اخبار جهان

آیفون ۱۶ پرو با سریع‌ترین وای فای و ۵G می‌آید

منتظر Wi-Fi 7 و مودم فایوجی X75 روی نسل بعدی آیفون‌ها باشید

امسال آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی می‌شوند. از همین حالا، گمانه‌زنی درباره مشخصات و ویژگی‌های آیفون‌های نسل جدید آغاز شده و خبرهای خوبی درباره امکانات ارتباطی آن‌ها منتشر می‌شود.

علاوه بر اینکه شایعه شده آیفون ۱۶ پرو دارای بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در میان همه آیفون‌های تاریخ است یا آیفون‌های سری ۱۶ از بهبودهای بزرگی در دوربین و باتری سود می‌برد؛ نسل وای فای و فایوجی این گوشی‌ها نیز ارتقا پیدا می‌کند.

آیفون ۱۶ پرو با وای فای ۷

براساس گفته‌های «مین چی گو»، تحلیل‌گر معروف محصولات اپل، گوشی iPhone 16 Pro با پشتیبانی از Wi-Fi 7 وارد بازار می‌شود. این، یک ارتقای بزرگ از آیفون ۱۵ پرو است که دارای Wi-Fi 6E بود.

وای فای ۷ سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه‌های بی‌سیم را به صورت تئوری تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد که ۴ برابر سریع‌تر از وای فای ۶E و تقریبا ۶ برابر سریع‌تر از وای فای ۵ است.

آیفون ۱۶ با وای فای ۷

همچنین، وای فای ۷ باعث کاهش تاخیر قابل توجهی در ارتباطات بی‌سیم می‌شود که برای محصولاتی مانند هدست ویژن پرو اپل یا تجهیزات خانه هوشمند، بسیار اولویت‌دار است.

در سال ۲۰۲۴، گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی به وای فای ۷ مجهز می‌شوند و خیلی خوب است که می‌بینیم پس از سال‌ها، اپل هم استاندارد وای فای گوشی‌های خود را هم‌رده اندرویدی‌ها می‌کند.

البته، فقط رفتن آیفون ۱۶ پرو به سوی وای فای ۷ کافی نیست و شما برای برخورداری از مزایای سریع‌ترین وای فای امروز دنیا، باید مودم و روتر مجهز به وای فای ۷ هم داشته باشید؛ تغییر نسلی که مقداری هزینه‌بر است و روترهای وای فای ۷ الان در بازار گران‌قیمت هستند.

قوی‌ترین ۵G روی آیفون ۱۶ پرو

خبر خوش دیگر اینکه، «جف پو» تحلیل‌گر دیگر محصولات کوپرتینو، آیفون ۱۶ پرو با مودم کوالکام اسنپدراگون X75 وارد بازار می‌شود.

قوی‌ترین و آخرین نسل از تراشه‌های مودم کوالکام که از ویژگی ۵G Advanced پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعت دانلود ۵G را به مرز ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه برساند.

البته سرعت اسمی مودم X75 به گفته کوالکام، ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است ولی خوب نباید واقعا انتظار چنین سرعتی را داشت.

اگر هر دو این خبرها حقیقت داشته باشند؛ منتظر سریع‌ترین آیفون تاریخ از نظر وای فای و اینترنت موبایل باشید.

به نظر شما، آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس با این ویژگی‌ها عرضه می‌شوند؟ برای ما ایرانی‌ها اصلا اهمیتی دارد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا