گزارش آگهی

راهنمای احراز هویت سامانه ثنا

چند سالی است که قوه قضاییه بخش قابل توجهی از خدمات خود را به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. برای بهره‌مندی از خدمات الکترونیک قضایی باید حتما ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا صورت بگیرد. این فرآیند فقط یکبار انجام می‌شود و پس از آن افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی از خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند شوند. ثبت نام سامانه ثنا با پر کردن مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی توسط افراد در سایت این سامانه به انجام می‌رسد. بعد از ثبت نام نوبت به احراز هویت می‌رسد. در گذشته این فرآیند صرفا به صورت حضوری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و پیشخوان دولت ارائه می‌شد. اما در حال حاضر زمینه برای احراز هویت غیرحضوری افراد نیز فراهم شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای احراز هویت سامانه ثنا را بررسی کنیم.

مراحل احراز هویت سامانه ثنا

برای ثبت نام در سامانه ثنا از طریق سایت اینترنتی به نشانی sana.adliran.ir باید اقدام کنید. بعد از انجام فرآیند ثبت نام، یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای انجام احراز هویت به این کد پیگیری نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که احراز هویت غیرحضوری به کمک تلفن‌های همراه هوشمند و لپ تاپ دارای وب کم امکان‌پذیر است. به طور کلی احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا را می‌توانید به صورت زیر انجام دهید:

۱. انتخاب کارگزار برای احراز هویت

به محض پایان فرآیند ثبت نام در سامانه ثنا، به طور خودکار یک صفحه برای شما به نمایش در می‌آید که از شما درخواست می‌کند برای طی کردن فرآیند احراز هویت اقدام کنید. در این راستا تعدادی از کارگزاران انجام احراز هویت غیرحضوری معرفی می‌‌شوند که باید از بین آن‌ها یک مورد را انتخاب کنید. توصیه ما انتخاب یوآیدی به عنوان کارگزار احراز هویت است که خدمات خود را با سرعت بالا و بدون مشکل در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

۲. پرداخت کارمزد احراز هویت

بعد از انتخاب کارگزار باید کارمزد مربوط به احراز هویت غیرحضوری را پرداخت کنید. در همین راستا روی گزینه پرداخت هزینه کلیک کنید. کارمزد برای کلیه کارگزاران ثابت و برابر ۱۰ هزار تومان است.

۳. انجام عملیات احراز هویت

بعد از پرداخت هزینه کارمزد احراز هویت سامانه ثنا، می‌توانید وارد فرآیند احراز هویت شوید. برای این منظور روی گزینه شروع احراز هویت غیر حضوری کلیک کنید. انجام فرآیند احراز هویت در دو مرحله انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • یک کادر سفید برای شما در صفحه به نمایش در می‌آید و از شما در خواست می‌شود که نمونه امضای خود را روی صفحه انجام دهید. این امکان وجود دارد که سامانه از شما درخواست کند تا تصویر امضای خود در یک کاغذ سفید را بارگذاری کنید.
  • در گام بعدی فرآیند تشخیص چهره شما انجام می‌شود. به این ترتیب که یک کادر مشابه گردی صورت در صفحه به نمایش در می‌آید. باید دوربین سلفی تلفن همراه خود را مقابل صورت بگیرید. به گونه‌ای که گردی صورت در کادر مشخص شده بیفتد. شرایط را طوری تنظیم کنید که نور کافی در محیط وجود داشته باشد. در غیر این صورت تصویر شما واضح نبوده و کار تشخیص چهره به مشکل می‌خورد. وقتی از صحت شرایط اطمینان حاصل کردید، روی گزینه شروع کلیک کنید. به این ترتیب ویدیویی ۵ ثانیه‌ای از چهره شما ضبط می‌شود.

در صورتی که فرآیند با موفقیت پشت سر گذاشته شود، پیامی با مضمون درخواست احراز هویت شما با موفقیت ارسال شد، در صفحه به نمایش در می‌آید. به این ترتیب کار احراز هویت سامانه ثنا به پایان می‌رسد.

نکات مهم در خصوص احراز هویت سامانه ثنا

چند نکته مهم وجود دارد که باید در خصوص احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا به آن‌ها اشاره کنیم.

  1. سعی کنید حتما از نلفن همراه هوشمندی استفاده کنید که دوربین سلفی آن وضوح تصویر بالایی داشته باشد. نیازی نیست که حتما از تلفن همراه شخصی خود این فرآیند را طی کنید.
  2. خانم‌ها در انجام فرآیند احراز هویت باید چهره بدون آرایش داشته و شئونات اسلامی را رعایت کنند تا احراز هویت آن‌ها تأیید شود.
  3. در صورتی که با خطاهای نامعلوم در فرآیند احراز هویت مواجه شدید، بهتر است از صفحه خارج شوید و بعد از گذشت مدت زمانی مجددا فرآیند را پی بگیرید. هزینه پرداختی بابت کارمزد نیز به هیچ عنوان از بین نمی‌رود.
  4. توصیه ما استفاده از تلفن‌های همراه اندروید و مرورگر کروم برای انجام فرآیند احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا است.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی راهنمای احراز هویت سامانه ثنا پرداختیم. حرکت قوه قضاییه به سمت خدمات قضایی الکترونیک در تسریع انجام فرآیند‌های قضایی و کاهش زمان اطاله دادرسی‌ها بسیار مؤثر واقع شده است. سامانه ثنا با خدمات متعدد قضایی از جمله اقدامات راهبردی قوه قضاییه در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. شما نیز با یکبار انجام فرآیند ثبت نام و احراز هویت در این سامانه، برای همیشه از خدمات آن بهره‌مند خواهید شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا