اخبار جهان

سامسونگ دارد شبکه ۶G توسعه می‌دهد که ۵۰ برابر سریع‌تر از ۵G است

انتشار مستنداتی از سامسونگ تحت عنوان «طیف 6G: گسترش مرزها»

سامسونگ مدعی شده است شبکه‌های ۶G می‌توانند سرعتی تا ۱ ترابیت بر ثانیه داشته باشند؛ یعنی ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه و ۵۰ برابر سریع‌تر از شبکه‌های ۵G با حداکثر سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه!

اخیرا مستنداتی از شرکت سامسونگ در ارتباط با توسعه شبکه‌های ۶G منتشر شده است که به «طیف ۶G: گسترش مرزها» (۶G Spectrum: Expanding the Frontier) مشهور شدند و نشان می‌دهد سامسونگ به طور جدی دنبال توسعه شبکه‌های ۶G با سرعت و طیف‌های فرکانسی جدید است.

در شبکه‌های ۶G می‌توان از طیف‌های فرکانسی باندپهن قوق وسیعی استفاده کرد؛ به‌طوری‌که انتظار می‌رود در این شبکه‌ها از صدها مگاترتز تا ده‌ها گیگاهرتز پهنای‌باند برای انتقال اطلاعات استفاده شود. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که در نسل ششم موبایل شاهد فناوری‌هایی مانند هولوگرام‌های های‌فایل یا واقعیت گسترش یافته (XR) باشیم.

سرعت 6G سامسونگ

در حالی‌که شرکت‌های دیگر دارند بخش‌هایی از طیف‌های فرکانسی باندپهن سطح بالا برای توسعه شبکه‌های ۶G کار می‌کنند؛ سامسونگ می‌خواهد همه طیف‌های فرکانسی موجود را به خدمت بگیرد؛ از باندهای رادیویی سطح پایین زیر ۱ گیگاهرتز تا باندهای بین ۱ تا ۲۴ گیگاهرتز و حتی باندهای بالاتر از ۲۴ گیگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز!

سامسونگ 6G

سامسونگ امیدوار است بتوانید با این طیف‌های فرکانسی، سرعت شبکه‌های ۶G را در نهایت به ۱ ترابیت بر ثانیه برساند که ۵۰ برابر سریع‌تر از شبکه‌های ۵G می‌شود. این شرکت فعلا در شرایط آزمایشگاهی موفق شده است سرعت انتقال اطلاعات روی ۶g را به ۶ گیگابیت بر ثانیه در یک مسافت ۱۵ متری برساند. در فاصله ۳۰ متری، سرعت انتقال داده‌ها به ۱۲ گیگابیت رسیده است و در فاصله ۱۲۰ متر، سرعتی معادل ۲.۳ گیگابیت به دست آمده است.

سامسونگ فعلا جزئیات زیادی درباره تلاش‌های خود برای ساخت سریع‌ترین شبکه موبایل دنیا، منتشر نکرده است ولی همین مستندات اندک نیز نشان می‌دهد این غول کره‌ای، برنامه‌های ویژه‌ای برای ۶g دارد. گفتنی است که شرکت‌های بزرگ فناوری مانند هواوی، نوکیا، اریکسون، زد تی ای و همین‌طور دولت‌های کشورهای ایالات متحده، چین، انگلیس و اتحادیه اروپا به طور جدی دارند روی توسعه شبکه‌های ۶g کار می‌کنند و امیدوار هستند زودتر به فناوری و استانداردهای این نسل از شبکه‌های موبایل دسترسی پیدا کرده و حکمرانی جهان در این حوزه را به دست بگیرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
technosports

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا