گزارش آگهی

قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، به این هفت نکته توجه کنید!

کاربران زیادی وارد ارزهای دیجیتال شده‌اند، اگر شما نیز مشتاق ورود به بازار کریپتو هستید، باید قبل از شروع به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بخش، به برخی نکات توجه کنید، چرا که صنعت ارزهای دیجیتال جزو حوزه‌های سرمایه‌گذاری پر ریسک است و نداشتن علم کافی می‌تواند به ضرر شما تمام شود. در ادامه به نکاتی که می‌توانند در خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شما کمک کنند، خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین موارد در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال امروزه به یک تجارت تبدیل شده است، اما به شرطی که برخی نکات و موارد مهم رعایت شود! همان طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی جزو سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک قرار دارد، پس باید به برخی نکات و موارد مهم توجه داشته باشید تا سرمایه‌تان را از دست ندهید.

این نکات مهم عبارتند از:

  1. بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال
  2. ارزش بازار ارز دیجیتال
  3. حجم در گردش ارز دیجیتال
  4. حداکثر عرضه ارز دیجیتال
  5. حجم معاملات ارز دیجیتال
  6. ثبت نام در یک صرافی معتبر
  7. داشتن سبد سرمایه گذاری متنوع

در ادامه به بررسی هر کدام از این نکات خواهیم پرداخت.

۱- وایت پیپر ارز دیجیتال مد نظرتان را بررسی کنید

معمولا سازندگان ارزهای دیجیتال به محض عرضه کریپتو خود، وایت پیپر آن را نیز منتشر می‌کنند. در واقع وایت پیپر به عنوان یک شناسنامه ارز دیجیتال محسوب می‌شود و تمامی اطلاعات مثل: نحوه تولید یا استخراج، مکانیزم اجرایی، فلسفه ایجاد ارز موردنظر، معایب و مزایای آن و بسیاری نکات مهم که بسیار تاثیر گذار هستند، در آن ذکر می‌شود.

از این جهت توصیه شده که قبل از این که اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال، وایت پیپر رمزارز انتخابی چک شود تا آگاهی و شناخت مناسبی به دست آید.

نکات مهم قبل از خرید رمز ارز

۲- از ارزش بازار ارز دیجیتال انتخابی‌تان اطلاع پیدا کنید

با سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، قرار است که بخشی از پول خود را وارد این حوزه کنید، بنابراین، شما باید قبل از همه بدانید ارزش بازار رمزارزی که قصد سرمایه‌گذاری در آن دارید را به دست آورید.

ارزش بازار یعنی این که تاکنون چقدر پول برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر وارد بازار شده است. ارزش بازار (marketcap) تمامی ارزهای دیجیتال را می‌توانید به راحتی در سایت coinmarketcap مشاهده نمایید.

۳- بدانید که حجم در گردش رمزارز مورد نظرتان چقدر است

هر چه حجم در گردش یک رمزارز بالا باشد، آن رمزارز برای سرمایه‌گذاری و کسب سود مناسب‌تر خواهد بود. به همین جهت توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، از حجم در گردش ارز دیجیتال مد نظرتان اطلاعات کسب کنید.

۴- از حداکثر عرضه ارز دیجیتال اطلاع یابید

این که یک رمزارز چقدر عرضه شده است و اصلا تا چه حدی نیز عرضه خواهد شد، در خرید ارزهای دیجیتال بسیار مهم و حائز اهمیت است. منظور از حداکثر عرضه (Total Supply)، تعداد کل ارز دیجیتالی است که قرار است وارد بازار شود.

داشتن اطلاعات کافی از حداکثر عرضه می‌تواند به شما یک دید جامع و باز از آینده رمزارز مدنظرتان بدهد.

۵- توجه کنید که حجم معاملات ارز دیجیتال انتخابی‌تان چقدر است

به این نکته توجه داشته باشید که حجم معاملات بالا نشان دهنده این است که ارز دیجیتال مد نظر در بین تریدرها (افرادی که اقدام به خرید و فروش رمزارز می‌کنند) محبوبیت بالایی دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به این حوزه، حتما از حجم معاملات رمزارز مد نظرتان آگاهی پیدا کنید.

قبل از خرید ارز دیجیتال چه کنیم؟

۶- در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ثبت نام کنید

قبل از همه باید بدانید که خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در بستری با عنوان صرافی ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد. اگر در فکر خرید بیت کوین، اتریوم و یا دیگر ارزهای دیجیتال هستید، باید در پلتفرم‌های معتبری که چنین خدماتی را به شما ارائه می‌کنند، ثبت نام کنید. هم صرافی‌های داخلی و هم صرافی‌های معتبر خارجی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

 

۷- سبد سرمایه گذاری متنوعی داشته باشید

متنوع بودن سبد سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مهم در خرید و فروش رمزارز و سرمایه گذاری در این حوزه است که متاسفانه افراد توجه زیادی به آن نمی‌کنند. منظور از متنوع بودن این است که پول خود را بر اساس برخی پارامترها در چندین ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و تنها به یک رمزارز اکتفا ننمایید.

این امر به شما کمک خواهد کرد تا با در نوسان بودن بازار ضرر زیادی متحمل نشوید.

نکات دیگری نیز در خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارند که در طول زمان و بر اساس تجربه باید آن‌ها را به دست آورید. مثل:

  • میزان کاربردی بودن ارز دیجیتال
  • میزان پذیرش و جهانی بودن ارز دیجیتال
  • ورود به بازار در زمان مناسب و خروج به موقع از آن
  • توجه به نوسانات بازار

از آنجایی که بازار کریپتو ریسک بالایی دارد، اطلاع داشتن از برخی نکات و موارد می‌تواند این ریسک را کاهش داده و کمک کند که سرمایه‌گذاری خوب و پر بازدهی داشته باشید.

منبع خبر: تابناک


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا