گزارش آگهی

دایرکت ادمین چیست؛ ۵ قسمت مختلف آن

دایرکت ادمین چیست؛ ۵ قسمت مختلف آن

آیا برای مدیریت وب سایت های خود به یک کنترل پنل هاست ساده و با استفاده آسان نیاز دارید؟ DirectAdmin می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. کنترل پنل دایرکت ادمین چیست. در اینجا در این مقاله، قصد داریم در مورد هر چیزی که باید در مورد Directadmin بدانید بحث کنیم. اما دایرکت ادمین چیست. بهترین بستر میزبانی برای یک سایت قابلیت اطمینان و عملکرد را ارائه می‌دهد. می‌توان آن را برای رفع نیازهای صاحب وب سایت پیکربندی کرد. دایرکت ادمین (Directadmin) یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب است که برای سرورهای میزبانی وب موجود است. در این مقاله به شما خواهیم گفت دایرکت ادمین یا Directadmin چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

دایرکت ادمین یا Directadmin چیست؟

دایرکت ادمین یک کنترل پنل و سیستم مدیریت میزبانی وب گرافیکی آنلاین برای هاست های اشتراکی و مجازی است. پس از تهیه هاست لینوکس از طریق این سیستم مدیریت می‌توانید به راحتی سرور خود را مدیریت کنید، EMAIL را تنظیم کنید، DNS را تنظیم کنید، FTP باز کنید، مدیریت فایل آنلاین، مدیریت پایگاه داده و غیره را ارائه دهید.

کنترل پنل دایرکت ادمین سیستم دارای ۳ سطح دسترسی Admin، Reseller و User است. این امر مدیریت کارآمد منابع سرور توسط مدیران و فروشندگان میزبانی بر روی سرورهای اشتراکی یا VPS  آسان می‌کند. DirectAdmin یک جایگزین ساده برای WHM Cpanel محبوب است. اما از نظر ویژگی‌ها به اندازه WHM گسترده نیست.

هاست دایرکت ادمین چیست؟

۵ قسمت دایرکت ادمین

هاست DirectAdmin  ویژگی‌ها و قابلیت های پیشرفته ای از جمله مدیریت آدرس های ایمیل، ایجاد زیر دامنه ها، نصب گواهینامه های SSL و غیره را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برای یک پلت فرم میزبانی مبتنی بر وب، DirectAdmin کاملا مقرون به صرفه و آسان برای استفاده است.

اگر به دنبال بهترین جایگزین سی پنل هستید، مطمئناً می‌توانید دایرکت ادمین را امتحان کنید. دایرکت ادمین دارای برخی از ویژگی های پیشرفته و عملکرد آسان برای استفاده است که آن را به یکی از رقبای برتر سی پنل تبدیل می‌کند.

چگونه وارد دایرکت ادمین شویم؟

کنترل پنل دایرکت ادمین

وقتی وب‌سایت‌ها و دامنه‌های زیادی را مدیریت می‌کنید، داشتن یک کنترل پنل ساده بسیار مهم است. DirectAdmin کنترل پنل کاملی است زیرا استفاده از آن آسان است و یک رابط تمیز و کارآمد را ارائه می‌دهد که هم کاربران مبتدی و هم کاربران حرفه ای را در خود جای می‌دهد.

رابط کاربری آن بسیار قابل تنظیم است تا متناسب با نیازهای شما باشد. همچنین به شما انعطاف پذیری زیادی می‌دهد و گزینه هایی را برای کاربران در تمام سطوح فراهم می‌کند.

دایرکت ادمین از طریق http://server.ip.address:2222 قابل دسترسی است. جهت لاگین میتوانید از نام کاربری/رمز عبور Admin از اطلاعات خروجی ارائه شده توسط setup.sh استفاده کنید (که در اطلاعات در /usr/local/directadmin/scripts/setup مشخص شده است.)

معرفی ۵ قسمت مختلف کنترل پنل دایرکت ادمین

۱. Your Account

این قسمت شامل تنظیمات کاربری نظیر موارد زیر می‌باشد:

مدیریت ایمیل

کاربران می‌توانند حساب‌های POP/IMAP، آدرس‌های ایمیل، ارسال‌کننده‌ها، فهرست‌های پستی، پاسخ‌دهندگان خودکار و ایمیل‌های اینترنتی را ایجاد کنند. فیلترها به کاربران اجازه می‌دهند نامه‌ها را بر اساس دامنه، کلمه کلیدی و اندازه مسدود کنند. فیلتر بزرگسالان نیز موجود است.

مدیریت FTP

هاست دایرکت ادمین چیست؟

کاربران می‌توانند حساب های FTP ایجاد کنند و مجوزهای دایرکتوری را برای هر حساب تنظیم کنند. FTP ناشناس نیز پشتیبانی می‌شود.

منوی DNS

کاربران می‌توانند رکوردها را اضافه و حذف کنند، تنظیمات MX را تغییر دهند، و هر چیز دیگری که با کنترل کامل DNS انجام می‌شود.

منوی آمار

کاربران تمام آمار ممکن در مورد حساب خود را در دسترس دارند. گزینه های پیشرفته تر و Webalizer نیز گنجانده شده است.

منوی زیر دامنه ها

کاربران می‌توانند فهرست‌بندی، ایجاد، حذف و آمار مربوط به زیر دامنه‌ها را دریافت کنند.

مدیر فایل

یک جایگزین کاربر پسند و سریع برای FTP شامل هر ویژگی مورد نیاز برای ساخت و نگهداری یک وب سایت است.

۲.  E-mail Management

مدیریت ایمیل: کاربران می‌توانند حساب‌های POP3، صندوق‌های پستی، ارسال نامه‌ها، فهرست‌های پستی، پاسخ‌های خودکار را  مدیریت کنند. فیلترها به کاربران اجازه می‌دهند ایمیل‌ها را بر اساس نام دامنه، کلمه کلیدی و اندازه مسدود کنند.

۳. Advanced Features

این بخش شامل تنظیمات اصلی وب سایت نظیر زیر می‌باشد:

مدیریت DNS

این ویژگی به مدیر اجازه می‌دهد تا هر گونه رکورد DNS را در سرور ایجاد، تغییر یا حذف کند.

مدیر IP

در این قسمت ادمین آدرس IP در دسترس سرور را تنظیم می‌کند. مدیر همچنین می‌تواند آدرس IP را از این منو به فروشندگان اختصاص دهد.

مدیریت صف ایمل

ابزاری برای مشاهده صف ایمیل و پیام های آن. شامل ابزارهایی برای اقدام در مورد آن پیام‌ها است.

اطلاعات سیستم / خدمات

ادمین می‌تواند خدمات را از این منو مشاهده، متوقف، شروع و راه اندازی مجدد کند.

آمار استفاده کامل

این ویژگی یک نمای کلی از استفاده از سیستم را در اختیار ادمین قرار می‌دهد. ورودی و خروجی دقیق از کارت اترنت سرور نیز نظارت می‌شود.

و…

۴. Extra features

در این بحش مواردی نظیر را میتوانید php configuration ، brute force monitor، تنظیمات ادمین، تنظیمات پلاگین‌ها و نصب پلاگین ها، ایجاد کران جاب‌ها و گزارش‌ها و آماها و… مدیریت نمایید.

۵. System info & files

مدیریت فایلها یک جایگزین کاربر پسند و سریع برای FTP می‌باشد. این قسمت شامل هر ویژگی مورد نیاز برای ساخت و نگهداری یک وب سایت است. همچنین شما میتوانید برای دسترسی به اطلاعات سیستم، وارد کنترل پنل شوید و سپس روی نماد «اطلاعات سیستم و فایل‌ها» و سپس پیوند «اطلاعات سیستم» کلیک کنید.  همچنین در این قسمت شما می‌توانید اطلاعات اضافی در مورد زمان کارکرد سیستم، CPU ها، میزان استفاده از حافظه و سایر موارد را مشاهده کنید.

کلام آخر

دایرکت ادمین یک کنترل پنل گرافیکی میزبانی وب (DirectAdmin یکی از پلتفرم های میزبانی است) که مبتنی بر وب است و مدیریت وب سایت‌ها را بر روی هاست و سرورها بسیار آسان می‌کند. با DirectAdmin می‌توانید وب سایت های خود را با سطوح Admin، Reseller یا کاربر معمولی و نماینده مدیریت کنید. برای خرید هاست لینوکس به سایت وب رمز مراجعه کنید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی می‌توانید با مشاورین این شرکت تماس حاصل نمایید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا