گزارش آگهی

آیا بیت کوین قابل هک شدن است؟

شاید سؤال شما این باشد که آیا بیت کویت امنیت بالایی دارد؟ بله، بیت کوین‌ها دارای امنیت بالایی هستند اما این بدان معنا نیست که برای ورود به این بازار کورکورانه وارد عمل شوید. اگرچه ممکن است خود بیت کوین ایمن باشد اما گاها قابل هک شدن است و علاوه بر آن کیف پول‌ها و خدمات مورد استفاده برای ذخیره و مبادله بیت کوین ممکن است از ایمنی کاملی برخوردار نباشند. خوب است بدانید با افزایش استفاده از بیت کوین، تعداد حملات سایبری به صرافی‌ها و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافته. پس با ما همراه باشید تا متوجه شویم که آیا بیت کوین قابل هک شدن است یا خیر و یاد بگیرید چگونه به صورت ایمن از بیت کوین استفاده کنیم.

بیت کوین چیست و چرا محبوب است؟

هک ارز دیجیتال

بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است، یک ارز مجازی که در عمل مانند پول و نوعی وسیله پرداخت و معامله طراحی شده و برای انجام تراکنش نیاز به دخالت شخص ثالث دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی و از آن پس به شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال در جهان تبدیل شد و در حال حاضر ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیا است. محبوبیت بیت کوین الهام بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است. این رقبا سعی می‌کنند به عنوان یک سیستم پرداخت جایگزین یا به عنوان ابزار یا توکن‌های امنیتی در سایر بلاک چین‌ها و فناوری‌های نوظهور مالی که استفاده می‌شوند فعالیت کنند. برخلاف ارز فیات، بیت کوین با استفاده از یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز به نام بلاک چین ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می‌شود.

چقدر امنیت بیت کوین اهمیت دارد؟

تأمین امنیت بیت کوین چالش برانگیز است زیرا بیت کوین مانند موجودی در حساب بانکی، یک مرجع انتزاعی نیست. مالک هر بیت کوین، صاحب آن است و داشتن کلید برای باز کردن قفل بیت کوین معادل در اختیار داشتن پول نقد یا تکه‌ای فلز گران‌بها است. شما می‌توانید آن را گم کنید، آن را به اشتباه انتقال دهید و یا ممکن است فردی بیت کوین شما را مورد سرقت قرار دهد. در هر یک از این موارد، کاربران هیچ چاره‌ای ندارند، و درست مانند آن است که پول نقد را در یک پیاده رو عمومی رها کرده‌اند. پس به همین خاطر امنیت بیت کوین از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا بیت کوین قابل هک شدن است؟

 

پروتکل‌های زیربنایی بیت کوین بسیار قوی هستند اما امکان هک شدن آن صفر نیست. چندین عنصر به ایمن سازی بیت کوین در برابر سرقت کمک می‌کند. استفاده بیت کوین از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT)، که معمولاً به عنوان بلاک چین شناخته می‌شود، به مالکان، رکوردی از تمام تراکنش‌های خود می‌دهد که نمی‌توان آنها را دست‌کاری کرد زیرا هیچ نقطه شکست واحدی وجود ندارد. شفافیت DLT بیت‌کوین به این معنی است که همه تراکنش‌ها در دسترس عموم هستند، اما افراد مربوطه ناشناس باقی می‌مانند، بنابراین مانند سیستم‌های مالی سنتی، امکان نقض داده وجود ندارد. با این حال، نقاط قوت DLT و بلاک چین مانع از سوء استفاده مهاجمان از آسیب‌پذیری‌ها در صرافی‌های رمزنگاری نشده است و گاها شاهد هک شدن عوامل مربوط به بیت کوین از جمله کیف پول‌های دیجیتالی هستیم.

بلاک چین چیست و چه تأثیری بر امنیت بیت کوین دارد؟

ارزهای دیجیتال بخشی از یک بلاک چین و شبکه مورد نیاز برای تأمین انرژی آن هستند. بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده، یک پایگاه داده مشترک است که داده‌ها را ذخیره می‌کند. داده‌های درون بلاک چین با روش‌های رمزگذاری ایمن می‌شوند و مانند یک مانع، راه‌های سرقت را می‌بندند. هنگامی که یک تراکنش در بلاک چین انجام می‌شود، اطلاعات بلوک قبلی با داده‌های جدید در یک بلوک جدید کپی شده ، رمزگذاری می‌شود و تراکنش توسط اعتبارسنج‌هایی به نام ماینر در شبکه تأیید می‌شود. هنگامی که یک تراکنش تأیید می‌شود، یک بلوک جدید باز می‌شود، و یک بیت کوین ایجاد می‌شود و به عنوان پاداش به ماینرهایی که داده‌های داخل بلوک را تأیید کرده‌اند، داده می‌شود. سپس آنها می‌توانند از آن استفاده کنند، آن را نگه دارند یا بفروشند.

با چه روش هایی بیت کوین را هک می کنند؟

هک بیت کوین شدنی استامنیت بیت کوین

هک کردن بیت کوین راه‌های متفاوتی دارد که برای به دام نیفتادن در این مشکل باید با آن‌ها آشنا باشید. به یاد داشته باشید درصد بالایی از امنیت بیت کوین به فعالیت‌های شما مرتبط است برای مثال اگر می‌خواهید خرید بیت کوین بدون احراز هویت انجام دهید باید کاملا اصولی اقدام کنید.

۱. هک کردن دستگاه های شما

یکی از راه‌های هک بیت کوین، هک کیف پول است. برخی کیف پول‌های بلاک چین دو کلید عمومی و خصوصی دارند که دزدیده شدن کلید خصوصی، معادل دزدیدن کارت عابر بانک شما همراه رمز آن است.

۲. ارسال ایمیل های فیشینگ

فیشینگ ایمیل شامل ایمیلی است که ادعا می‌شود از سرویسی می‌آید که به احتمال زیاد با آن آشنا هستید، و از شما درخواست تکمیل عملیات خاصی را می‌کند و دست به سرقت اطلاعات می‌زنند.

۳. دانلود کیف پول جعلی

کیف پول‌های تقلبی گزینه عالی برای هک کردن هستند و تابه‌حال کاربران زیادی را فریب داده‌اند.

۴. جعل هویت یک شرکت یا شخص

جعل هویت شرکت‌ها، صرافی‌های ارز دیجیتال یا افراد یکی از رایج‌ترین راه‌هایی است که هکرها برای دسترسی به وجوه شما به آن تکیه می‌کنند زیرا آسان‌ترین راه نفوذ به یک سیستم کامپیوتری است. برای همین دلیل خرید بیت کوین از یک فروشگاه مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵. انتشار آگهی های جعلی

برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال، تبلیغ در گوگل، فیس‌بوک یا توییتر کار آسانی نیست. با این حال، برخی از شرکت‌های کلاهبردار راهی پیدا می‌کنند و کمپین‌های کوتاه‌مدتی را با هدف هدف قرار دادن افرادی که مایل به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال هستند، راه‌اندازی کنند.

امنیت بیت کوین را چگونه تأمین می کنند؟

اصل اصلی در بیت کوین عدم تمرکز است که تأثیرات مهمی بر امنیت دارد. مدل امنیتی غیرمتمرکز بیت کوین قدرت زیادی را در دست کاربران قرار می‌دهد. با این قدرت، مسئله مسئولیت حفظ محرمانه بودن کلیدها نیز به وجود می‌آید. برای اکثر کاربران انجام این کار آسان نیست، به خصوص در دستگاه‌های محاسباتی همه‌منظوره مانند تلفن‌های هوشمند متصل به اینترنت یا لپ‌تاپ‌ها. پس آگاهی یک کاربر درباره حفظ امنیت و راه‌های هک شدن از اهمیت بالایی در ایمن نگه داشتن بیت کوین برخوردار است.

سخن آخر

بیت کوین یک فناوری کاملاً جدید، بی سابقه و پیچیده است. با گذشت زمان، ابزارها و شیوه‌های امنیتی بهتری توسعه خواهند یافت کاربران برای حفظ امنیت آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند. در حال حاضر، کاربران بیت کوین می‌توانند از بسیاری از نکاتی که در اینجا بحث شده است استفاده کنند تا از تجربه استفاده و خرید بیت کوین ایمن و بدون دردسر لذت ببرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا