اخبار جهان

یک شرکت اینترنت ۱۰ گیگ دیوانه‌کننده با مودم کابلی می‌دهد

کام‌کست اولین تست اینترنت 10G با تکنولوژی DOCSIS 4.0 را انجام داد

شرکت کامکست از آزمایش موفق اولین اتصال اینترنت ۱۰G همزمان با فناوری DOCSIS 4.0 روی مودم‌های کابلی خبر داد.

این آزمایش برای کسب‌وکارهای منطقه فیلادلفیا انجام شده و مقدمه‌ای بر عرضه سرویس اینترنت ۱۰ گیگ از سال آینده است. در این سرویس، مشتری می‌تواند به صورت عملی، سرعت دانلود و آپلودی برابر با ۱۰ گیگابیت بر ثانیه روی مودم‌های کابلی داشته باشد.

کامکست می‌گوید اینترنت ۱۰ گیگ امکان دسترسی به خدمات فوق سریع و متقارن چند گیگابیتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. برای ارائه این اینترنت پر سرعت نیازی به زیرساخت یا ابزار خاصی نیست و صدها میلیون خانه در ایالات متحده و حتی جهان؛ هم‌اکنون کابل‌کشی شده و نیاز چندانی به تجهیزات جدید ندارند.

از اینترنت ۱۰ گیگابیت می‌توان برای متاورس، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و البته گیمینگ استفاده کرد.

کامکست فعلا یک مکان تجاری در فیلادلفیا را به اینترنت ۱۰ گیگابیت مجهز کرده است و قرار است این آزمایش‌ها برای چندین ماه ادامه پیدا کنند تا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به طور رسمی، تجاری‌سازی شده و به دست مشتریان برسد. کامکست همزمان با این سرویس، از فناوری DOCSIS 4.0 در گره‌های ۱۰ گیگ خود استفاده کرده است.

اینترنت ۱۰ گیگ

شارلی هرین، نماینده تکنولوژی، محصول و تجربه کامکست می‌گوید رسیدن به فناوری ۱۰G حاصل چندین سال تحقیق و توسعه و پیشرفت‌های این شرکت است و شامل چندین نوآوری می‌شود.

تازه‌ترین نوآوری این شرکت که باعث شد دسترسی به اینترنت ۱۰ گیگ، محقق شود؛ در ماه سپتامبر بود؛ جایی که کامکست موفق شد یک آمپلی‌فایر ۱۰ گیگ را با موفقیت انجام دهد.

کامکست می‌گوید تا پایان سال ۲۰۲۵، بیش از ۵۰ میلیون خانه و کسب‌وکار را به اینترنت کابلی چند گیگ مجهز خواهد کرد تا به بزرگ‌ترین سریع‌ترین شبکه چند گیگ در کشور امریکا تبدیل شود. به جز کامکست، گوگل نیز اینترنت کابلی و فیبر ۵G به مشتریان خود می‌دهد.

کامکست می‌خواهد ابتدا، اینترنت ۱۰ گیگ را به کسب‌وکارها و بعد به خانه‌ها برساند. رئیس این شرکت می‌گوید هدف نهایی آن‌ها، استفاده از کاربران خانگی از اینترنت ۱۰ گیگ است ولی شاید کمی زمان‌بر باشد.

کسب‌وکارها بیشتر از کاربران خانگی به اینترنت چند گیگابیت نیاز دارند. شرکت‌ها برای تماس‌های ویدئویی و ویدئو کنفرانس، تله هلث، گیمینگ و ارائه سرویس‌های بی‌درنگ، به اینترنتی با کمترین تاخیر نیاز دارد.

اینترنت ۱۰ گیگ می‌تواند رقیبی برای اینترنت ۵G باشد که این روزها نهایتا سرعت آن به چند صد مگابیت بر ثانیه می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
venturebeat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا