اخبار جهان

هواوی پردازنده جدیدی با قابلیت ۵G معرفی کرد

آیا غول دنیا مخابرات به بازار مودم‌ها بر می‌گردد؟

پس از گذشت سه سال از تحریم های فلج کننده ایالت متحده علیه کسب و کارهای مربوط به نسل پنجم شبکه های مخابراتی هواوی، چندی پیش و طی رویداد معرفی گوشی های پرچمدار سری Mate، شرکت هواوی پردازنده پر سر وصدای Kirin 9000s را معرفی نمود.

هواوی در این رویداد هیچ صحبتی از ۵G بودن مودم این پردازنده نکرد اما چند ساعت پس از این رویداد مشخص شد هواوی تحریم ها را پشت سر گذاشته و پردازنده‌ای با قابلیت اتصال به نسل پنجم شبکه‌های سلولی تولید کرده است.

این پردازنده برپایه‌ی نسل دوم لیتوگرافی هفت‌نانومتری شرکت چینی SMIC ساخته شده است.

بر طبق ادعای هواوی، گوشی‌های ساخته شده با این پردازنده «تجربه‌ی ارتباطی بهتر» و «اتصال پایدارتر شبکه» را ارائه می‌دهند که نشان‌دهنده اطمینان این شرکت به کیفیت مودم این گوشی‌ها است.

یکی از نوآوری‌های این پردازنده، ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه است که برای اولین بار معرفی می‌شود.

همچنین، پردازنده کرین ۹۰۰۰s از هر دو شبکه SA و NSA و همچنین امواج نانومتری نیز پشتیبانی می‌کند که با فناوری تجمیع فرکانس این پردازنده، نوید سرعت‌های بسیار بالایی را می‌دهند.

همچنین بر طبقه ادعای وبسایت بلومبرگ، این پردازنده سرعتی مشابه نسل آخر پردازنده‌های اسنپدراگون دارد که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برای هواوی محسوب می‌شود.

پردازنده 5g هواوی

تست سرعت ۵G توسط میت ۶۰ پرو با پردازنده ۹۰۰۰S

در روزهایی که مودم‌های کم کیفیت و کم امکانات سایر شرکت‌های بی‌نام و نشان در بازار مودم‌های نسل پنج جولان می‌دهند؛ معرفی این پردازنده بارقه امیدی در دل دوست‌داران شبکه ایجاد می‌کند که بعد از دوری نسبتا کوتاه، دوباره شاهد معرفی قدرتمندترین و با کیفیت‌ترین مودم‌های بازار باشیم.

آیا هواوی توانایی رقابت با پردازنده‌های اسنپدراگون را دارد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا