گزارش آگهی

چه کسب و کارهایی باید در گوگل ثبت شوند؟

گوگل مپ به‌صورت گسترده برای جستجوی کسب‌وکارهای محلی توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ثبت کردن آدرس خود در نقشه‌هایی مانند گوگل مپ، بلد و نشان بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه قرار خواهید گرفت و آن‌ها با جستجوی نزدیک‌ترین محصول یا خدمات مورد نظر خود با شما آشنا خواهند شد. این موضوع برای ارائه‌دهنده و متقاضی خدمات یک مزیت مهم است. در این محتوا به مهم‌ترین سوالات شما پاسخ می‌دهیم که عبارت است از:

  • انواع کسب‌وکارهایی که باید در گوگل مپ ثبت شوند
  • آیا بیزینس های کوچک نیاز به ثبت لوکیشن دارند؟
  • ثبت لوکیشن چگونه به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند؟
  • راهکارهای ثبت لوکیشن در نقشه‌های آنلاین

لوکیشن گوگل مپ

انواع کسب‌وکارهایی که باید در گوگل مپ ثبت شوند

تمام کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را می‌توانید روی نقشه‌های اینترنتی مانند گوگل ثبت کنید و هیچ محدودیتی برای این مورد وجود ندارد، اما برخی از کسب‌وکارها سود بیشتری از ثبت شدن روی گوگل مپ خواهند برد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

رستوران‌ها و کافه‌ها

اول از همه، کسب‌وکارهای مربوط به غذا مانند کافه‌ها و رستوران‌ها با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، می‌توانند رشد بهتری داشته باشند. توضیحات کوچکی از کسب‌وکار خود مانند ساعت کاری، منوی به‌روزرسانی شده و پیشنهادات تخفیف و … را می‌توانید به آدرس خود ضمیمه کنید.

هتل‌ها و مهمان‌سراها

هتل‌ها و مهمان‌سراها یکی از مهم‌ترین مشاغلی هستند که باید در گوگل مپ ثبت شوند. لازم است جزئیاتی در مورد هتل خود مانند تعداد تخت‌خواب‌ها، منوی صبحانه و… را ارائه دهید.

مراکز درمانی

ثبت نشانی درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها در گوگل مپ و سایر نقشه‌های اینترنتی به دیده شدن آن‌ها کمک شایانی می‌کند. به‌این‌ترتیب، افراد می‌توانند روی نقشه به‌راحتی محل کلینیک مدنظر خود را شناسایی کنند. لازم است جزئیاتی مانند ساعات ویزیت و خدمات مرکز درمانی ارائه دهید.

باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی

از دیگر مشاغلی که لازم است در نقشه ثبت شوند، می‌توان باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نام برد که با ثبت در نقشه‌های اینترنتی، به‌خوبی توسط مخاطبان پیدا خواهند شد. با قرار دادن تصویر و جزئیاتی از سالن ورزشی، می‌توانید به دیده شدن بیشتر آن کمک کنید.

سالن‌های نمایش و اجرای موسیقی

سالن‌های نمایش تئاتر و موسیقی نیز ازجمله مشاغلی هستند که با ثبت در نقشه‌های اینترنتی می‌توانیم به بهتر دیده شدن آن‌ها کمک کنیم. افراد نیز با این کار محل اجراها را به راحتی پیدا خواهند کرد. وب‌سایت‌های فروش بلیط از این امکان به نحو خوبی استفاده می‌کنند.

تعمیرگاه‌های محلی

تصور کنید که در حین سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری، اتومبیل شما دچار مشکل فنی شود و بخواهید آن را در زودترین زمان ممکن تعمیر کنید. در این شرایط با سرچ در گوگل مپ نتایج خوبی به شما نشان داده خواهد شد.

ثبت نام در گوگل مپ

آژانس‌های معاملات املاک

آژانس‌های معاملات املاک می‌توانند از مزایای ثبت در نقشه‌های اینترنتی بهره‌مند شوند؛ همچنین آن‌ها می‌توانند در وب‌سایت خود، نشانی املاک اجاره‌ای یا قابل خرید را با گوگل مپ به شما ارائه دهند و به‌این‌ترتیب، به‌راحتی بتوانید از آن‌ها بازدید کنید.

موسسات آموزشی محلی

ثبت مدارس، مراکز آموزشی و… در نقشه‌های اینترنتی، به والدین و دانش‌آموزان کمک می‌کند که از هرجایی که هستند، مسیر خود را تا مرکز آموزشی تشخیص دهند و به‌سهولت آن را پیدا کنند.

مقاصد گردشگری

مقاصد گردشگری مانند موزه‌ها و پارک‌ها باید در گوگل مپ ثبت شوند تا گردشگران داخلی و خارجی به‌راحتی بتوانند با سرچ در گوگل آن‌ها را پیدا کنند؛ همچنین باید اطلاعاتی را در مورد ساعات مجاز بازدید از مرکز و ساعات تعطیلی آن‌ها افزوده شود.

خدمات مربوط به حیوانات خانگی

کلیینیک‌های دام‌پزشکی، فروشگاه‌های مربوط به حیوانات خانوادگی و… باید روی گوگل مپ ثبت شوند تا متقاضیان بتوانند نزدیک‌ترین محل به خود را روی نقشه پیدا کنند.

به‌طور خلاصه، هر کسب‌وکاری که حضور فیزیکی دارد (مانند مراکز درمانی، آموزشی و گردشگری)  یا خدماتی را ارائه می‌دهد (مانند تعمیرگاه‌ها، شرکت‌های خدماتی و…) با استفاده از بازاریابی گوگل مپ می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

آیا بیزینس های کوچک نیاز به ثبت لوکیشن دارند؟

حالا باید پاسخ جامع‌تری در مورد این سوال که «چه کسب‌وکارهایی باید در گوگل ثبت شوند؟» ارائه دهیم. تمام مشاغل بزرگ و کوچک می‌توانند از مزایای بازاریابی گوگل مپ استفاده کنند. بااین‌حال، باید ببینید که ماهیت کسب‌وکار شما به چه ترتیبی است و چه نوع بیزنس مدلی دارد. برای مثال کسب‌وکارهای B2C یا مدل کسب‌وکار بیزنس به مصرف‌کننده، ازجمله مشاغل مناسب برای ثبت در نقشه‌های اینترنتی مانند گوگل مپ هستند. مشاغل کوچک B2C عبارت‌اند از:

  • کافه‌های کوچک و دنج؛
  • پت شاپ‌ها؛
  • تعمیرگاه‌های لوازم خانگی؛
  • کارگاه‌های نجاری؛
  • کارگاه‌های جوشکاری.

ثبت بیزنس کوچک شما در نقشه‌های اینترنتی، فرصت‌های دیده‌شدن آن را افزایش می‌دهد. برای مثال، اگر یک کافی‌شاپ کوچک در محلی کمتر شناخته‌شده دارید، با ثبت آن در گوگل مپ، مردم محلی و شاغلان آن منطقه به‌راحتی می‌توانند کافه شما را پیدا کنند و این مورد، به رشد کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

ثبت لوکیشن چگونه به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند؟

همان‌طورکه پیش‌از این گفتیم، دیده شدن کسب‌وکارها در بستر آنلاین، امروزه، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان مشاغل است. در این میان، با ثبت کردن آدرس روی نقشه‌های اینترنتی مانند گوگل مپ، بلد و نشان می‌توانید به بهتر دیده شدن کسب‌وکار خود کمک کنید. بدیهی است که معرفی کسب‌وکار شما به کسب درآمد بیشتر کمک خواهد کرد. از طرفی، بسیاری از کسب‌وکارها از گوگل مپ به‌عنوان یک ابزار برای پیشبرد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. برای مثال، کسب‌وکارهایی که به خرید و اجاره ملک مربوط هستند، برای نشان دادن محل املاک از افزونه گوگل مپ استفاده می‌کنند و با این کار، بیزنس خود را واقعی‌تر جلوه می‌دهند.

توجه به بازار هدف، همیشه بیشترین بازخورد را دارد. باید ببینید که کسب‌وکار شما برای کدام رده سنی طراحی شده و پرسونای مخاطب شما چیست. در این شرایط با ثبت محل کسب خود روی نقشه می‌توانید آن را به افراد بیشتری معرفی کنید.

راهکارهای ثبت لوکیشن در نقشه‌های آنلاین

بعد از پاسخ به این پرسش که چه کسب‌وکارهایی باید در گوگل ثبت شوند؟ نوبت به چگونگی انجام این کار می‌رسد. گوگل برای این کار راهکارهایی را ارائه داده است و پیشنهاد می‌کند دستورالعمل‌های روی صفحه ثبت  را دنبال کنید تا فرایند ثبت‌نام شما به پایان برسد. قرار دادن عکس از مکان کسب‌وکار شما راهکار خوبی است و به دیده شدن بهتر آن کمک می‌کند؛ به‌ویژه اگر کسب‌وکار شما تفریحی یا فرهنگی باشد. برخی از مجموعه‌ها به‌صورت تخصصی خدمات مربوط به ثبت آدرس روی نقشه‌های آنلاین را انجام داده و در کمترین زمان ممکن مشکلات شما را رفع می‌کنند. در میان آن‌ها می‌توانیم به ثبتیفا، سامانه ثبت اطلاعات در نقشه‌های آنلاین اشاره کنیم که با کادری مجرب و حرفه‌ای خدمات مربوط به ثبت نقشه را در وب‌سایت‌های مختلف انجام می‌دهد. با یک بار ثبت آدرس روی نقشه، محل شما برای همیشه نمایش داده خواهد شد؛ همچنین امکان ویرایش اطلاعات در گوگل مپ و سایر نقشه‌های آنلاین وجود دارد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا