گزارش آگهی

بررسی صرافی ارز دیجیتال کوکوین

صرافی‌های بسیاری از جمله صرافی کوکوین با ارائه خدمات متنوع و فراهم کردن امکانات و ابزارهای مختلف مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بازارهای مالی بوده است. این موضوع نظر بسیاری از سایت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، مانند سایت ایران بروکر به آدرس اینترنتیhttps://iranbroker.net/exchange/kucoin، را نیز به خود جلب کرده است. این مجموعه به‌منظور کمک به فعالان بازار ارزهای دیجیتال در انتخاب صرافی معتبر و برتر، این صرافی را از تمام جوانب مورد بررسی قرار داده‌اند.

بررسی صرافی ارز دیجیتال کوکوین

بررسی صرافی‌ها از جنبه‌های مختلف قبل از تصمیم به افتتاح حساب در صرافی، از جمله فعالیت‌هایی است که همیشه همراه معامله‌گران بازار است. به‌همین منظور کسب اطلاعات از منابع مختلف می‌تواند روند بررسی را برای معامله‌گران هموارتر کند. اطلاعات موجود در سایت خانه سرمایه به نشانی اینترنتی https://khanesarmaye.com/kucoin نیز می‌تواند اطلاعات مفیدی برای کاربران ارائه دهد.

ویژگی‌های بسیاری جهت بررسی صرافی‌های مختلف در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که هر کدام بر اساس تجربیات فردی و نیاز‌های کاربران، می‌تواند از معامله‌گری به معامله‌گر دیگر متفاوت باشد، اما در حالت کلی معیارهای مشترکی مثل میزان هزینه‌ها و کارمزدها، انواع حساب‌های معاملاتی، روش‌های شارژ و برداشت از حساب، نمادهایی معاملاتی، برای تصمیم‌گیری در مورد یک صرافی توسط معامله‌گران مد نظر قرار می‌گیرد.

در ادامه با معیارهای رایج در بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

معیارهای ارزیابی صرافی ارزهای دیجیتال

با توجه به سلایق و تجربه و مهارت معامله‌گران فعال بازار ارزهای دیجیتال، معیارهای سنجش و ارزیابی از یک معامله‌گر به معامله‌گر دیگر متفاوت خواهد بود. اینکه به یک صرافی در مورد یک ویژگی خاص توسط معامله‌گر چه امتیازی داده می‌شود مرتبط با نظر شخصی کاربر است اما در حال کلی ویژگی‌های مشترکی توسط آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

اعتبار صرافی و رگولاتوری

شاید از اولین سوال‌های که معامله‌گر در بررسی‌های خود مد نظر قرار می‌دهد وضعیت اعتبار و مجوز‌های دریافتی صرافی از سازمان‌ها و مراکز نظارتی باشد. مهم است که صرافی فعالیت خود را تحت نظارت مرکزی قانون آغاز کرده باشد و ملزم به رعایت مقرراتی خاص در بازار مالی باشد. چرا که این امر می‌تواند احتمال کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌های آینده توسط صرافی را کاهش دهد.

سازمان‌های نظارتی متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که مسئولیت بررسی و وضع قوانین بر فعالیت‌های صرافی هستند. مثلاً SEC، FinCEN،AML،KYC،NYDFS در امریکا، ESMA،FCA در اروپا، FSA در ژاپن،FSC در کره جنوبی و FINMA در سوئیس از جمله سازمان‌های نظارت و وضع قوانین بر موسسات خدمات مالی هستند.

موسسات ارائه دهنده خدمات مالی از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال، برای فعالیت باید تحت نظارت این سازمان‌ها بوده و مجوز‌های لازم را از آنها دریافت کنند.

صرافی ارزهای دیجیتال

کارمزد‌ها و اسپرد در صرافی‌های ارز دیجیتال

هزینه‌های معاملاتی از آنجا که تاثیر مستقیمی بر سودآوری و میزان درآمد معامله‌گر دارند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. هرچه کارمزدها و سایر هزینه‌هایی که معامله‌گر برای استفاده از خدمات صرافی پرداخت می‌کنند بیشتر باشد به طبع بهای تمام شده معاملات بیشتر شده و سود معاملاتی را کاهش می‌دهد.

هزینه‌هایی مثل اسپرد، کمیسیون، سواپ از جمله مبالغی است که کاربر برای انجام معاملات و انتقال آنها به روز بعد باید پرداخت کند. به‌علاوه مانند تمام تراکنش‌های بانکی، برای نقل و انتقال وجه نیز مبلغی از حساب کسر می‌شود. البته قابل ذکر است که در بسیاری از صرافی‌ها کارمزد فقط از تراکنش‌های برداشت از حساب کسر می‌شود و زمان شارژ حساب معاملاتی کارمزد اعمال نمی‌شود.

هزینه‌های از جمله معیارهای مهم کاربران برای افتتاح حساب معاملاتی در صرافی است، صرافی‌ها نیز از این معیار استفاده کرده و در بازار رقابتی برای جذب مشتریان بیشتر طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های بسیاری برای هزینه به کاربران پیشنهاد می‌دهند.

امکانات ارائه شده توسط صرافی

معاملات اسپات، فیوچرز، NFT، استفاده از order limited، قابلیت API، معاملات مارجین، پشتیبانی از ارزهای فیات، استکینگ و leveraged token از جمله امکاناتی است که توسط صرافی برای کاربران فراهم می‌شود. کاربر مطابق با نیاز خود می‌تواند از این امکانات استفاده کرده و کسب درآمد داشته باشد.

NFT‌ها نوع انحصاری ارزهای دیجیتال هستند که این قابلیت استفاده در زمینه‌های مختلف را ایجاد می‌کند. امکان API به کاربر این امکان را می‌دهد حساب معاملاتی خود را برای استفاده از خدمات متنوع به پلتفرم‌ها متفاوت متصل کند.

فرایند استیکینگ به کاربر این امکان را می‌دهد که با استفاده از دارایی‌های دیجیتال راکد خود کسب درآمد کند. به این صورت که با قفل کردن دارایی‌ها در یک پلتفرم استکینگ پاداش دریافت کند.

در معاملات فیوچرز کسب سود بدون در اختیار داشتن دارایی را به همراه دارد. در مقابل معاملات اسپات به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و توکن‌های اشاره می‌کند که توسط صرافی پشتیبانی می‌شود. هر چه تعداد این توکن‌ها بیشتر باشد به طبع فرصت‌های سود اور بیشتری پیش روی معامله‌گر خواهد بود. به علاوه صرافی برای نگهداری توکن‌ها معمولاً کیف پول‌های اختصاصی به کاربران خود معرفی می‌کنند.

با استفاده از امکان سفارش گذاری معامله‌گر سفارش‌های خود را با قیمت دلخواه ثبت می‌کند تا زمانیکه قیمت به حد مورد نظر رسید سفارش انجام شود. همچنین معامله‌گر می‌تواند برای معاملات خود از مارجین نیز استفاده کند و با دریافت وام از دیگری به انجام معامله اقدام کند و با دسترسی به منابع مالی بیشتر، از سود بیشتری نیز برخوردار شود.

روش‌های واریز و برداشت از حساب

تنوع در روش‌های انتقال وجه از جمله امتیازات یک صرافی است چرا که کاربر محدودیت و مشکلات احتمالی استفاده از یک روش را نداشته و می‌تواند هر زمان به روش‌های مختلف و بدون وقفه، نسبت به انتقال وجه اقدام کند.

انتقال وجه در صرافی‌ها بیشتر از طریق ارز فیات و ارز دیجیتال انجام می‌شود، که می‌تواند از طریق انتقال از کیف پول یا صرافی باشد.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین

آشنایی با صرافی‌های ارز دیجیتال و بررسی امکانات و ویژگی‌های انها می‌تواند در فعالیت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال تاثیر قابل توجهی داشته باشد. افتتاح حساب معاملاتی در صرافی از اقدامات اولیه برای آغاز فعالیت در بازار مالی است. به علاوه در طی مدت فعالیت در بازار‌های مالی معامله‌گر همواره با این موضوع روبرو خواهد بود. از این رو استفاده از مراکز و منابعی که اطلاعات کامل و معتبری در مورد صرافی‌ها ارائه دهند اهمیت بسیاری دارد.

معامله‌گر قبل از تصمیم به افتتاح حساب در صرافی باید از تمام جنبه‌ها، معیارهای خود را با ویژگی‌های صرافی مطابقت داده تا در زمان انجام عملیات با مشکلی مواجه نشود. در این مطلب با معیارهای مشترکی که برای انتخاب صرافی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، آشنا شدیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا