اخبار جهان

افزایش ۲۰ درصدی سرعت دانلود ۵G روی فرکانس‌های FDD و TDD

دستاورد جدید شرکت‌های سامسونگ و کوالکام

دو شرکت سامسونگ و کوالکام با همکاری یکدیگر موفق شدند سرعت دریافت داده روی باندهای FDD و TDD شبکه ۵G را ۲۰ درصد افزایش دهند.

این دو غول دنیای فناوری موفق شدند با فناوری ۱۰۲۴QAM، سرعت انتقال اطلاعات را روی فرکانس‌های رادیویی زیر ۶ گیگاهرتز، افزایش دهند و به رکوردهای تازه‌ای دست پیدا کنند.

براساس بیانیه سامسونگ، توانستند آزمایش‌هایی با نرم‌افزار ۵G vRAN سامسونگ روی باندهای رادیویی ۲۱۰۰ گیگاهرتز (FDD) و ۳۵۰۰ گیگاهرتز (TDD) به همراه فناوری‌های کوالکام روی گوشی‌های موبایل، انجام دهند و به رکورد سرعت دریافت داده ۴۸۵ مگابیت بر ثانیه برسند.

در این آزمایش‌ها که از تراشه مودم X75 کوالکام استفاده شده است؛ سرعت دانلود بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. گفتنی است پهنای‌باند اشغال شده در این تست‌ها نیز حداکثر ۲۰ مگاهرتز بوده است.

آزمایش 5G سامسونگ

نکته اصلی و مهم در این آزمایش‌ها، استفاده از فناوری ۱۰۲۴QAM روی باندهای FDD به جای فناوری ۲۵۶QAM است. در واقع، برای اولین بار است که در یک شبکه ۵G از فناوری ۱۰۲۴QAM استفاده می‌شود که باعث انتقال حجم بیشتری از اطلاعات در یک پهنای‌باند ثابت شده است.

سامسونگ می‌خواهد استفاده از فناوری ۱۰۲۴QAM را روی شبکه‌های PAN ادامه دهد تا سرانجام در پایان امسال، این فناوری به ثبت رسیده و تجاری‌سازی شود.

سامسونگ می‌گوید افزایش کارایی طیف‌های فرکانسی در توسعه راه‌حل‌های ۵G آتی، ضروری است. مدیران کوالکام نیز ابزار خوشحالی کردند که در این فناوری‌ها و آزمایش‌ها در کنار سامسونگ بودند و اعتقاد دارند توسعه فناوری QAM به توانایی اپراتورها برای ارائه خدمات پایدارتر و سریع‌تر منجر می‌شود.

سال گذشته، سامسونگ و کوالکام، برای اولین بار، موفق شدند دو آپ لینک و ۴ دان لینک را با یکدیگر تجمیع کنند و مرزهای سرعت ۵G جابه‌جا شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا