گزارش آگهی

۵ نکته کاربردی برای شستشوی پتو

پتو های مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود هر یک از آن ها را تهیه کنید. پتو ها نیز مانند سایر الیاف و پارچه های دیگر پس از مدتی به شستشو نیاز پیدا می کنند. اما نکته ای که در شستشوی پتو دارای اهمیت می باشد این است که چگونگی شستن پتو ها به موادی که در ساخت آن ها به کار رفته است بستگی دارد.
مواد به کار رفته در تولید و ساخت پتو ها نقش مهمی در محوه شستن آن ها دارد. به عنوان مثال جنس پتو نخی و کوچک باشد، می توان آن را به راحتی با استفاده از ماشین لباسشویی شست. اما تمامی پتو ها را نمی توان به این روش شست. برخی پتو ها را به علت جنسی که دارند حتما باید به روش دستی شسته شوند تا آسیبی به بافت آن ها وارد نشود.
از این رو قبل از این که اقدام به شستن پتوی خود کنید، ابتدا بهتر است نکات و دستورالعمل هایی را که کارخانه تولید کننده در مورد شستن آن پتو ذکر کرده است را به خوبی مطالعه کرده و سپس اقدام به شستشو کنید.

شستشوی پتو

نکاتی در مورد شستشوی پتو

۱ . چک کردن برچسب شستشوی پتو

تولیدکنندگان در کارخانه ها برچسب هایی را بر روی پتو های خود می چسبانند که اطلاعاتی از نحوه شستشوی آن به شما می دهند.
بر روی این برچسب ها مشخص شده است که جهت شستن آن پتو چگونه باید اقدام کنید. به طور مثال بر روی این برچسب ذکر شده است که پتوی مورد نظر را باید با استفاده از دست شست و یا آن را به خشکشویی جهت شستشو تحویل دهید.
از این رو بهتر است همیشه به این برچسب ها و اطلاعات توجه داشته باشید.

۲ . توجه به وزن پتو و ظرفیت ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد دارید پتوی خود را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید بهتر است به میزان وزنی که ماشین لباسشویی می تواند تحمل کند و همچنین وزن پتو توجه داشته باشید.
به طور مثال شستن یک پتوی دو نفره که خود نیز سنگین می باشد و در صورت خیس شدن سنگین تر می شود، توسط یک ماشین لباسشویی معمولی امکان پذیر نباشد.
از این رو بهتر است از حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی  خود مطلع شوید و ببینید می تواند وزن پتوی شما را تحمل کند یا خیر. وزن یک پتو هنگامی که خیس می شود تقریبا به  ۶-۸  کیلوگرم می رسد. در نتیجه ماشین لباسشویی  اغلب قادر به تحمل این وزن می باشد و احتمالا آسیب خواهد دید .
علاوه بر این، به فضای ماشین لباسشویی خود باید توجه داشته باشید. در صورتی که فضای ماشین لباسشویی شما برای شستن یک پتو کوچک باشد، ممکن است پتو به خوبی شسته نشود و یا چروک شود.

۳ . استفاده از شوینده مناسب و ملایم

هنگامی که می خواهید خودتان با استفاده از ماشین لباسشویی و یا به صورت دستی پتوی خود را شستشو دهید، بهتر است از شوینده ای استفاده کنید که برای شستن پتو مناسب باشد.
جهت شستن پتو توصیه می شود از شوینده های ملایم استفاده کنید. شوینده هایی که بسیار صابونی یا غلیظ باشند منجر به ساییدگی و آسیب رسیدن به بافت پتو می شوند.
علاوه بر متناسب بودن شوینده، بهتر است از شوینده به مقدار کم استفاده کنید. جهت شستن یک پتو با یک چهارم درپوش مایع ماشین لباسشویی می توانید این کار را انجام دهید.

۴ . از رنگ پس ندادن پتو اطمینان حاصل کنید

برخی پتو ها به دلیل جنس و ساختاری که دارند، پس از شستشو و یا خیس شدن رنگ پس می دهند . از این رو بهتر است قبل از شستن پتوی خود از رنگ پس ندادن آن اطمینان حاصل کنید تا پتوی شما رنگ گرفتگی نشود. برای این کار ابتدا مقداری پنبه را خیس کرده و آن را بخش کوچکی از پتوی خود و یا گوشه آن بکشید.
پس از آن یک تکه پارچه را سفید را بر روی آن قرار دهید. در صورتی که پارچه رنگ پتو را به خود بگیرد، پتو رنگ می دهد که در این شرایط جهت شستن آن باید بسیار مراقبت کنید.

۵ . خشک کردن پتو

هنگامی که شستشو به اتمام می رسد، در صورتی که پتو را با استفاده را ماشین لباسشویی شسته باشید و اجازه دهید که پتو به طور کامل توسط ماشین لباسشویی خشک شود، ممکن است چین و چروک های زیادی بر روی آن ایجاد شود. توصیه می شود جهت خشک کردن پتو آن را در فضای باز پهن کرده و اجازه دهید که با دمای محیط خشک شود. در صورتی که پتو دارای مقداری نم است می توانید با قرار دادن یک حوله در میان آن، آب اضافی و نمی که در آن وجود دارد را بگیرید.

برای خشکشویی پتو در تهران ، کافی است با خشکشویی آنلاین حباب تماس گرفته یا در سایت سفارش خود را ثبت کنید.
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱   –  www.hobabb.com


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا