گزارش آگهی

آشنایی با برند لگراند

شرکت لگراند یک شرکت صنعتی فرانسوی است که در لیموژ فرانسه واقع شده است. شرکت لگراند در فروش محصولات و تجهیزات الکتریکال و شبکه،، یکی از شرکت های پیشتاز جهان است.

یکی از محصولات مهم و کاربری برند لگراند کابل شبکه است که در کشور ما نیز جزء محصولات پرطرفدار این برند است.

در سال ۲۰۱۱، لگراند بزرگ‌ترین شرکت دنیا در زمینه کلید و پریز (با داشتن ۲۰ % بازار جهانی) و در زمینه مدیریت کابل از جمله ترانک لگراند (با داشتن ۱۵% بازار جهانی) شناخته شد، که ۷۵ درصد از گردش مالی این شرکت را در سطح بین المللی تامین می‌کرد.

شرکت لگراند، در ۲۷ کشور، در حداقل یکی از زمینه های اصلی کسب و کار خود پیشتاز بازار است. لگراند در هند مقام دوم را در فروش کلید و پریز و مقام اول را در فروش فیوز مینیاتوری و تابلوهای توزیع داراست.

گروه لگراند در حال گسترش دامنه محصولات خود با بهره گیری از “فن آوری های صرفه جویی در انرژی” و “توسعه پایدار” است، و همچنین محصولات جدیدی برای “نصب سلول های فتوولتائیک” و “کنترل روشنایی” به تولیدات خود افزوده است.

تاریخچه‌ی لگراند

اصلیت شرکت لگراند به تاریخ ۱۸۶۰ باز می‌گردد. زمانیکه یک کارگاه واقع در لیموژ در جاده لئون، برای تولید ظروف چینی شروع به کار کرد.

در سال ۱۹۰۴ کمپانی توسط آقای “فردریک لگراند”، که نام خود را روی کمپانی گذاشت خریداری شد.در سال ۱۹۱۹، کمپانی لگراند با “جین مندات” که یک هنرمند اهل لیموژ بود و در اگزیدویل یک کارگاه کوچک تولید کلید برق با استفاده از چینی و جعبه های چوبی داشت، وارد همکاری شد.

در آن زمان، قبل از ظهور پلاستیک، چینی بهترین ماده عایقی موجود بود.در سال ۱۹۴۹، پس از وقوع یک آتش سوزی در کارخانه، تصمیم گرفته شد که منحصرا روی تولید تجهیزات کلید و پریز تمرکز شود.

شرکت لگراند به سرعت محصولات خود را به تجهیزات حفاظتی مثل فیوز و قطع کننده مدار، تجهیزات مدیریت کابل مثل ترانک لگراند، چراغ اضطراری و … توسعه داد.پس از آن، شرکت لگراند به یک تولید کننده محصولات متنوع الکتریکی با بیش از ۱۵۰۰۰۰ محصول تبدیل شد. به این صورت که در سال ۲۰۰۶، در ۷۰ کشور کارخانه و در ۱۸۰ کشور فروش داشت.

محصولات برند لگراند

دسته‌بندی محصولات شرکت لگراند (Legrand) به صورت کلی به شکل زیر است:

  • سیستم های شبکه و ساختمانی
  • تجهیزات سیم کشی
  • سیستم های خانگی
  • تجهیزات حفاظتی
  • مدیریت کابل کشی
  • سیستم های برق اظطراری و ثابت
  • تجهیزات اتصال

تجهیزات شبکه برند لگراند

برند لگراند (Legrand) ارائه دهنده طیف وسیعی از تجهیزات شبکه می باشد. تمرکز این برند بیشتر در بخش کابل کشی و مدیریت شبکه است.

از جمله تجهیزات شبکه شرکت لگراند (Legrand) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کانکتورها و سوکت های RJ-45 با کیفیت بسیار بالا: سوکت های RJ-45 با عملکرد بهینه و پرسرعت در نقاط اتصال شبکه، جزء عناصر اصلی و مهم شبکه های اینترنت و سرور به حساب می آیند.

کابل شبکه لگراند

از جمله کابل های شبکه برند لگراند (Legrand) می توان به ۴ نوع U/UTP ،F/UTP ،S/FTP و SF/UTP اشاره نمود. این شرکت تولیدکننده کابل شبکه بسیار باکیفیت با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در انواع CAT6 و CAT5 می باشد.

پچ پنل های ۲۴ پورت در دسته بندی های cat6، cat6a و cat5e موجود هستند.

کیستون شبکه دارای انواع مختلف UTP ، SFTP و FTP  وجود دارند.

تجهیزات فیبرنوری در انواع مختلفی وجود دارد مانند پچ کوردها و کشوها

کابینت ، رک و اتاق های شبکه : با توجه به سابقه ی برند لگراند (Legrand) در حیطه ی مدیریت کابل کشی، رک ها قابلیت مدیریت و بهینه سازی را آسان میکنند و همچنین این رک ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و میتوانند به راحتی گسترش پیدا کنند. با استفاده از رک های دیواری لگراند که می‌توانند جابجا شوند میتوانند به کابل شبکه لگراند نصب شده و نگهداری از آنها بسیار آسان خواهد بود .

اکسس پوینت وایفای و سیمی این قابلیت را دارند تا مقدار زیادی جابجا شوند و همچنان ثبات و ماندگاری بالا و طولانی داشته باشند .

سوکت RJ-45 بلوک هایی دارند که دارای ۱۲ سوکت هستند.

ترانکینگ در انواع مختلفی موجود است.

از نرم افزار LCS Pro جهت مدیریت کابل های استفاده می‌شود.

نمایندگی لگراند در ایران

علاوه بر تجهیزات شبکه، تجهیزات الکتریکی لگراند نیز در ایران جزو محصولات پرطرفدار و محبوب به حساب می آیند. در ایران این محصولات از طریق انواع فروشگاه ها (آنلاین و فیزیکی) عرضه می شود.

باتوجه به تحریم های اعمال شده بر ایران قیمت محصولات شرکت لگراند (Legrand)  نسبت به سایر برندها کمی بالاتر است اما باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که کیفیت محصولات این برند با توجه به سابقه ۱۰۰ ساله در زمینه لوازم الکتریکی و شبکه به نسبت قیمت آن بسیار بالا می باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا