گزارش آگهی

۷ گام ساده تا شکستن شاخ غول گرامر!

چرا یادگیری گرامر این‌قدر سخت و پیچیده است؟ آیا هیچ راه میانبری برای یادگیری آن وجود ندارد؟ همه زبان‌آموزان، حداقل یک بار از تلاش‌ شبانه‌روزی برای یادگیری دستور زبان کلافه شده‌اند و این سوالات را پرسیده‌اند!

اگر شما هم جزء این دسته از زبان‌آموزان هستید، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شاید روش درستی برای مطالعه دستور زبان انتخاب نکرده‌اید؟ فکرش را بکنید! شاید روشی سریع و ساده برای تسلط بر همه ساختارهای دستوری وجود داشته باشد و شما از آن غافل باشید.

در این مطلب ۷ گام ساده و کاربردی برای یادگیری دستور زبان انگلیسی را مرور خواهیم کرد. اگر در حال شرکت در کلاس آیلتس آنلاین هستید، مطالعه این مطلب موفقیت شما را تضمین می‌کند. با ما همراه باشید!

روش «تور زمان‌ها»؛ روشی ساده برای تسلط بر ساختارهای دستوری

شاید تا به حال نام این روش را نشنیده باشید اما این، روشی تضمینی و در عین حال ساده و فوری برای به خاطر سپردن ساختارهای گرامری مختلف است. علاوه بر این، توسط اساتید آموزش آیلتس نیز تایید شده است.

پیشرفت در زبان انگلیسی

کافیست این تمرین را در اوقات فراغت خود انجام دهید تا به طور خودکار ذهن‌تان را به استفاده از گرامر انگلیسی عادت دهید. بدین ترتیب، در کلاس‌های آموزش آیلتس مشکلی برای صحبت کردن نخواهید داشت و نگران جلسه اسپیکینگ آیلتس نیز نخواهید بود. خب بهتر است هرچه سریع‌تر سراغ این روش دوست‌داشتنی برویم!

گام اول؛ فکرتان را روی کاغذ بیاورید

عبارت موردنظرتان را بنویسید. سعی کنید در تمرینات روزانه خود، هر بار از یک فعل جدید استفاده کنید تا دایره لغات‌تان را نیز گسترش دهید. به عنوان مثال جمله زیر را به عنوان تمرین امروز، در نظر می‌گیریم.

I eat hamburgers.

گام دوم؛ به روزهای قبل از شروع آموزش آیلتس برگردید!

احتمالا نخستین روزهایی که آموزش زبان را شروع کرده بودید را به خاطر دارید. افعال باقاعده و بی‌قاعده، یکی از درس‌هایی بود که چندین ترم، پیش از شرکت در دوره فشرده آیلتس با آن آشنا شدید. حال باید از دانش قبلی خود استفاده کنید و ببینید که فعل جمله شما، در کدام دسته قرار دارد؟ بی‌قاعده است یا باقاعده؟

بله درست است! فعل مثال امروز ما بی‌قاعده است.

Eat / Ate / Eaten

گام سوم؛ در زمان سفر کنید!

در گام سوم از این تمرین لذت‌بخش و موثر آموزش آیلتس، باید خانه‌های جدول زیر را به ترتیب پر کنید.

کامل استمراری کامل استمراری ساده متد «تور زمانی»
گذشته
حال
آینده

به عبارت دیگر، در این گام نیز از آموخته‌های قبل از دوره فشرده آیلتس استفاده خواهید کرد. ابتدا زمان گذشته، حال و آینده ساده فعل را تمرین کنید و به ترتیب سراغ زمان‌های استمراری، کامل و کامل استمراری بروید. در این مثال، خانه‌های جدول به شکل زیر پر خواهد شد.

کامل استمراری کامل استمراری ساده متد «تور زمانی»
I was eating hamburgers I had eaten hamburgers I had been eating hamburgers I ate hamburgers گذشته
I eat hamburgers I am eating hamburgers I have eaten hamburgers I have been eating hamburgers حال
I will eat / I’m going to eat hamburgers I will be eating hamburgers I will have eaten hamburgers I will have been eating hamburgers آینده

گام چهارم؛ شکل منفی زمان‌های مختلف را تمرین کنید

شاید فکر کنید که حال که در کلاس آیلتس آنلاین شرکت می‌کنید، نیازی به مرور حالت منفی افعال ندارید. اما جالب است بدانید که عدم تسلط به همین مبحث ساده گرامری، نمره بسیاری از داوطلبان آیلتس را تهدید می‌کند! بنابراین، در این گام شکل منفی تمام جملات گام قبلی را تمرین کنید.

کامل استمراری کامل استمراری ساده متد «تور زمانی»
I didn’t eat hamburgers I wasn’t eating hamburgers I had not eaten hamburgers I had not been eating hamburgers گذشته
I don’t eat hamburgers I am not eating hamburgers I have not eaten hamburgers I have not been eating hamburgers حال
I won’t eat / I’m not going to eat hamburgers I will not be eating hamburgers I will not have eaten hamburgers I will not have been eating hamburgers آینده

گام پنجم؛ جدول را مجددا مرور کنید و جملات پرسشی بسازید

جملات پرسشی نیز از یکی دیگر از مباحث ساده گرامری است. اما آیا سوالی کردن ساختارهای دستوری پیشرفته نیز کار راحتی است؟ قطعا خیر! حتما بارها پیش آمده که در جلسات آموزش آیلتس ساختار سوالی جملات را فراموش کرده و از سوال پرسیدن منصرف شده‌ باشید!

کامل استمراری کامل استمراری ساده متد «تور زمانی»
Did you eat hamburgers? Were you eating hamburgers? Had you eaten hamburgers? Had you been eating hamburgers? گذشته
Do you eat hamburgers? Are you eating hamburgers? Have you eaten hamburgers? Have you been eating hamburgers? حال
Will you eat / Are you going to eat hamburgers? Will you be eating hamburgers? Will you have eaten hamburgers? Will you have been eating hamburgers? آینده

گام ششم؛ هر ساختار دستوری را به یک بازه زمانی مشخص مرتبط کنید

حال که به ساختارهای دستوری و حالت منفی و سوالی آن‌ها تسلط پیدا کردید، باید زمان استفاده از هر ساختار را مشخص کنید. اما اهمیت این مرحله در چیست؟

در بسیاری از موارد، شرکت‌کنندگان کلاس آموزش آیلتس با پیشرفته‌ترین ساختارهای دستوری نیز آشنایی دارند. اما این ساختارها، در ذهن آن‌ها به مرجع زمانی خاصی برنمی‌گردد. به عنوان مثال نمی‌دانند که گذشته استمراری، برای رویدادهای کدام بازه زمانی کاربرد دارد.

گام هفتم؛ تمرین را فراموش نکنید

سعی کنید روش «تور زمانی» را در بخشی از برنامه آموزش آیلتس خود بگنجانید و هر روز سه فعل جدید را تمرین کنید. البته فراموش نکنید که این جدول بعضی ساختارهای دستوری مثل جملات شرطی یا مدال ورب‌ها را پوشش نمی‌دهد. با این وجود، تسلط بر همین ۱۲ ساختار نیز شما را از بسیاری از رقبا جلو می‌اندازد.

ترجمیک؛ معتبرترین برگزارکننده کلاس آیلتس آنلاین

تا این جا با یکی از روش‌های نوین یادگیری دستور زبان انگلیسی آشنا شدیم و سعی کردیم یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزش آیلتس را حل کنیم. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. برای موفقیت در آزمون آیلتس، باید در یک دوره معتبر و جامع نیز شرکت کنید. در غیر این صورت، زمان، انرژی و هزینه خود را در معرض خطر قرار خواهید داد.

از سوی دیگر، با افزایش تعداد مراکز ارائه‌دهنده دوره‌های آموزش آیلتس، انتخاب یک کلاس مناسب و مقرون‌به‌صرفه به کاری سخت تبدیل شده است. حال اگر شما هم دغدغه پیدا کردن بهترین دوره فشرده آیلتس را دارید، پیشنهاد ما دبستان ترجمیک است.

دبستان ترجمیک، بزرگترین پلتفرم آنلاین آموزش آیلتس در کشور است و با مجرب‌ترین اساتید همکاری می‌کند. این موسسه، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، آموزش و یادگیری را به کاری شیرین و لذت‌بخش تبدیل کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گرامر زبان

تعیین سطح آیلتس به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری

دبستان ترجمیک، کلاس‌های آموزش آیلتس را در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار می‌کند. این تنوع کلاس‌ها، امکان شرکت در مناسب‌ترین کلاس آیلتس را در اختیار فراگیران قرار می‌دهد. با این حال، بسیاری از زبان‌آموزان از سطح خود مطلع نیستند.

از این رو، دبستان ترجمیک امکان تعیین سطح تلفنی، حضوری و آنلاین را ایجاد کرده است. کارشناسان این موسسه، نتیجه آزمون تعیین سطح شما را بررسی می‌کنند و مناسب‌ترین دوره را پیشنهاد می‌کنند.

لازم به ذکر است که تعیین سطح آنلاین و تلفنی دبستان ترجمیک، رایگان است. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس کلیک کنید.

پشتیبانی دوره‌های آموزش آیلتس

دوره‌های آموزش آیلتس دبستان ترجمیک، در بهترین پلتفرم‌های آموزش مجازی مثل اسکای روم برگزار می‌شوند. با این حال پشتیبانی دبستان ترجمیک، روی کیفیت برگزاری کلاس‌ها نظارت می‌کند و فیلم ضبط‌شده دوره‌ها را نیز در اختیار فراگیران قرار می‌دهد. با این تفاصیل، هیچ نگرانی از بابت قطع شدن اینترنت باقی نخواهد ماند.

امکان برگزاری کلاس خصوصی آموزش آیلتس

برخی از داوطلبان آزمون آیلتس، کلاس‌های خصوصی را ترجیح می‌دهند. چراکه تمرکز فراگیر در این کلاس‌ها بیشتر است و در نتیجه بازدهی بالاتر خواهد بود. زبان‌آموزان ترجمیک، در صورت تمایل می‌توانند به صورت خصوصی در دوره فشرده آیلتس شرکت کنند. لازم به ذکر است که این کلاس‌ها نیز زیر نظر مستقیم دبستان ترجمیک برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کلاس‌های آموزش آیلتس دبستان ترجمیک، با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا