گزارش آگهی

نوآوری باید در خدمت افزایش بهره‌وری و رشد و توسعه باشد

به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، نوآوری در فضای کسب‌وکار و رقابت فزاینده برای دستیابی به مزیت‌های رقابتی پایدار از اهمیتی خاص برخوردار است. در همین راستا، مجموعه فناپ در جهت شکل‌گیری معاونت نوآوری و توسعه زیست‌بوم دیجیتال این شرکت و نیز در راستای ترویج علم و نوآوری، از انتشار جدیدترین کتاب هنری چسبرو مبدع نگرش نوآوری باز با عنوان «نتایج نوآوری باز، گذر از هیاهو و پرداختن به کسب‌وکار» توسط انتشارات آریانا قلم حمایت کرده است.

به این بهانه، رویداد برخطی با حضور پروفسور چسبرو نویسنده کتاب، سیدکامران باقری مروج نوآوری باز و مترجم کتاب‌های چسبرو در ایران، و محمود کریمی صاحب نظر نوآوری باز و مشاور نوآوری فناپ برگزار شد.

گفتنی است در این رویداد که با استقبال بیش از هزار نفر ثبت‌نام‌کننده روبه‌رو شد، چسبرو ابراز داشت که نوآوری باید در خدمت افزایش بهره‌وری و رشد و توسعه شرکت باشد. وی معتقد است که فرهنگ یک شرکت و پذیرش ذهنی اعضای یک سازمان در شکل‌گیری نوآوری باز بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این استاد دانشگاه برکلی گفت: در راه نوآوری موانع بسیاری وجود دارد؛ برای مثال، می‌توان به نداشتن زیرساخت و عدم سرمایه‌گذاری برای بهتر شدن آینده اشاره کرد که نشانه‌های خطرناکی هستند، اما به نظرم با سیاستگذاریِ درست می‌شود خسارت‌های احتمالی را التیام داد. ضمن اینکه از دیگر مشکلات نوآوری می‌توان به رشد، تعداد زیاد، و سرعت بالای آن اشاره کرد و در این حالت، تراکم، همان نتیجه ناخواسته ماست. همچنین معتقدم ممکن است با کمبود منابع هم روبه‌رو شویم! بهتر است همه جنبه‌های کسب‌وکار، همزمان با هم رشد کنند تا مجموعه به فروپاشی نرسد.

او افزود، مشکلات منابع انسانی نیز به‌گونه‌ای است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. فرهنگ سازمانی می‌تواند به نوآوری کمک کند و در عین حال ضد آن عمل کند.

چسبرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نوآوری باز تا کجا به صلاح مجموعه عمل می‌کند؟ گفت: تا جایی که به بازدهی سازمان کمک کند و در راه شناخت مجموعه و محصولات خود بیشترین خدمات را به بیشترین افراد بدهد و به طور کلی، آورده‌اش برای سازمان از هزینه‌ای که دارد بیشتر باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک درباره نقش دولت‌ها و حاکمیت‌ها در بهره‌گیری از ظرفیت شهروندان‌ و بهبود کیفیت زندگی آنان فعالیت خواهد کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا