گزارش آگهی

با تلویزیون Neo QLED 8K و ساندبار سامسونگ سینما را در خانه تجربه کنید

تنوع و تعداد محتواهای ویدئویی باکیفیت هر روز بیشتر می‌شود و کاربرانی که حالا ساعت‌های زیادتری را در خانه‌ها هستند، زمان بیشتری را به تماشای این محتواها می‌نشینند.

علاوه بر این نحوه لذت بردن ما از فیلم‌ها هم در حال تغییر است. تعداد افرادی که تماشای آنلاین یا دانلود فیلم‌های روز را به سینما رفتن ترجیح می‌دهند، افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.

اما این تغییر در روند تماشای فیلم به این معنی نیست که شما به عنوان تماشاگر فیلم‌ها، باید از هیجان و تجربه بصری فوق‌العاده سالن‌های سینما چشم‌پوشی کنید. با پیشرفت جالب توجه سرگرمی‌های خانگی تکرار تجربه‌ای مشابه با سالن سینما در اتاق‌های خانه ممکن شده و می‌توان با انتخاب وسایل مناسب صدا و تصویری با کیفیت سینمایی در خانه برقرار کرد. نکاتی که در ادامه این مطلب آورده می‌شود به شما کمک می‌کند تا سالن سینمایی مجهزی را در خانه خود داشته باشید.

تماشای تمامی جزئیات

تلویزیون خانه شما باید توانایی بالایی در پخش تمامی صحنه‌ها و جزئیات تصویر داشته باشید. اهمیت این موضوع در زمان تماشای فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای بیشتر خود را نشان می‌دهد. برای اطمینان از داشتن این قابلیت، لازم است تا تلویزیونی که انتخاب می‌کنید، کنترل زیادی روی LEDهای خود داشته باشد. به همین دلیل است که Neo QLED 8K 2021، برای کنترل دقیق هزاران LED به هم چسبیده، مجهز به فناوری Quantum Mini LED است.

تلویزیون Neo QLED 8K و ساندبار سامسونگ

این فناوری منحصربه‌فرد سامسونگ به کمک  لایه ریزی در ابعاد میکرو که بر روی هر LED قرار گرفته، قادر به نمایش واضح‌تر و دقیق‌تر تصاویر است. لایه‌های میکرو داخل هر LED نویز غیرطبیعی را در میان هزاران عنصر LED حذف می‌کند. به همین دلیل است که این تلویزیون‌ها می‌تواند ریزترین جزئیات از جمله رنگ پوست شخصیت و حتی قطرات عرقش را روی صفحه نمایش دهد.

ماتریس کوانتوم

سایه‌های مشکی متمایز و کنتراست بالا برای نمایش واقع‌گرایانه صحنه‌های مبارزه که در تاریکی در فیلم‌های اکشن اتفاق می‌افتد از اهمیت بالایی برخوردار است. فناوری اختصاصی ماتریس کوانتوم (Quantum Matrix) سامسونگ نسخه تکامل‌یافته فناوریLocal  dimming است که برای تلویزیون‌های سری Neo QLED 8K طراحی شده است.

این فناوری کمک می‌کند تا کنتراست واضحی بین مناطق خیلی تاریک و روشن صفحه نمایش ایجاد شود.

تلویزیون Neo QLED 8K و ساندبار سامسونگ

فناوری ماتریس کوانتوم سطح روشنایی LED را از ۱۰ بیت به ۱۲ بیت افزایش می‌دهد، به این معنی که تلویزیون می‌تواند نور خود را تا ۴۰۹۶ سطح کنترل کند که ۴ برابر بیشتر از نمایشگر‌های معمولی است. با این قابلیت، بخش‌های تاریک، تاریک‌تر و بخش‌های روشن، روشن‌تر دیده خواهند شد و تجربه‌ای دقیق‌تر و فراگیرتر به کاربر منتقل خواهد شد. فناوری ماتریس کوانتوم برق اضافی را که در بخش‌های تاریک صفحه نمایش بدون استفاده می‌ماند را به بخش‌های روشن‌تر صفحه می‌رساند تا روشنایی به حداکثر برسد.

وضوح خیره‌کننده

هنگام تماشای فیلم‌های کلاسیک، اغلب متوجه می‌شوید که کیفیت تصویر در مقایسه با فیلم‌های امروزی ضعیف‌تر است، در چنین مواقعی ممکن است با خودتان بگویید ای کاش تصویر و وضوح آن بهتر بود. تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ به کمک مجموعه‌ای از قابلیت‌ها شامل مینی LEDهای کوانتوم، ماتریس کوانتوم و پردازنده نئو کوانتومی خود که به فناوری‌ هوش مصنوعی ارتقاء مقیاس قدرتمند مجهز است، می‌تواند کیفیت تصویر فیلم‌ها، حتی فیلم‌های قدیمی‌تر، را به وضوح بالاتری ارتقا دهد.

تلویزیون Neo QLED 8K و ساندبار سامسونگ

پردازنده نئو کوانتوم (Neo Quantum) تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ با استفاده از ۱۶ مدل مختلف شبکه عصبی که هرکدام به کمک فناوری یادگیری عمیق و هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند، می‌تواند بدون توجه به کیفیت اصلی تصویر، تصاویری با کیفیت ۴K یا ۸K را نمایش دهد.

این در حالی است که که فناوری‌های معمولی فقط از یک شبکه عصبی استفاده می‌کنند. هر یک از این ۱۶ شبکه، محتوا را بر اساس وضوح ورودی و کیفیت تصویر تقسیم می‌کنند و سپس انواع فاکتورها از جمله کنترل لبه، جزئیات و سطح نویز را به‌طور دقیق آنالیز می‌کنند. این کار به پردازنده اجازه می‌دهد تا وضوح تصویر فیلم را بدون توقف افزایش دهد، حتی فیلم‌هایی که با وضوح پایین‌تر ساخته شده‌اند.

غرق شدن با ساندبار

تبدیل اتاق خانه به سالن سینما بدون یک سیستم صوتی که قادر به ایجاد تجربه شنیداری فراگیر و واقعی باشد، کامل نمی‌شود. با توجه به تعداد روزافزون کاربرانی که از تماشای فیلم در خانه لذت می‌برند، نیاز به تجربه‌های صوتی فوق‌العاده‌ای که بتواند صداهایی مثل بارش باران یا بلند شدن هواپیما را به شکل طبیعی و واقعی ارائه دهد نیز در حال افزایش است.

صدای فراگیر در سینما از بلندگوهایی با کارایی بالا می‌آید که هم دیوارها و هم سقف را پر می‌کنند. سینماهای Dolby Atmos از حداکثر ۴۰۰ بلندگو برای ایجاد این تجربه صوتی استفاده می‌کنند. اما اکنون، با ساندبار HW-Q950A سامسونگ، شما نیز می‌توانید به لطف بلندگوهای ۱۱.۱.۴ کاناله و فناوری Dolby Atmos، در خانه از یک تجربه سه بعدی مانند سینما بدون نیاز به نصب بلندگوهای اضافی لذت ببرید.

همنوایی هماهنگ تلویزیون و ساندبار

هنگام اتصال ساندبار به تلویزیون برای تماشای فیلم، به دلیل محدودیت‌های فنی که در مورد سازگاری بین دستگاه‌ها و محتواهای مختلف وجود دارد، بلندگوهای داخلی تلویزیون شما به طور خودکار غیرفعال می‌شود تا صدا توسط ساندبار منتشر شود. سامسونگ، با تکیه بر تجربه و توانایی‌های خود در صنعت سرگرمی‌های خانگی تلاش زیادی برای غلبه بر این مشکل کرده است.

تلویزیون Neo QLED 8K و ساندبار سامسونگ

فناوری Q-Symphony حاصل این تلاش‌هاست که با تلویزیون‌های سری Neo QLED پا به دنیای سرگرمی‌های خانگی گذاشت. تا پیش از این در زمان استفاده از ساندبار صدای تلویزیون قطع می‌شد تا تنها از ساندبارها صدا شنیده شود. در فناوری Q-Symphony با هماهنگی تلویزیون و ساندبار صدا از بلندگوهای هر دو دستگاه پخش می‌شود تا صدایی واقعی‌تر و غنی‌تر به گوش تماشاگران برسد.

Q-Symphony فضای اتاق را با صداهای چند بعدی و حیرت ‌انگیز پر می‌کند. در حالی که ساندبار به تنهایی قادر به ارائه صدایی غنی و عمیق است، Q-Symphony به شما امکان می‌دهد از سطح بالاتری از تجربه سینمایی در خانه لذت ببرید.

آزمایشگاه صوتی سامسونگ خالق و سازنده این فناوری‌هاست. سامسونگ آزمایشگاه صوتی خود را در کالیفرنیای آمریکا تأسیس کرد تا کارشناسان و مهندسان مجرب حوزه صدا برای توسعه فناوری‌های صوتی دور هم جمع شوند و بهترین تجربه صوتی ممکن را برای کاربران محصولات سامسونگ طراحی کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا