اخبار جهان

جدیدترین نقشه کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک

حالا ۳۲ کشور از استارلینک سرویس اینترنت ماهواره‌ای می‌گیرند

شرکت اپیس‌ایکس با انتشار نقشه جدیدی از کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، اعلام کرد امروز ۳۲ کشور از این سرویس استفاده می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک، عمده کشورهای افریقایی نیز زیر پوشش اینترنت استارلینک می‌روند.

اسپیس‌ایکس می‌گوید دیگر شاهد تاخیر یا مشکلاتی در روند خدمات‌رسانی به مشتریان استارلینک نیستیم و ضمن اینکه نیازی نیست مشتری جدید، منتظر دریافت دیش ماهواره بماند و فورا به او تجهیزات سخت‌افزاری داده می‌شود؛ تاخیر اینترنت استارلینک نیز بهتر شده و مشتریان در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، از استارلینک رضایت بیشتری دارند.

براساس تصویری که اسپیس‌ایکس از نقشه کشورهای تحت پوشش اینترنت استارلینک منتشر کرده است؛ غالب کشورهای اروپایی، امریکای شمالی و بخش‌هایی از قاره امریکای جنوبی به همراه استرالیا و نیوزلند زیر پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار گرفتند. این شرکت می‌گوید تا سال ۲۰۲۳ میلادی، بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز زیر پوشش اینترنت استارلینک قرار می‌گیرند و به کاربران آن‌ها سرویس‌دهی آغاز می‌شود.

نقشه اینترنت استارلینک

چندی پیش، استارلینک فقط در ۲۵ کشور دنیا، سرویس اینترنت فعال داشت ولی اکنون به ۳۲ کشور رسیده است. رشد استارلینک در ماه‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و با عرضه دو مدل دیش ماهواره‌ای و تجهیزات سخت‌افزاری، سعی کرده مشتریان بیشتری جذب کند. استارلینک به تنهایی در کشور اوکراین نزدیک به ۱۵۰ هزار کاربر را به اینترنت ماهواره‌ای متصل کرده است.

نکته مهمی که باید یادآوری شود؛ بیش از یک سال است که استارلینک کل جهان را زیر پوشش لینک‌های ماهواره‌ای خود برده است ولی فعلا در ۳۲ کشور، سرویس اینترنت فعال راه‌اندازی کرده و مشغول به سرویس‌دهی است.

به عنوان مثال، ایران از مدت‌ها پیش زیر پوشش ماهواره‌ای استارلینک رفته است ولی شاید سال‌ها طول بکشد تا اینترنت استارلینک در آن فعال شود.

البته، قیمت اشتراک ماهیانه و هزینه دیش ماهواره‌ای استارلینک نیز طی ماه‌های اخیر، افزایش پیدا کرده است. اشتراک ۹۹ دلاری به ۱۱۰ دلار و اگر بخواهید قابلیت استفاده موبایل و متحرک نیز داشته باشید؛ به ۱۳۵ دلار در ماه رسیده است. هزینه خرید تجهیزات اینترنت استارلینک نیز از ۴۹۹ دلار به ۵۹۹ دلار رسیده است.

حدودا هر مشترک استارلینک باید در سال ۲ هزار دلار بپردازد تا به اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک و شرکا متصل شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا