گزارش آگهی

آموزش کسب درآمد از نوسان گیری ارزهای دیجیتال

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که نوسان گیری ارزهای دیجیتال را چگونه آغاز کنید، ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد. گفتنی است که نوسان گیری یک روش به صرفه‌ی ترید با پتانسیل بالا برای کسب سود است. البته باید نکاتی را قبل از انجام آن در نظر بگیرید. در این مطلب، ما ۵ نکته‌ی کلیدی در خصوص استراتژی ترید و نوسان گیری ارزهای دیجیتال را به شما خواهیم آموخت.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال: مقدمه

بسته به میزان تجربه‌ی شما، ممکن است لازم باشد که یادگیری را از پایه آغاز کنید؛ پس اگر کاملاً در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال تازوه وارد هستید، می‌توانید با خواندن تعاریف زیر شروع کنید.

بیایید از ترید (تجارت) شروع کنیم. ترید یعنی خرید و فروش دارایی با هدف کسب سود. هنگام صحبت از نوسان گیری (سویینگ تریدینگ)، موضوع بحث ما ارزهای دیجیتال هستند؛ یعنی خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال. با وجود اینکه در ترید عادی و سویینگ تریدینگ نوع دارایی‌ها متفاوت است، در هر دو مورد، اهداف یکسان هستند: بازگشت سود.

ابتدا باید دید که نوسان گیری چیست؟ نوسان گیری یا سوئینگ تریدینگ به عمل خرید و فروش ارزهای دیجیتال، پس از مشاهده‌ی تغییرات خاصی در نمودارها گفته می‌شود. این کار معمولاً در چند مرحله انجام می‌شود. نوسان گیری ممکن است مناسب افرادی باشد که نمی‌خواهند ساعت‌ها وقت خود را صرف زیرنظر گرفتن تریدهای خود کنند.

آیا تمایل دارید که اطلاعات بیشتری در باره نوسان گیری کسب کنید؟ راهنمای جامع ما را بخوانید!

نوسان گیری مؤثر ارزهای دیجیتال

حالا که مفاهیم پایه را می‌دانید، بیایید عملی‌تر به بحث نگاه کنیم. پیشنهادات زیر را مطالعه کنید تا در گرفتن تصمیمات معاملاتی هوشمندانه و امنیت داشتن در بازار به شما کمک کنند.

۱. یک نقشه‌ی مشخص داشته باشید

شاید این مورد مبتدیانه به نظر برسد ولی یک قدم حیاتی محسوب می‌شود. داشتن یک درک درست نسبت به هدف، می‌تواند در بسیاری از کارها به شما کمک کند و نوسان گیری هم از این قاعده مستثنی نیست. موفق‌ترین تریدرها از یک برنامه برای سامان دادن به تریدها و استراتژی‌هایشان استفاده می‌کنند. این برنامه ممکن است شامل قیمت‌هایی باشد که تریدر با رسیدن آن‌ها، قصد ورود به بازار یا خروج از آن را دارد یا موارد بسیاری از این دست. به عنوان نتیجه می‌توان گفت که داشتن یک برنامه‌ی مشخص به شما کمک می‌کند که هدف خود را دنبال کرده و تریدهای مؤثرتری انجام دهید؛ در ضمن اگر برنامه‌ی خود را بنویسید، نتیجه‌ی بهتری هم خواهید گرفت.

۲. فقط از چیزهایی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید که توانایی از دست دادن آن‌ها را دارید

هنگامی که بحث نوسان گیری ارزهای دیجیتال در میان باشد، به هیچ وجه نمی‌توان خطرات از دست دادن سرمایه را نادیده گرفت. در اینجا یک قانون طلایی وجود دارد و آن این است که فقط با پولی که توان از دست دادن آن را دارید، معامله کنید. شاید بپرسید چرا این قانون انقدر مهم است؟ دلیل آن این است که معامله با وجوهی که برای شما حیاتی هستند، شما را به سمت تصمیمات احساسی سوق می‌دهند و این در نوسان گیری یک استراتژی موفق به حساب نمی‌آید. صد البته که ریسک برای نفع کردن ضروری است ولی به هیچ وجه پول اجاره‌ی خود را در بازار ارزهای دیجیتال به خطر نیاندازید!

۳. از حد ضرر استفاده کنید

بحث را با تمرکز بر کاهش خطر ادامه می‌دهیم. صرف نظر از اینکه چقدر در مورد یک ارز تحقیق کرده‌اید و به آینده‌دار بودن آن ایمان دارید، همیشه احتمال ضرر کردن وجود دارد. برای اینکه یک تریدر موفق باشید، باید هدفتان به حداقل رساندن این ضررها باشد. خوشبختانه ابزارهایی برای این کار وجود دارد. ابزار حد ضرر (Stop Loss) به شما کمک می‌کند که این ضررها را کنترل کنید.

۴. ریسک‌های شبانه را محدود کنید

بازار ارزهای دیجیتال هیچوقت نمی‌خوابد ولی شما به عنوان یک انسان به خواب احتیاج دارید؛ پس بهتر است که شب‌ها ترید‌های کوچک‌تری انجام دهید. همچنین می‌توانید برای این منظور از حد ضرر استفاده کنید. داشتن یک حد ضرر برای معاملات دیرهنگام به شما کمک می‌کند که موقع استراحت کردن، ریسک را محدود کرده و از سرمایه‌ی خود محافظت کنید.

۵. همیشه بیت کوین را زیر نظر داشته باشید

ارزهای دیجیتال گوناگونی برای نوسان گیری وجود دارند و بیت کوین تنها گزینه نیست. ولی مهم است که روند قیمت آن را زیر نظر داشته باشید. بیت کوین رهبر بازار ارزهای دیجیتال است و سایر ارزها معمولاً تحت تأثیر تغییرات آن قرار می‌گیرند. اطلاع داشتن از حرکات بیت کوین، به شما کمک می‌کند تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.

بعد از یادگیری ترید، برای آشنایی با صرافی های معتبر ارز دیجیتال می توانید مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال را مطالعه کرده و شروع به ترید و کسب درآمد کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا