آموزش

چگونه باقیمانده بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل و شرکت‌های دیگر را ببینیم؟

بهترین و ساده‌ترین روش برای گزارش‌گیری از وضعیت یک بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل

سیم‌کارت‌های تی‌دی‌ال‌تی قابلیت تماس و پیامک ندارند؛ پس نمی‌توانید با کدهای دستوری یا ارسال پیامک، میزان مصرف حجم اینترنت یا باقیمانده و زمان اتمام بسته را ببینید.

به همین دلیل بسیاری از کاربران اینترنت TD-LTE دقیقا نمی‌دانند چگونه باید حجم باقیمانده یک بسته اینترنت را مشاهده کنند.

در مقاله‌های «مشاهده باقیمانده بسته اینترنت ایرانسل مودم‌» و «۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت ایرانسل» درباره انواع روش‌های مشاهده باقیمانده یک بسته اینترنت ایرانسل صحبت کردیم.

حالا می‌خواهیم مشاهده باقیمانده بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل را آموزش دهیم.

بهترین و ساده‌ترین روش برای گزارش‌گیری از وضعیت یک بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل، مراجعه به سرویس «ایرانسل من» است. مراحل کار به شرح زیر است:

آموزش مشاهده باقیمانده بسته TDLTE ایرانسل

۱- وارد سایت ایرانسل من شوید.

۲- در بالا گوشه سمت چپ یکی از گزینه‌های «نسخه وب» یا «دانلود» را انتخاب کنید. در نسخه وب می‌توانید از طریق مرورگر وب وارد سرویس ایرانسل من شوید ولی اگر روی گزینه «دانلود» بزنید؛ به پایین سایت امده و باید یکی از نسخه‌های اندروید یا iOS اپلیکیشن ایرانسل من را نصب کنید.

پیشنهاد ما نصب اپلیکیشن ایرانسل من است تا همیشه و به آسانی در دسترس شما باشد.

۳- اگر تصمیم گرفتید از «نسخه وب» ایرانسل من استفاده کنید؛ وارد سایت my.irancell.ir شده و باید شناسه سیم‌کارت TD-LTE خود را وارد کنید.

باقیمانده بسته اینترنت TD-LTE ایرانسلاگر شماره اینترنت ثابت خود را نمی‌دانید؛ در زیر باکس وارد کردن شماره تلفن همراه یا شناسه اینترنت ثابت (TD-LTE) می‌توانید روی گزینه «شماره اینترنت ثابت را فراموش کردم» بزنید.

۴- چون سیم‌کارت‌های تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل قابلیت دریافت پیامک ندارند؛ باید گزینه «دریافت رمزعبور ایرانسلی» را بزنید.

برای دریافت رمزعبور باید شناسه اینترنت ثابت را داده باشید تا رمزعبور به شماره موبایل داده شده در زمان ثبت‌نام ارسال شود.

مشاهده بسته TDLTE۵- با دریافت رمزعبور ایرانسلی می‌توانید وارد سرویس ایرانسل من شوید و باقیمانده بسته اینترنت TD-LTE، تاریخ دریافت و اتمام بسته، میزان حجم مصرف شده بسته و اطلاعات دیگر را مشاهده کنید.

۶- اگر اپلیکیشن ایرانسل من را نصب کردید؛ باز همین مراحل را طی می‌کنید و با یک بار لاگین کردن به برنامه می‌توانید برای همیشه فقط با اجرای برنامه، اطلاعات مربوط به اینترنت تی‌دی‌ال‌تی خود را ببینید.

باقیمانده بسته اینترنت ایرانسلاپلیکیشن ایرانسل من علاوه بر اینکه باقیمانده حجم و تاریخ اتمام سرویس را به شما می‌گوید؛ چندین ویژگی و قابلیت دیگر مانند خرید بسته‌های جدید، گرفتن تخفیف‌ها و اطلاع از جشنواره‌های تخفیفی ایرانسل را هم شامل می‌شود.

مشاهده باقیمانده بسته اینترنت TDLTE شرکت‌های دیگر

اگر سیم‌کارت TDLTE از شرکت‌هایی غیر ایرانسل دارید؛ مثلا از وینکس یا تک‌نت یا پیشگامان و … اینترنت تی دی گرفتید؛ برای مشاهده باقیمانده بسته اینترنت خود، کافی است به سایت این شرکت‌ها مراجعه کنید:

۱- ابتدا، برای خود یک اکانت یا حساب کاربری در وب‌سایت شرکت ارائه‌دهنده سیم‌کارت TD بسازید و بعد وارد پنل کاربری خود شوید.

۲- در پنل کاربری، می‌توانید باقیمانده بسته اینترنت TD، باقیمانده زمان بسته و قرارداد، بسته‌های تمدیدی یا تخفیف در جشنواره و بسته‌های خرید حجم را ببینید و به راحتی همه‌چیز را مدیریت کنید.

برای مثال، باقیمانده بسته اینترنت TD LTE وینکس در وب‌سایت این شرکت:

مشاهده باقیمات اینترنت TD LTE وینکس

مشاهده باقیمانده اینترنت TD از طریق پنل کاربری مودم

سومین روش دریافت گزارش مصرف اینترنت TD LTE و مشاهده باقیماند حجم بسته، از طریق پنل کاربری مودم است.

مودم‌های سیم کارتی، معمولا یک بخش نمایش دهنده میزان مصرف اینترنت دارند که با نام‌هایی مانند Use Internet و Data Uses آن شناخته می‌شوند.

هنگامی که یک بسته اینترنت می‌خرید؛ وارد این بخش شوید و آن را صفر کنید تا در دفعات بعدی، بتوانید مشاهده کنید چقدر اینترنت مصرف شده است.

برای مثال، در مودم هواوی HWS33 بخش Data Uses می‌توانید میزان مصرف اینترنت ماهیانه را مشاهده کنید:

مصرف اینترنت از پنل مودم

برای مشاهده باقیمانده بسته‌های اینترنت همراه اول، رایتل و مخابرات به آموزش‌های زیر نگاهی بیندازید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫6 دیدگاه ها

  1. خیلی مفید بود من همیشه درگیر بودم که چطوری حجم باقی مانده اینترنتم رو نگاه کنم واقعا مفید بود حالا میتونم به راحتی این کارو انجام دهم با تشکر

  2. جديدا ایرانسل یه اپلیکیشن جدید معرفی کرده به نام سوپر اپلیکیشن ایرانسل من که با نسخه قبلی ایرانسل من ظاهرا تفاوت داره، ميخواستم بدونم الان در واقع کدوم برنامه ایرانسل من اصلی هستت و از کدوم باید استفاده کنیم.

  3. سلام
    عرض ادب
    وقتتون بخیر
    در حال حاضر کدوم شرکت قیمت مناسبتری برای هر گیگ TD ارائه میکنه ؟
    بنده با بررسی هایی که داشتم در گزینه اول به ایرانسل ( دارای بسته روزانه و شبانه ) و گزینه دوم به پیشگامان رسیدم
    خواستم نظر شما رو هم بدونم

    و البته تشکر میکنم از شما بابت زحماتی که میکشین و اطلاعات بسیار مفیدی که در سایت قرار میدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا