اخبار جهان

آیا اپل در حال ساخت روتری با سیستم‌عامل iOS است؟

پرونده‌های FCC یک کارت شبکه مرموز از اپل با iOS را نشان می‌دهند؛ شاید AirPort دوباره برگردد

پرونده‌های جدید سازمان FCC در این هفته یک «آداپتور شبکه» مرموز از اپل را نشان می‌دهند که دارای سیستم‌عامل iOS است.

در ایالات متحده، هر شرکتی که بخواهد یک دستگاه دارای فرکانس‌های رادیویی مانند بلوتوث و وای‌فای عرضه کند؛ باید مشخصات آن را در FCC ثبت کرده باشد.

این محصول با کدنام «A2657» و عنوان ساده «Network Adapter» در سازمان FCC از سوی شرکت اپل ثبت شده است. اپل یک نمونه از این محصول را در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ برای این سازمان ارسال کرده است. در پرونده FCC هیچ تصویری از این محصول نیست ولی برخی مشخصات سخت‌افزاری آن را می‌توانیم ببینیم.

این آداپتور شبکه مرموز اپل دارای دو درگاه شبکه اترنت گیگابیتی، آنتن‌های وای‌فای، بلوتوث و NFC است. همچنین، از یک درگاه USB-C سود می‌برد. جالب اینجا است که این آداپتور شبکه دارای ۱.۵ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است.

روتر اپل

مدل دیگری از همین آداپتور که در FCC ثبت شده است؛ دارای پورت لایتنینگ به جای پورت USB-C و فقط ۱ گیگابایت رم است. براساس اسناد منتشر شده، این آداپتور شبکه سیستم‌عامل ۱۹F47 را اجرا می‌کند که شماره سیستم‌عامل اولیه و داخلی iOS 15.5 اپل است. با فرض درست بودن این اطلاعات، می‌توان تصور کرد روی این روتر یا آداپتور شبکه اپل، تراشه سیلیکون نشسته است؛ مانند مانیتور Studio Display که به سیستم‌عامل iOS و تراشه سیلیکونی اپل مجهز است.

نهاد FCC این دستگاه را در دسته تجهیزات جانبی قابل اتصال به مک‌بوک پرو و آی‌مک آزمایش کرده است. اطلاعات دیگری درباره این محصول اپل در دست نیست و این شرکت تعهدنامه‌ای را با FCC بسته که تا نوامبر ۲۰۲۲ این اطلاعات افشا نشوند.

روتر AirPort اپل

شاید با شنیدن این خبر، کاربران اپل امیدوار شوند که پس از چند سال از تعطیلی خط تولید و عرضه روترهای AirPort این شرکت، دوباره شاهد یک روتر جدید باشند. مشتریان اپل بسیار علاقه‌مند هستند که مودم و روتر خود را مستقیم از شرکت اپل خریداری کنند و به برندهای دیگر ارجاع داده نشوند.

واقعیت این است که در طی امسال، زمزمه‌ها و شایعات زیادی درباره عرضه مجدد روترهای AirPort اپل اما با مشخصات و ظاهر و امکانات جدید شنیده شده است و این محصول جدید اپل در FCC نیز این شایعات را تقویت می‌کند ولی هنوز هیچ مدرک و سند محکمی برای آن نیست. صرف اینکه یک محصول در FCC ثبت شده است؛ استدلال بر عرضه آن در آینده‌ای نزدیک نیست. تا کنون اپل بارها محصولاتی را برای تست به FCC داده ولی هرگز وارد بازار نشدند.

یک گمانه‌زنی می‌تواند این باشد که اپل چنین دستگاهی را برای کارمندان و تکنسین‌های داخلی خود به ثبت رسانده است و قصدی برای عرضه عمومی در بازار و فروش آن به مصرف‌کننده نهایی ندارد.

اما برای لحظه‌ای تصور کنید یک آداپتور شبکه یا روتر با سیستم‌عامل iOS داشته باشید؟ چه کارهای غیرممکنی که می‌توان با این دستگاه انجام داد! همه دوست داریم که به‌زودی شاهد عرضه یک روتر جدید AirPort اپل باشیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا