اخبار جهان

چینی‌ها اسلحه ضد استارلینک ساختند

توپ‌های کوچک مایکروویو که اینترنت ماهواره‌ای را تخریب می‌کند

چینی‌ها می‌خواهند با پرتاب توپ‌های کوچک مایکروویو، در عملکرد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، اختلال ایجاد کنند. این توپ می‌تواند به هر نوع ماهواره یا پهپاد، آسیب وارد کرده و آن را از کار بیندازد.

مدت‌ها است دو کشور چین و روسیه به دنبال روش‌ها و فناوری‌های ضد استارلینک هستند تا در جنگ احتمالی آینده، از این اینترنت ماهواره‌ای بر ضد خودشان استفاده نشود؛ تجربه‌ای که در جنگ روسیه و اوکراین شاهد بودند.

دانشمندان نظامی چین موفق به ساخت یک منبع کوچک شدند که می‌تواند به اندازه یک اسلحه پر قدرت مایکروویو، مخرب باشد و وسایل الکترونیکی از جمله پهپادها و ماهواره‌ها را تخریب کند.

این دستگاه کوچک که توپ مایکروویو نامیده می‌شود؛ می‌تواند ۱۰ گیگاوات برق را با سرعت ۱۰ پالس در ثانیه تولید کند. این دستگاه باید پشت وانت و دستگاه‌های باربر نصب شده و پس از اتصال به سیستم برق شهری، بر ضد اینترنت استارلینک استفاده شود.

ضد استارلینک

این دستگاه توسط محققان دانشگاه ملی فناوری دفاع در استان هونان چین توسعه یافته و به «قاتل استارلینک» مشهور است. دانشمندان سازنده این دستگاه می‌گویند؛ به طور عادی باید چنین دستگاهی در اندازه یک اتاق بزرگ و شامل خازن‌های متعدد و سیستم کنترلی بزرگی باشد ولی اینک فقط در اندازه یک قفسه کوچک است.

هم‌اکنون، دستگاه مایکروویو قادر به تولید امواج مایکروویو با توان یک کیلووات یا حداکثر چند مگاوات هستند که برای آسیب زدن به پهپادها و ماهواره‌های اینترنتی کافی نیست و نیاز به امواجی با قدرت گیگاوات و بیشتر دارند.

اگر خبرهای درباره توپ مایکروویو صحیح باشد و پرتوهایی با قدرت ۱۰ گیگاوات و بیشتر شلیک کند؛ واقعا می‌تواند سیستم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را از کار بیندازد.

استفاده از استارلینک در چین ممنوع است و احتمالا به‌زودی شاهد به کارگیری این توپ‌های مایکروویو برای خنثی کردن اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس هستیم.

کشورهای روسیه و ایالات متحده نیز ابزارهای پرتوافکنی مایکروویو پر قدرت برای مبارزه با حملات پهپادی ساختند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا