اخبار جهان

این ابر سیم کارت دارای پردازنده برای افزایش سرعت، حافظه و امنیت است

چیناموبایل سیم کارتی ده برابر بهتر از سیم کارت‌های معمولی معرفی کرد

اپراتور چینا موبایل به تازگی از یک ابر سیم کارت رونمایی کرده است. این سیم کارت چینی دارای یک پردازنده تک هسته‌ای ۳۲ بیتی با معماری RISC-V و سرعت ۱۲۰ مگاهرتز است.

پردازنده استفاده شده در این ابر سیم کارت، از شرکت Texas Instruments و مدل CC2560A است و باعث ارتقای بزرگی نسبت به سیم کارت‌های معمولی می‌شود که در حال حاضر روی گوشی‌ها داریم.

این سیم کارت چینی دارای ۲.۵ مگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات است که افزایش ۱۰ برابری نسبت به سیم‌کارت‌های معمولی و افزایش ۲ برابری نسبت به ابرسیم‌کارت‌های موجود در بازار دارد که گاها در اینترنت اشیا استفاده شدند.

سیم کارتی با قدرت ۱۰ برابر بیشتر

به گفته سایت techspot، قدرت اصلی این سیم کارت در هسته پردازنده RISC-V آن نهفته است که باعث افزایش ۱۰ برابری سرعت انتقال اطلاعات نسبت به یک سیم کارت معمولی می‌شود.

همچنین، می‌تواند قدرت محاسباتی دو برابر سیم کارت‌های پیشرفته ارائه کند. عملکرد الگوریتم‌ها نیز در این سیم کارت چینی، بیشت از ۲ برابر بهبود پیدا می‌کند.

سیم‌کارت جدید چاینا موبایل دارای ویژگی‌های جدید و پیشرفته امنیتی است که در سطح سخت‌افزار تعبیه شدند. گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ تکنیک افزایش امنیت پروسه‌ها مانند رمزنگاری گذرگاه، پوشش سیگنال‌های حساس، قابلیت‌های فیزیکی ضد کلونینگ و … مطابق با استانداردهای گواهی‌نامه +EAL5 روی آن سوار شده است.

سیم کارت چینا موبایل

چینا موبایل این سیم کارت را برای مصارف IoT سنگین و اپلیکیشن‌های صنعتی همیشه آنلاین طراحی و ساخته است تا انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های پیشرفته‌تری در اختیار داشته باشند.

مثلا روی این سیم کارت می‌توان کارت شناسایی دیجیتال برای دانش آموزان، سیستم‌های کلید هوشمند ماشین، سخت‌افزار کنترل دسترسی، سیستم‌های تسهیل پرداخت دیجیتال و … پیاده‌سازی کرد.

این سیم کارت علاوه بر رابط سنتی ۷۸۱۶ رایج، دارای رابط‌های SWP ،QSPI ،SPI ،I2C و UART است تا بتواند با انواع رادیوها، تراشه‌های ذخیره‌سازی، حسگرهای بیومتریک و موارد دیگر در یک راهکار یکپارچه معرفی شود.

احتمالا، استفاده از این ابر سیم کارت چینی در ایالات متحده به دلیل داشتن پردازنده RISC-V ممنوع باشد و شامل تحریم‌های امریکا بر ضد محصولات چینی شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. یک سیم کارت هست به نام ۵ber eSIM Card که ای سیم را به گوشی های معمولی می آورد که اگر ما همچین قابلیتی داشته باشیم ختی گوشی های میان رده هم به ای سیم مجهز میشوند و این خیلی عالی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا