اخبار جهان

خانه‌های انگلستان با اینترنت گیگابیتی ساخته می‌شوند

قانون جدید در انگلستان، سازندگان خانه‌ها را ملزم به ارائه اینترنت پرسرعت کرد

در انگلیس، قانون جدیدی تصویب شده است که نصب و ارائه اینترنت پرسرعت برای ارائه‌دهندگان اینترنت را فراهم می‌کند و خانه‌های نوساز با اینترنت گیگابیتی تحویل داده شوند.

این قانون جدید به این دلیل وضع شده است تا در آینده، ساکنان این ساختمان‌ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خرید تجهیزات و ارتقای وسایل اتصال به اینترنت نباشند.

وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلستان (DCMS)، متمم‌های جدید به قوانین ساخت و ساز افزوده است که استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی به‌روز و مدرن برای دسترسی به اینترنت گیگابیتی را الزامی و اجباری می‌کند.

برای هر خانه حداکثر ۲۰۰۰ دلار برای زیرساخت اینترنت پرسرعت فراهم می‌شود. اگر یک خانه نتواند با این هزینه به تجهیزات اینترنت گیگابیتی دست پیدا کند؛ باید سریع‌ترین اینترنت نزدیک به این رقم را فراهم کند.

دولت انگلستان پیش‌بینی می‌کند حدود ۹۸ درصد ساختمان‌های نوساز در این کشور، با این هزینه بتوانند زیرساخت اینترنت گیگابیتی را فراهم کنند. کشورهای دیگری مانند اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که قوانین ساخت و ساز مسکن متفاوتی با انگلیس دارند؛ از این قانون مستثنی شدند.

اینترنت خانه های انگلستان

وزارت DCMS انگلیس بیش از ۱۲ ماه روی این قانون کار کرده و از مراجع مختلف، مشاوره و بررسی فنی دریافت کرده است. به گفته این وزارت‌خانه، بیش از ۷۲ درصد خانه‌های شهروندان انگلیسی، قادر به پشتیبانی از اینترنت گیگابیتی هستند و امیدواراند تا سال ۲۰۳۰ کل منازل به اینترنت پرسرعت گیگابیتی متصل شوند.

علاوه بر قانون فوق، دولت یک قانون دیگری را هم تصویب کرده است که به مستاجران ساختمان‌های فعلی اجازه می‌دهد، سریع‌تر به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کنند.

در گذشته، مستاجران برای ارتقای کیفیت اینترنت خود، نیاز به مجوز مالک داشتند ولی قانون جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد پس از ۳۵ روز، اگر مالک به درخواست مستاجر برای ارتقای تجهیزات ارتباطی ساختمان، بی‌توجهی کرد؛ دادگاه مجوزهای لازم را صادر کند.

«جولیا لوپز»، وزیر زیرساخت دیجیتال انگلستان در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «هیچ چیزی نباید مانع از دسترسی شهروندان به مزایای ارتباطات سریع شود؛ خواه مالکی باشد که به درخواست ساکنان توجهی ندارد یا شرکتی که در زمان ساخت املاک تجهیزات لازم را ارائه نمی‌کند. به‌لطف قوانین جدید، میلیون‌ها مستأجر از دسترسی به اینترنت سریع‌تر محروم نخواهند شد و کسانی که ساکن خانه‌های نوساز می‌شوند هم می‌توانند اطمینان داشته باشند که از روز اول به سریع‌ترین اینترنت ممکن دسترسی پیدا می‌کنند.»

در کشورهای پیشرفته، اهمیت زیادی برای توسعه اینترنت ثابت و کابلی قائل شده و دولت نقش تنظیم‌کننده و تسهیل‌کننده توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را بازی می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا