نقد و بررسی

نگاهی به مودم ۴G تی‌پی‌لینک M7200: کوچولوی دوست‌داشتنی

چرا خرید مودم M7200 را توصیه می‌کنیم؟

شرکت تی‌پی‌لینک مودم‌های همراه و جیبی زیادی دارد ولی برخی مدل‌ها همراه‌تر و جیبی‌تر هستند؛ مانند مودم فورجی M7200.

این مودم‌ها طوری طراحی شدند و از نظر اندازه و وزن و سایر ویژگی‌های به گونه‌ای هستند که کاملا برای سفر، همیشه در کوله و کیف و جیب بودن، همیشه همراه بودن و اتصال به اینترنت موبایل هدف‌گذاری شدند.

مشخصات تی‌پی‌لینک M7200 چه می‌گویند؟

مودم M7200 تی‌پی‌لینک اندازه‌ای ۵۶.۷ در ۹۴ در ۱۹.۸ میلی‌متر دارد و بسیار سبک است؛ یعنی به راحتی می‌توانید در دست بگیرید یا در کوله و جیب خود قرار دهید و اصلا وزن آن‌چنانی به وسایل شما اضافه نمی‌کند. در عوض، مزایای بسیار زیادی در هر کجا و هر موقعیتی به شما می‌دهد.

یک مودم ۴G LTE با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. به همراه وای‌فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n و باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه.

به نظر می‌رسد این سرعت اینترنت و وای‌فای برای هر هات‌اسپات شخصی کافی باشد و بتواند کارهای فوری و اضطراری شما را راه بیندازد. قرار نیست یک مودم جیبی اینترنت پرسرعت برای گیم و مالتی‌مدیا و استریم بدهد؛ بلکه قرار است یک مودم جیبی در هر زمانی و هر مکانی بالافاصله ما را به یک اینترنت امن وصل کند.

درباره باندهای رادیویی قابل پشتیبانی توسط این مودم باید گفت خیالتان راحت راحت؛ با همه سیم‌کارت‌های اپراتورهای موبایل ایران؛ چه سیم‌کارت دائمی و چه سیم‌کارت اعتباری؛ چه فورجی یا تری جی کار می‌کند:

۴G: FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20 (2100/1800/2600/900/800MHz)
TDD-LTE: B38/B40/B41 (2600/2300/2500MHz)
۳G: DC-HSPA+/HSPA+/HSPA/UMTS B1/B8 (2100/900MHz)

گول باندهای رادیویی TDD-LTE را نخورید؛ این باندها توسط ایرانسل و مبین‌نت پشتیبانی نمی‌شوند و خبری از اینترنت تی‌دی‌ال‌تی روی این مودم نیست.

طراحی و باتری تی‌پی‌لینک M7200 چه می‌گویند؟

طراحی این مودم بیضی شکل است. در یک سوی این بیضی کلید پاور مشاهده می‌شود و در آن سو یک صفحه‌نمایش کوچک با چند چراغ LED که می‌خواهند ما را در جریان وضعیت اینترنت و آنتن‌دهی شبکه موبایل، وضعیت وای‌فای و باتری قرار دهند.

درب پشتی مودم به سبک مدل‌های قدیمی برداشته شده و زیر آن می‌توانید باتری، شیار سیم‌کارت و اسلات کارت حافظه میکرو اس دی با حداکثر ظرفیت ۳۲ گیگابایت قابل پشتیبانی را مشاهده کنید.

باتری یک مودم همراه ۴G LTE بسیار مهم است و تقریبا مهم‌ترین ویژگی است که چشم همه خریداران دنبالش می‌گردد. باتری مودم تی‌پی‌لینک M7200 ظرفیتی ۲ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد که چندان بزرگ نیست و ما مودم‌های همراهی با باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت هم داریم.

خود تی‌پی‌لینک می‌گوید این باتری ۸ ساعت به شما شارژ می‌دهد ولی تجربه ما می‌گوید حداکثر روی ۵ الی ۶ ساعت حساب باز کنید که باز برای یک مودم همراه در این سطح بسیار خوب و احتمالا کار فوری و ضروری شما در بیرون از خانه و دفتر کار بیشتر از این مدت زمان طول نخواهد کشید.

تست‌های تی‌پی‌لینک M7200 چه می‌گویند؟

تست‌های کاربران و همین‌طور سایت‌های مختلف نشان می‌دهد سرعت اینترنت و قدرت آنتن‌دهی خوبی دارد و شما برای استفاده از اینترنت همراه و موبایل مشکلی نخواهید داشت.

برای استفاده از وای‌فای باید نزدیک مودم باشید که به طور طبیعی برای یک مودم جیبی این‌گونه است. شما هیچ‌وقت مودم را در یک اتاق نمی‌گذارید و خودتان در اتاق دیگری به وای‌فای آن وصل شوید. البته، اگر بخواهید چند دستگاه به مودم وصل کنید؛ سرعت وای‌فای افت شدیدی دارد و کیفیت اینترنت از دست می‌رود.

حداکثر ۱۰ کاربر یا دستگاه می‌توانند به اینترنت موبایل روی وای‌فای مودم M7200 وصل شوند. گزارش‌ها نشان می‌دهد روی وای‌فای به راحتی سرعت‌هایی بین ۱۷ تا ۲۰ مگابیت را خواهید داشت و اگر وای‌فای افت کند سرعت به زیر ۱۰ مگابیت می‌رسد.

کاربران گفتند زود باتری تمام می‌کند و ۲ الی ۳ ساعته باید دوباره باتری را شارژ کنید. اتصال به شبکه‌های ۴G و دانلود مداوم یا استریم ویدیو قطعا باتری را زودتر تمام می‌کند.

آن چیزی که ارزش خرید این مودم تی‌پی‌لینک را افزایش می‌دهد؛ قیمت مناسب آن نسبت به دیگر مودم‌های همراه است. در بازار می‌توانید این مودم را از ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان خریداری کنید.

فروشگاه تجهیزات شبکه ارغون یکی از فروشنده‌های خوب و ارزان مودم تی‌پی‌لینک M7200 است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا