گزارش آگهی

مهم ترین نقاط قوت سرور hp dl380 g10 plus

سرور dl380 g10 plus یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار ایران است که نقاط قوت زیادی دارد. کسب و کارهای مختلفی می‌توانند از ویژگی‌های مثبت این سرور قدرتمند استفاده کنند. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین نقاط قوت g10 plus را بررسی کنیم. برای بررسی کامل این سرور می‌توانید روی https://falnic.com/shop/p/hp-proliant-dl380-gen10-plus کلیک کنید.

مزایای پردازنده سرور g10 plus

سرور dl380 g10 plus اچ‌پی به فاصله چند سال بعد از آخرین نسل سرورهای اچ‌پی یعنی نسل دهم به بازار عرضه شد. این سرور به لطف چیپ‌ست C621A  همانند برادر کوچک‌تر خود از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل پشتیبانی می‌کند که فرکانس کاری و هسته پردازشی بیشتری را ارائه می‌کنند.  پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل به این معنا است که اگر از پردازنده‌های خانواده پلاتینیوم مثل ۸۳۸۰ استفاده کنیم که ۴۰ هسته پردازشی دارند و قابلیت کار در فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز را دارند، در هنگام استفاده از دو پردازنده به ۸۰ هسته پردازشی و ۱۶۰ ریسمان (Thread) دسترسی داریم. در نتیجه این سرور، ایده‌آل‌ترین گزینه در زمینه مجازی‌سازی است.

ویژگی‌های مموری سرور dl380 g10 plus

یکی از نقاط قوت سرور dl380 g10 plus وجود ۳۲ اسلات حافظه اصلی است که توانایی پشتیبانی از رم‌های DDR4 از نوع RDIMM و LRDIMM را دارد. لازم به توضیح است که برای استفاده از تمامی اسلات‌ها باید از هر دو پردازنده استفاده کنید، زیرا هر پردازنده از هشت اسلات رم پشتیبانی می‌کند. در صورتی که از تمام اسلات‌ها استفاده کنید، در عمل به ۸ ترابایت حافظه اصلی دست پیدا خواهید کرد که نشان می‌دهد این سرور در زمینه میزبانی کلان‌ داده‌ها در حافظه اصلی با محدودیتی روبرو نیست. لازم به توضیح است که در صورت استفاده از رم‌های LRDIMM سرور قادر به پشتیبانی از ۸ ترابایت حافظه به صورت ۳۲ ماژول ۲۵۶ گیگابایتی است و در صورت استفاده از حافظه‌های RDIMM قادر به پشتیبانی از ۲ ترابایت حافظه به صورت ۳۲ ماژول ۶۲ گیگابایتی است. علاوه بر این، در صورت استفاده از حافظه پایدار آپتین اینتل توانایی پشتیبانی از هشت ترابایت حافظه اصلی را از طریق ۱۶ ماژول ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار دارد.

پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل به سرور dl380 gen10 plus اجازه داده، بالاترین سطح از عملکرد و قابلیت‌ها را ارائه ‌کند. علاوه بر این، پشتیبانی از حافظه ۸ کاناله ddr4 3200 و nvme تقویت شده نقش موثری در دستیابی سریع به اطلاعات دارند.

سیستم ذخیره سازی در g10 plus

سرور dl380 g10 plus  توانایی کار با حافظه‌های SSD NVMe را نیز دارد. بنابراین، ایده‌ال‌ترین گزینه به منظور ارائه خدمات میزبانی است. به طور معمول، هنگامی که صحبت از میزبانی به میان می‌آید، حافظه‌های جانبی نقش کلیدی در این زمینه دارند. سرور dl380 g10 plus  بدون مشکل قادر به پشتیبانی از معماری‌های مختلف رید بوده که این مسئله به لطف کنترلر قدرتمند تعبیه شده در آن به دست می‌آید. به بیان دقیق‌تر، کاربران می‌توانند از معماری‌های مختلف رید در ارتباط با هارد دیسک‌ها و حافظه‌های حالت جامد نصب شده روی سرور استفاده کنند.

این سرور دویونیتی در شاسی‌های ۸SFF (SAS و SATA)، ۲۴SFF (SAS و SATA)، ۸LFF و ۱۲LFF به بازار عرضه شده تا کاربران متناسب با نیازهای کاری، گزینه مناسب را خریداری کنند. علاوه بر این، داشبورد مدیریت وب‌محور قدرتمندی را در تعامل با ماژول iLO 5 در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مدیریت سرور بدون مشکل فراهم شود.

ذخیره سازی در سرور g10 plus

یکی از ویژگی‌های جالب توجه سرور Gen10 Plus استفاده بهینه از رسانه‌های ذخیره‌ساز NVMe است. به بیان دقیق‌تر، اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشید و تنها از NVMeها استفاده کنید به فضای ذخیره‌سازی ۳۰۷ ترابایت دسترسی خواهید داشت که پیشرفت قابل توجه این سرور نسبت به DL380 Gen 10 را نشان می‌دهد. علاوه بر این، سرور فوق در زمینه پشتیبانی از دیسک‌های سخت و حافظه‌های حالت جامد نیز دست پر به میدان آمده و توانایی پشتیبانی از دیسک‌های زیر را دارد:

  • SFF SAS
  • SFF SATA
  • LFF SAS
  • LFF SATA
  • SFF SAS SSD
  • LFF SATA SSD
  • SFF NVMe PCIe SSD در حالت Hot plug

بدون شک یکی از نقاط قوت سرور فوق، پشتیبانی بهینه از حافظه‌های NVMe است. با توجه به این‌که برخی از شرکت‌ها اطلاعات خود را تنها روی سرور نگه‌داری می‌کنند، سرورها باید از معماری‌های مختلف رید پشتیبانی کنند تا همواره نسخه ایمنی از اطلاعات در دسترس باشد. مولفه مهمی که دستیابی به چنین قابلیتی را امکان‌پذیر می‌کند، رید کنترلر (Raid Controller) است. به ‌طور پیش‌فرض رید کنترلر HPE Smart Storage SR100i Gen10 Plus SW RAID برای این سرور در نظر گرفته شده است، اما سرور از مدل‌های مختلف رید کنترلرهای موجود در بازار پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های سایر قطعات

یکی از نقاط قوت dl380 g10 plus پاور این سرور است. پشتیبانی از پاورهای ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ واتی با قابلیت Hot-Plug به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد بدون نگرانی از بابت خرابی ناگهانی سرور به افزونگی موردنیاز دسترسی پیدا کنند. این سرور مجهز به رایزرهای اصلی، ثانویه و سوم به منظور نصب کارت‌های PCI 4.0 است که از ویژگی‌های شاخص سرور فوق هستند. پشتیبانی از نسل چهارم درگاه‌های اتصال PCIe به معنای دستیابی به پهنای باند و سرعت بیشتر نسبت به نسل سوم است. نسل چهارم اسلات‌های pci express nvme را باید یکی از قابلیت‌های شاخص فوق توصیف کنیم. علاوه بر این سرور فوق از ریدکنترلرهای جدیدی در ارتباط با SAS،SATA  و NVMe پشتیبانی می‌کند که نقش مهمی در مدیریت یکپارچه رسانه‌های ذخیره‌سازی دارند. اکنون به کنترلرهای حالت tri دسترسی داریم که نه تنها از SATA، SAS، بلکه از درایوهای nvme نیز پشتیبانی می‌کنند.

سخت افزار dl380 g10 plus

هنگامی که صحبت از تهیه سرور به میان می‌آید، نحوه مدیریت آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. این سرور از سیستم مدیریت  iLO 5 پشتیبانی می‌کند که قابلیت‌های خوبی در زمینه مدیریت از راه دور در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهد.

در ارتباط با پورت‌های خارجی نیز سرور dl380 g10 plus قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربران قرار داده است، به طوری که یک پورت سریال، یک پورت VGA، یک اسلات مخصوص میکرواس‌دی، پنج پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 و دو پورت iLO دارد.

کلام آخر

در مجموع باید بگوییم سرور dl380 g10 plus به دلیل ویژگی‌های پشتیبانی از پردازنده‌های نسل سوم مقیاس‌پذیر زئون اینتل، پشتیبانی از ۴۰ هسته پردازشی روی هر سرور، توانایی پشتیبانی از هشت ترابایت حافظه اصلی، پشتیبانی از PCIe Gen4 با هدف دستیابی به پهنای باند و توان عملیاتی بیشتر نسبت به نسل قبل، پشتیبانی از استاندارد OCP 3.0 روی آداپتور شبکه، به‌کارگیری فناوری کنترلر VROC در ارتباط با رید، پشتیبانی NVM SSD روی شاسی و غیره مورد توجه شرکت‌ها قرار دارد. علاوه بر این، سرور فوق در زمینه نصب هایپروایزرها و راه‌حل‌های مجازی با هیچ محدودیتی روبرو نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا