گزارش آگهی

مدرسه داتین در پنج عنوان شغلی، کارآموز می‌پذیرد

«مدرسه داتین» فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد؛ در این سال، همزمان با توسعه همه‌جانبه شرکت «داتین»، مدرسه نیز به جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های رایانه و فناوری اطلاعات در دو عنوان شغلی «برنامه‌نویس جاوا» و «دات‌نت» پرداخت. همچنین مدرسه داتین در اواسط سال گذشته موفق شد دو ردیف شغلی «کارشناس شبکه» و «کارشناس میز خدمات» را به عناوین قبلی خود بیفزاید. امسال نیز این مدرسه با هدف پوشش شغل‌های مربوط به تولید و نگهداری نرم‌افزار، به جذب کارشناس «عملیات» پرداخته است.

سال‌هاست که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات درصدد جذب سرمایه‌های انسانی حرفه‌ای و توانمند هستند، اما به‌دلیل عدم شکل‌گیری ارتباط صحیح میان دانشگاه و صنعت در کشورمان، این امر به دغدغه‌ای جدی برای سازمان‌ها تبدیل شده است. اگرچه به‌نظر می‌رسد آموزش‌، پیش از ورود به دنیای حرفه‌ای کار یا گذراندن دوره‌های مختلف، راهگشای این مسئله باشد، تجربه نشان داده این راهکارها در طی سال‌ها عامل مطلوبی برای جذب سرمایه‌های انسانی که از پتانسیل‌های لازم برخوردارند، نبوده است.

شرکت داتین، به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه راهکارهای بانکی و بیمه‌ای که زیرساخت نرم‌افزاری بانک‌های پاسارگاد، سپه، قرض‌الحسنه رسالت، گردشگری و توسعه تعاون و بیمه‌هایی مانند پاسارگاد، کوثر، باران و حکمت صبا را تأمین می‌کند، ارتباط صنعت و دانشگاه را از طریق سازوکاری به‌نام «مدرسه داتین» حل کرده است.

ایده اولیه راه‌اندازی مدرسه به سال ۱۳۹۹ برمی‌گردد. در آن سال هدف از تأسیس مدرسه ایجاد فرصتی بود تا افراد مستعد و باانگیزه بتوانند بر روی مباحثی متمرکز شوند که در آن به یادگیری بیشتری نیاز دارند و از این طریق، تجربه‌های لازم را برای ورود به دنیای کسب‌وکار به‌دست آورند.

در ابتدای تأسیس این مدرسه، تنها فارغ‌التحصیلان رشته‌های رایانه و فناوری اطلاعات که در دو عنوان شغلی برنامه‌نویس جاوا و دات‌نت مهارت و توانمندی داشتند پذیرفته می‌شدند، اما از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با هدف توسعه مدرسه داتین و افزایش فارغ‌التحصیلان این مدرسه، ردیف‌های شغلی «شبکه» و «میز خدمات» هم به ورودی‌های مدرسه داتین افزوده شد.

در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ باز هم مدرسه داتین توسعه پیدا کرد تا شغل‌های دیگری که به تولید و نگهداری نرم‌افزار مرتبط هستند، به مدرسه اضافه شود. از این رو، داتین از ماه جاری میزبان افرادی است که با وجود تجربه کم، علاقه‌مند و مشتاق به انجام فعالیت‌های مربوط به عملیات نرم‌افزاری هستند.

در مدرسه‌ داتین همه فصل‌ها فرصتی برای یادگیری است. بنابراین در تمام طول سال، افرادی که ترم آخر یا فارغ‌التحصیل رشته‌های رایانه و فناوری اطلاعات هستند، می‌توانند برای حضور در مدرسه داتین اقدام کنند، مهارت و توانایی‌های فنی و ارتباطی را بیاموزند و در صورت داشتن شرایط لازم، جذب داتین شوند.

فرایند حضور در مدرسه داتین چگونه است؟

اولین گام پس از ورود کارجویانی که با تأیید پتانسیل‌ها و مهارت‌های کافی به مدرسه وارد شده‌اند، تعریف پروژه‌هایی برای آنهاست. در مدت زمان حضور در مدرسه، منتورهای داتین با همراهی و انتقال تجربیات خود به کارجویان، کمک خواهند کرد تا ضمن یادگیری مؤثر، پروژه‌هایشان را در مدت زمان حداکثر دو یا سه ماه به پایان برند.

همچنین در طول گذراندن دوره، تمامی کارجویان مشمول بیمه تأمین اجتماعی خواهند بود و حقوق پایه وزارت کار را دریافت خواهند کرد. در نهایت، پس از اتمام این دوره چند ماهه، کارجویان توسط منتورها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و افرادی که صلاحیت‌شان در طول برگزاری دوره تأیید شده است در داتین استخدام می‌شوند و حقوق‌شان براساس شاخص‌های موجود در شرکت، رتبه‌بندی خواهد شد.

به موازات پروژه دورکاری در داتین که به‌واسطه‌ آن امکان همکاری با تمامی افراد مستعد در سراسر ایران برایمان فراهم شده، این فرصت برای متقاضیان عضویت در مدرسه نیز در نظر گرفته شده است. اگر مهارت‌ها و توانمندی‌هایی را در حوزه‌های جاوا، شبکه، میز خدمات، دات‌نت و عملیات دارید و فارغ‌التحصیل یا ترم آخر کارشناسی رشته‌های رایانه و فناوری اطلاعات هستید، می‌توانید به مدرسه داتین بپیوندید.

لازم به یادآوری است که با داشتن شرایط ذکرشده، در هر زمان از سال می‌توانید رزومه خود را از طریق سایت مدرسه داتین برای ما ارسال کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا