اخبار جهان

سریع‌ترین مودم ۵G سامسونگ با ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه معرفی شد

مودم Exynos 5400 را روی گوشی‌های گوگل پیکسل ۹ خواهیم دید

سامسونگ از مودم Exynos 5400 جدید خود رونمایی کرد؛ اولین مودم ۵G با پشتیبانی از قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه!

به گزارش سایت androidauthority، این همان مودمی است که در تراشه  Exynos گوشی‌های Galaxy S24 و Galaxy S24 Plus استفاده شده است و البته برخی شایعات می‌گویند روی گوشی‌های گوگل پیکسل ۹ نیز می‌نشیند.

سریع‌ترین مودم ۵G سامسونگ

مودم ۵G سامسونگ Exynos 5400 از استاندارد ۳GPP نسخه ۱۷ پشتیبانی می‌کند؛ مشابه تراشه فایوجی کوالکام Snapdragon X80.

به گفته سامسونگ، حداکثر سرعت دانلود این تراشه مودم ۵G به ۱۴.۷۹ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این مودم می‌تواند سه باند رادیویی با پهنای ۱۰۰ مگاهرتز یا دو باند رادیویی ۴۰ مگاهرتز در فرکانس ۳۸۰۰ مگاهرتز را تجمیع فرکانس کند.

سریع‌ترین مودم 5G سامسونگ

ضمن اینکه با مدولاسیون ۱۰۲۴ کیو ای ام، سرعت دانلود را به ۱۱.۲ گیگابیت بر ثانیه برساند و سریع‌ترین مودم ۵G سامسونگ تا به امروز لقب بگیرد.

پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه

مودم Exynos 5400 5G براساس فناوری ۴ نانومتری ۴nm EUV تولید شده و از MIMO 4×4 روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و MIMo 2×2 روی امواج میلی متری (mmWave) پشتیبانی می‌کند.

مودم Exynos 5400 اولین تراشه مودم ۵G سامسونگ با پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه NB-IoT NTN و NR NTN برای اتصال مناطق دور افتاده به شبکه و اینترنت است.

ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه

NB-IoT NTN به شما امکان می‌دهد با ماهواره‌های زمینی، پیام ارسال و دریافت داشته باشید؛ در حالی که NR NTN به دستگاه‌های ۵G اجازه می‌دهد با ماهواره‌های باندپهن در مدار پایین زمین (LEO) برای انتقال سریع‌تر حجم زیادی از داده‌ها، متصل شوند.

یکی از سخنگوهای سامسونگ تایید کرده است مودم Exynos 5400 در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده شده ولی سامسونگ هرگز درباره این گوشی‌ها از قابلیت ارتباطات دو طرفه ماهواره‌ای صحبتی نکرده است.

برخلاف گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵، شما در سری گلکسی S24 نمی‌توانید بدون اتصال به شبکه‌های سلولی و صرفا از طریق ماهواره‌ها، تبادل پیام و دیتا داشته باشید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا