اخبار جهان

از این پس کاربران استارلینک در سفر هم اینترنت ماهواره‌ای دارند

رونمایی از ویژگی «حمل‌پذیری» اینترنت استارلینک با هزینه ۲۵ دلار در ماه

با پرداخت ۲۵ دلار در ماه می‌توانید اینترنت استارلینک خود را همه‌جا ببرید و همیشه متصل باشید!

شرکت استارلینک از سرویس جدیدی به نام «حمل‌پذیری» (Portability) رونمایی کرده است که به مشترکان خود اجازه می‌دهد حتی در سفر و جابه‌جایی از یک نقطه به نقطه دیگر هم به اینترنت ماهواره‌ای با سرعت بالا و تاخیر کم متصل شوند.

مشترکان استارلینک با پرداخت هزینه‌ای اضافی، امکان جابه‌جایی دیش ماهواره‌ای خود به هر نقطه‌ای را پیدا می‌کنند؛ البته به شرط اینکه در آن نقطه، پوشش اینترنت ماهواره‌ای وجود داشته باشد. یک مزیت بزرگ این ویژگی، دسترسی به اینترنت پرسرعت در نقاط دورافتاده‌ای است که هیچ‌گونه سرویس اینترنت موبایل و کابلی وجود ندارد.

برای استفاده از این سرویس در کشور ایالات متحده، مشترکان فعال استارلینک باید ماهیانه ۲۵ دلار اضافه بپردازند که به نظر هزینه کمی برای این چنین ویژگی بسیار مهمی می‌آید. این ۲۵ دلار جدای از ۱۱۰ دلاری است که باید برای اشتراک ماهیانه استارلینک پرداخت شود و خرید دیش و تجهیزات سخت‌افزاری آن نیز اخیرا ۵۹۹ دلار شده است.

اخیرا، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در یک توییت و پاسخ به یک کاربر گفته است که سرویس اینترنت استارلینک برای خودروهای کاروانی (RV) و کمپینگی یا هر فعالیتی که دور از شهر است؛ گزینه بسیار عالی است.

اینترنت استارلینک قابل حمل

ویژگی «حمل‌پذیری» اینترنت استارلینک باعث می‌شود شما در سفر هم بتوانید به اینترنت ماهواره‌ای خود وصل شوید ولی باید محل سفر شما در همان قاره‌ای باشد که در روز نخست و ثبت‌نام برای این سرویس، اعلام کردید. همچنین، باید توجه داشت که نمی‌توان اینترنت استارلینک را با این ویژگی در حال حرکت و رانندگی استفاده کرد و حتما باید در نقطه‌ای ثابت استقرار پیدا کرده باشید تا دیش شما به یک لینک ماهواره‌ای وصل شود.

اسپیس‌ایکس گفته است به‌زودی این قابلیت را به اینترنت استارلینک نیز اضافه می‌کنند تا کاربران بتوانند در حال حرکت و رانندگی نیز اینترنت داشته باشند. اخیرا، ایلان ماسک از فعالیت‌هایی پرده برداشت که اجازه می‌دهند اینترنت استارلینک را در خودرو و با دستگاهی مانند فندک‌های داشبورد استفاده کنید؛ چیزی شبیه به مودم‌های موبایل فندکی که امروزه برای اتصال به اینترنت در خودروها رایج هستند.

در سایت استارلینک و هنگام ثبت‌نام برای این سرویس نیز گوشزد می‌شود که اگر به مکانی بروید که از نظر پوشش‌دهی سرویس ماهواره‌ای استارلینک ضعیف است و در اولویت پایین‌تری قرار دارد؛ احتمال کاهش کیفیت و سرعت اینترنت شما وجود دارد. همین‌طور، اگر دیش را در مکانی استفاده کنید که از نظر تراکم جمعیتی بسیار شلوغ است و کاربران زیادی در آن منطقه به اینترنت استارلینک وصل هستند؛ باز هم خطر کاهش سرعت و افزایش پینگ وجود دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
pcmag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا