آفلاین

وقتی اینترنت کند یا قطع است؛ با بازی تی‌رکس سرگرم شوید و به ما قبل تاریخ بروید

برایم سوال است چطور سال‌ها از این بازی بی‌خبر بودیم و کسی هم به ما نگفت چنین بازی برای اوقات آفلاین یا هنگامی که اینترنت بسیار کند است و هیچ صفحه‌ای لود نمی‌شود؛ طراحی شده است.

به علاوه، برای سال‌ها تصور می‌کردم این تصویر دایناسور تی‌رکس دهان‌باز دونده در صفحات «No Internet» بی‌خود و بی‌جهت قرار داده شده است. ولی اشتباه می‌کردیم و نشانه‌ای از بازی T-Rex است و کاربران را دعوت به یک چالش و سرگرمی می‌کند.

ماجرا این است شرکت Chrome Dino از سال ۲۰۱۴ بازی به نام T-Rex برای اجرا در مرورگر کروم ساخته است که با کندترین اینترنت‌ها یا به طور آفلاین قابل بازی است.

حتی هنگامی که هیچ صفحه‌ای باز نمی‌شود و شما فقط می‌توانید یک ایمیل ارسال کنید؛ بازی T-Rex اجرا می‌شود. هدف از طراحی این بازی، سرگرم شدن کاربران در هنگام افت سرعت اینترنت یا مواقعی است که آفلاین هستند.

در این بازی، یک دایناسور تی‌رکس (همان دایناسوری است که در هنگام قطع بودن اینترنت، در یک صفحه وب کروم نشان داده می‌شود) مشغول دویدن است و شما باید او را از موانع پرش دهید.

بهانه‌ای برای آفلاین شدن

محیط بازی بسیار ساده ولی سرگرم‌کننده است. تی‌رکس می‌دود و درخچه‌های کاکتوس در اندازه و تعداد مختلف به سرعت ظاهر می‌شوند تا تی‌رکس از روی آن‌ها بپرد. فضای بازی در زمان ما قبل تاریخ است و هرچه شما جلوتر می‌روید؛ بازی سریع‌تر می‌شود.

کلید Space برای پریدن دایناسور و کلید جهت‌نمای پایین برای شنا در آب است. تی‌رکس می‌دود؛ بازی سریع‌تر و پیچیده‌تر می‌شود؛ شما هیجان‌انگیزتر می‌شوید و امتیاز جمع می‌کنید.

آخرین و بیشترین امتیازهای شما ثبت و در گوگل نگه‌داری می‌شود تا دفعات بعدی بتوانید رکورد خودتان را بزنید. بیشترین رکوردهای ثبت شده نیز به شما نمایش داده می‌شوند.

با بازی تی‌رکس می‌توانید ساعت‌ها سرگرم باشید و اصلا یادتان برود کی اینترنت قطع شده یا دوباره وصل شده است. شاید هم گاهی اوقات آرزو کنید اینترنت قطع شود تا بهانه‌ای برای رفتن سراع دایناسور داستان ما داشته باشید.

در ابتدا، بازی T-Rex فقط برای مرورگر کروم عرضه شده بود ولی این روزها در مایکروسافت اج، فایرفاکس و سافاری هم قابل اجرا است.

برای شروع بازی T-Rex به صفحه Chrome Dino بروید یا از اینجا بازی کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا