گزارش آگهی

چرا سفر با قطار بیشتر خوش می‌گذرد؟ (مزایای سفر با قطار)

از قدیم همیشه در سفرهای دسته جمعی بیش‌تر خوش می‌گذشت و خاطرات لذت بخش‌تری برای ما به جای گذاشته است. یکی از وسیله‌های حمل و نقل و سفر که می‌توانید دسته جمعی بروید و حسابی خوش بگذرانید، قطار است. قطار در کنار دیگر مزایا و ویژگی‌هایی که برای سفر دارد، این مزیت را برایتان دارد که می‌توانید همراه دوستان و فامیل خود در کوپه‌ای اختصاصی بنشینید و دور هم از مسیر لذت ببرید.

یکی از لذت‌های سفر، مسیر است. اگر بخواهید با هواپیما به مقصد مورد نظرتان بروید، از این مسیر هیچ چیزی عایدتان نخواهد شد و لذت آن را نخواهید برد، درست است که زودتر به مقصد می‌رسید ولی در طول مسیر فقط باید یک جا بنشینید. هزینه بلیط هواپیما را هم که می‌دانید، بسیار بیش‌تر از بلیط قطار است.

اگر هم می‌خواهید با ماشین شخصی خود به سمت مقصد حرکت کنید، باید فکر خستگی رانندگی و خطرات جاده را در نظر بگیرید، سفر با ماشین شخصی هم البته مزیت‌هایی دارد، شما می‌توانید بعد از رسیدن به مقصد به راحتی داخل شهر تردد کنید و دغدغه آژانس و تاکسی نداشته باشید؛ اما احتمالا بعد از مستقر شدن در مقصد، باید ساعت‌های زیادی را استراحت کنید تا خستگی راه را به در کنید. همچنین امکاناتی که در سفر با در اختیار شماست، در ماشین ندارید و برای دسترسی به برخی از این امکانات ممکن است به زحمت بیفتید، مثلا سرویس بهداشتی.

اگر مبدا سفرتان تهران و مقصدتان اهواز یا گرگان است، ما پیشنهاد می‌کنیم مسیر ریلی برای رسیدن به این مقاصد را از دست ندهید و برای خرید بلیط قطار در این مسیرها یک بار هم که شده اقدام کنید. این دو مسیر از زیباترین مسیرهای قطار در ایران است که توریست‌های بسیاری را نیز به خود جذب کرده است و بسیاری از آن‌ها صرفا برای دیدن مسیر، به اهواز یا گرگان سفر می‌کنند.

اگر چند سالی است که سوار قطار نشده‌اید، احتمالا تصور شما از امکانات قطار مربوط به گذشته‌های دور است و شاید برای سفر با قطار رغبت زیادی نداشته باشید؛ اما باید به شما بگوییم که همه آن تصورات را کنار بگذارید. قطارهای امروزی اختلاف زیادی با گذشته دارند، قطارهای لوکسی این روزها در اختیار شما هستند که دست کمی از یک هتل ۵ ستاره ندارند، با این تفاوت که حرکت نیز می‌کنند.

شما در طول سفر با قطار هر لحظه که بخواهید می‌توانید استراحت کنید، بخوابید یا از امکانات صوتی و تصویری آن استفاده کنید. اگر گشنه‌تان شد به رستوران لوکس قطار بروید و غذای مورد نظر خود را میل کنید، در فضای واگن‌ها قدم بزنید و از تماشای منظره‌های بیرون غرق در لذت شوید. همه این خوشی‌ها در سفر با قطار یک جا در اختیار شماست، ویژگی‌هایی که تقریبا در هیچ کدام از وسیله‌های نقلیه دیگر موجود به شما داده نشده یا فقط تعداد محدودی از آن‌ها را خواهید داشت.

راحتی سفر با قطار زمانی بیش‌تر می‌شود که شما با خانواده یا گروهی از دوستان‌تان بخواهید به سفر بروید، می‌توانید هنگام خرید بلیط قطار، یک کوپه اختصاصی و دربست بگیرید تا فضایی اختصاصی در اختیار شما باشد و شما در تمام طول مسیر یک فضای خاص خودتان خواهید داشت، هر وقت خواستید می‌توانید صندلی خود را به تخت تبدیل کنید و دراز بکشید، آزادی عمل کامل با شماست.

شاید بگویید که برای رسیدن به مقصدتان عجله دارید و نمی‌خواهید ساعت زیادی را در مسیر باشید، اما در عین حال دوست داشته باشید تا از دیدن مناظر لذت ببرید و جذابیت این بخش از سفر را نیز از دست ندهید. قطارهای اتوبوسی سریع السیر همین کار را برایتان انجام خواهند داد، زمان سفرتان را کاهش خواهد داد ولی لذت بردن از مسیر را نیز از شما دریغ نمی‌کند.

اگر سفر شما مهم باشد، رسیدن به موقع به مقصد قطعا برایتان مهم خواهد بود و شما می‎‌خواهید از رسیدن به موقع مطمئن شوید. پروازهای هواپیما این اطمینان را به شما نخواهند داد، چرا که تاخیرهای هر روزه مانع این می‌شود که خیال‌تان از زمان رسیدن راحت باشد. بهترین و مطمئن‌ترین گزینه قطار است، تاخیر در قطار به قدری کم و نادر است که اساسا می‌توان از آن چشم پوشی کرد و نادیده گرفت. پس اگر می‌خواهید برنامه ریزی کنید و به موقع به مقصد برسید، قطار بیش‌ترین اطمینان خاطر را به شما خواهد داد.

آخرین دلیل برای سفر با قطار امنیت آن است، قطعا وقتی خیال‌تان از بابت امنیت و آسایش‌تان راحت باشد، بیش‌تر در طول سفر بهتان خوش خواهد گذشت. قطار وسیله نقلیه‌ای است که تاکنون کم‌ترین میزان تصادف و خسارت و تلفات و مرگ و میر از آن گزارش شده است و شما می‌توانید با خیال راحت از ابتدا تا انتهای سفر به خطرات فکر نکنید.

آسایشی که سفر با قطار از ابتدا تا انتها برایتان دارد، نوید سفر خوشی است که پیش رو دارید، از زمانی که خرید اینترنتی بلیط قطار را آغاز می‌کنید تا زمانی که در مقصد خود از قطار پیاده می‌شوید، می‌توانید آسوده باشید که همه چیز مطابق میل‌تان پیش خواهد رفت و حساب بهتان خوش خواهد گذشت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا