گزارش آگهی

ثبت نام لاتاری در تبریز

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ برای ثبت نام لاتاری در تبریز باید به کجا مراجعه کنیم؟

با نزدیک‌تر شدن به ماه مهر، تب و تاب ثبت نام لاتاری در تبریز و سایر شهر‌های ایران بالا می‌گیرد. از آنجایی که ثبت نام لاتاری از اواسط ماه مهر آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه ادامه پیدا می‌کند، ممکن است برای متقاضیان ثبت نام لاتاری در تبریز سوال ایجاد شود که برای برخورداری از شانس دریافت گرین کارت، چگونه باید در لاتاری آمریکا ثبت نام کنیم؟

این در حالی است که بسیاری از افراد، هنوز اطلاعات کافی در خصوص لاتاری گرین کارت ندارند، بنابراین برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید در خصوص ماهیت و نحوه ثبت نام لاتاری صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

لاتاری چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا، راحت‌ترین روش برای مهاجرت به کشور آمریکا است. این برنامه قرعه کشی به صورت سالیانه توسط کشور آمریکا برگزار می‌شود که طی آن ۵۵ هزار شرکت کننده، به قید قرعه انتخاب می‌شوند تا با طی کردن مراحل مصاحبه و ارائه مدارک لازم، ویزای آمریکای خود را دریافت و به کشور آمریکا مهاجرت کنند.

ثبت نام این قرعه کشی از اواسط ماه مهر آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد یافت. بعد از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام، تمامی پرونده‌ها جمع آوری می‌شود و با برگزاری قرعه کشی در اسفند‌ماه همان سال، برندگان مشخص می‌شوند و در ماه اردیبهشت نتایج اعلام می‌گردد.

مهاجرت به آمریکا

شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری آمریکا، فرد حتما باید پاسپورت معتبر از کشور محل تولد خود داشته باشد. داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در پنج سال گذشته الزامی است و به همین واسطه، حداقل سن ثبت نام لاتاری ۱۸ سال تمام می‌باشد. از دیگر شرایط ثبت نام لاتاری، می‌توان به عکس مناسب لاتاری اشاره کرد که باید به درستی گرفته شود و مورد ویرایش قرار بگیرد.

در صورتی که فرد متاهل است، حتما باید اطلاعات همسر فرد به صورت کامل درج شود و در صورتی که فرزند داشته باشد، فرزند او نیز اگر زیر ۲۱ سال باشد، باید زیر مجموعه والدین خود ثبت نام شود. از طرفی اگر هم مرد و هم زن پاسپورت معتبر داشته باشند و از شرایط گفته شده بهره مند باشند، می‌توانند به صورت دو شانسه در لاتاری ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام لاتاری

بیشتر مجموعه‌های ثبت نام لاتاری در شهر تهران واقع هستند و این موضوع می‌تواند برای ساکنین سایر شهر‌ها کمی دلسرد کننده باشد. از آنجایی که فاصله شهری مانند تبریز از تهران بسیار زیاد است، اگر فردی مایل به ثبت نام لاتاری به صورت حضوری باشد، باید مسافت بسیار طولانی را تا شهر تهران طی کند.

به همین دلیل، بسیاری از ساکنین شهر‌ها و استان‌های غیر از تهران، تصمیم می‌گیرند تا ثبت نام خود را به کافی نت‌ها بسپارند که این حرکت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور و در صورت برنده شدن در لاتاری، گریبان آن‌ها را بگیرد.

فرآیند ثبت نام لاتاری، یک امر تخصصی است. اطلاعاتی که برای ترجمه در اختیار مجموعه‌ها قرار می‌گیرد، قبل از ترجمه به صورت کامل کارشناسی می‌شود و هرگونه نقص در اطلاعات ارسالی، به سمع و نظر متقاضی خواهد رسید. از طرف دیگر ترجمه اطلاعات باید بصورت دقیق صورت بگیرد و عکس‌های ارسالی باید توسط کارشناس گرافیک مورد بررسی قرار بگیرد و سپس ویرایش شود تا به فرمت مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا در بیاید.

دریافت گرین کارت

این در حالی است که کافی نت‌ها از اغلب این شرایط بی اطلاع هستند و ممکن است بعد از انجام فرآیند ثبت نام و در صورت برنده شدن فرد در لاتاری، با مراجعه به سفارت آمریکا در کشور‌های همسایه و پرداخت هزینه‌های لازم، به دلیل وجود اشتباه در ثبت نام خود، از دریافت ویزای امریکا باز بماند.

در نتیجه پیشنهاد می‌شود تا مراحل ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهد. در این صورت شخص می‌تواند با مراجعه به سایت ثبت نام لاتاری، فرم مخصوص را تکمیل کند و یا از طریق پیام رسان‌های واتس اپ و تلگرام یا شبکه اجتماعی اینستاگرام نسبت به نام نویسی اقدام کند.

مزایای ثبت نام لاتاری در تبریز

از آنجایی که استان آذربایجان شرقی، یکی از استان‌های مرزی ایران می‌باشد و با کشور ارمنستان هم مرز است، افرادی که از شهرهای این استان، اقدام به ثبت نام لاتاری می‌کنند، در صورتی که برنده شوند، می‌توانند به راحتی برای انجام مصاحبه خود، سفارت آمریکا در ایروان را انتخاب کنند.

در این صورت به دلیل مسافت کم تا کشور ارمنستان، هزینه سفر برای آنها بسیار کمتر از سایر شهر‌ها خواهد بود. علاوه بر این، بعد از دریافت ویزا، هزینه به مراتب کمتری جهت پرواز‌های بین المللی پرداخت می‌شود؛ زیرا مسافت تبریز – ترکیه بسیار کمتر خواهد بود و در نتیجه قیمت آن نیز کمتر می‌شود.

منبع: کارت سبز


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا