نقد و بررسی

بررسی مودم الکاتل EE70: این زرد قناری یکی از بهترین مودم‌های جیبی ۴G دنیا است

همیشه طرفدار مودم‌هایی هستم که عرضه جهانی دارند؛ توسط چندین اپراتور و کشور مورد استفاده قرار گرفتند و در کل دنیا شناخته شده هستند.

مودم ۳G/4G آلکاتل EE70 جزو این دسته از مودم‌ها است. یک مودم جیبی شناخته شده و پرفروش در کشورهای مختلف و توسط اپراتورهای موبایل مختلف!

مودمی از رده LTE Cat 7 هست ولی حداکثر سرعت آن روی شبکه‌های ۴G LTE به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و در شبکه‌های ۳G یا با فناوری HSPA/HSPA+ به سرعت ۴۳.۲ مگابیت می‌رسد.

بدون هیچ‌گونه تنظیمات و نصب و پیکربندی؛ کافی است یک سیم‌کارت ۴G روی این مودم بیندازید تا به اینترنت وصل شوید.

هیچ تنظیمات خودکار اضافی نیاز ندارد و بهترین هات‌اسپات برای سفرهای کاری و تفریحی، مسافرت‌های طولانی و استفاده در مدرسه و دانشگاه است. حتی برای کاربران خانگی نیز می‌تواند یک مودم کاربردی باشد و آن‌ها را از اینترنت و مودم ثابت خلاص کند.

طراحی

رنگ زرد کاور این مودم، بزرگ‌ترین مشخصه و نشان طراحی آن است. مودم روتر Alcatel EE70 جمع‌وجور، سبک، کوچک با ابعادی است که به راحتی در جیب شلوار قرار می‌گیرد.

فقط ۸۵ گرم وزن دارد و ابعادش در ۹۲ در ۶۲.۵ در ۱۳.۳ میلی‌متر خلاصه می‌شود. بدنه آن از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است و ترکیبی از رنگ مشکی و زرد دارد.

در پنل جلویی می‌توانیم چراغ‌های LED وضعیت مودم را مشاهده کنیم. نشانگر قدرت سیگنال‌دهی شبکه موبایل، باتری، وای‌فای و دریافت پیامک روی این مودم دیده می‌شوند. در پنل بالایی مودم کلید پاور قرار دارد و در پنل پایینی هم درگاه Micro USB شارژ باتری دستگاه نصب شده است.

باتری همانند غالب مودم‌های همراه و جیبی در زیر قاب پشتی است. شیار سیم‌کارت نانو هم در زیر باتری قرار دارد. این مودم را می‌توان از طریق پنل تحت وب مدیریت کرد و برای آن اپلیکیشنی عرضه نشده است.

وای‌فای

آلکاتل EE70 به وای‌فای دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac مجهز است. البته از استاندارد وای‌فای ۸۰۲.۱۱n نیز پشتیبانی می‌کند و دستگاه‌های سری N می‌توانند به وای‌فای این مودم وصل شوند.

قدرت وای‌فای این مودم تا فاصله ۱۵ متری بسیار خوب و قوی است. نزدیک به ۲۰ دستگاه می‌توانند به طور همزمان به هات‌اسپات وای‌فای مودم وصل شوند.

اما ۲۰ دستگاه آماری اسمی است و در عمل می‌توان گفت چند دستگاه شامل گوشی موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر، تبلت و غیره می‌توانند از وای‌فای و اینترنت مودم استفاده کنند. بهترین گزینه برای افرادی است که با هم کار می‌کنند یا اعضای خانواده است.

از همه نوع دستگاه و ارتباطای تحت وای‌فای پشتیبانی می‌کند. تلویزیون، دستگاه‌های ست آپ باکس، پخش‌کننده و اندروید باکس هم می‌توانند به این مودم وصل شوند.

شبکه ۴G LTE

گفتیم که دارای مودم LTE Cat 7 هست و از همه فرکانس‌های استاندارد شبکه‌های موبایل از جمله ۸۰۰/۱۸۰۰/۲۶۰۰ مگاهرتز روی فورجی، ۹۰۰/۱۸۰۰/۲۱۰۰ روی تری جی و ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰ در ۲G پشتیبانی می‌کند.

حداکثر سرعت دانلود این مودم به ۳۰۰ مگابیت می‌رسد که برای اینترنت موبایل ایران کافی است. در ایران روی هر اپراتور، در بهترین حالت می‌توان در یک فرکانس به سرعت ۱۰۰ مگابیت رسید.

حداکثر سرعت آپلود هم به ۵۰ مگابیت می‌رسد. دو آنتن LTE داخلی روی این مودم برای اتصال به شبکه‌های موبایل نصب شده است. این انتن‌ها از MIMO 2×2 استفاده می‌کنند.

سخت‌افزار

پردازنده کوالکام MDM9240-1 با ۲۵۶ مگابیت رم LPDDR2 و ۲۵۶ مگابیت حافظه فلش NAND روی این مودم نصب شده است.

یک باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی روی مودم آلکاتل EE70 قرار گرفته است که حداکثر ۸ ساعت بدون شارژ کار می‌کند و دوام می‌آورد. باتری این مودم نسبتا کوچک است ولی شارژدهی خوبی دارد. در حالت استندبای می‌تواند تا ۲۰۰ ساعت دوام بیاورد.

برای شارژ این باتری می‌توانید از برق شهری ۲۲۰ ولت استفاده کنید ولی با پاوربانک، سیستم برق و شارژ ماشین یا درگاه USB کامپیوتر و لپ‌تاپ هم شارژ می‌شود.

کارایی

اشاره کردیم یکی از بهترین مودم‌های ۴G جیبی دنیا است. بسیاری از اپراتورهای موبایل در اروپا از این مودم استفاده کردند.

بسیاری از کاربران در سراسر جهان و از جمله ایران از عملکرد مودم آلکاتل راضی بودند و تعریف آنتن‌دهی، دوام باتری و سبک بودن آن را دادند. در محیط‌های شلوغی مانند هتل‌ها بهترین وسیله برای استفاده از اینترنت امن و شخصی است.

سرعت اینترنت و وای‌فای این مودم برای مصارف شخصی و تک کاربره بسیار خوب است و وقتی چند دستگاه همزمان در حال استفاده از اینترنت هستند؛ کمی افت می‌کند.

یکی دیگر از مزایای مهم این مودم، آنلاک بودن آن برای هر سیم‌کارت و اپراتوری است. شما با خیال راحت می‌توانید این مودم را برای هر سیم‌کارتی تهیه و از اینترنت موبایل استفاده کنید.

یک نکته گفتنی دیگر درباره این مودم، سازگاری و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و نسخه‌های پایین‌تر به همراه سیستم‌عامل مک او اس است.

خرید مودم آلکاتل EE70 از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام،مودم روازدیجی خریدم،امروزرسید،به سختی پسورد روپیداکردم اما قبول نمیکنه ورمزاشتباه هست رومینویسه،وضمنن ده ثانیه فقط روشن میمونه،میشه رلهنماییم کنید،ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا