان‌پذیر می‌کند.»

یکی از مزایای وای فای ۷، دو برابر شدن عرض کانال رادیویی یا پهنای‌باند باندهای فرکانسی است تا دستگاه‌ها بتوانند کاربران بیشتری را نسبت به وای‌فای ۶ پشتیبانی کنند. کوالکام می‌گوید تا ۵۰۰ کاربر می‌توانند روی یک کانال رادیویی وای فای ۷ فعال باشند.

همچنین، وای‌فای ۷ تاخیر کمتری ارائه می‌دهد و یک گزینه ایده‌آل برای بازی‌های ویدئویی، استریم فیلم و سریال و اپلیکیشن‌های کاربردی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهد بود.

البته، باید به این نکته هم اشاره شود که متاسفانه در ایران، کاربران وای‌فای چندین نسل از سطح اول دنیا عقب‌تر هستند و تازه دارند به سوی وای‌فای ۵ یا پروتکل ۸۰۲.۱۱ac کوچ می‌کنند؛ اتفاقی که در دنیا سال ۲۰۱۵ رخ داده است. به همین دلیل، شاید به این زودی‌ها، مزایای وای فای ۷ در ایران ظاهر نشده و روترهای مبتنی بر آن وارد بازار ایران نشوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا